![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20180611_03555196
De NMBS kost de belastingbetaler al bakken geld. Wie gaat voor de extra schade opdraaien? Zou de NMBS niet beter geprivatiseerd worden? Erger dan het nu is kan het toch moeilijk worden?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 juni 2018 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
Citaat : De vakbond wil zo protesteren tegen een voorstel tot herwaardering van de treinbestuurders. ‘Dit voorstel wordt door een meerderheid van het betrokken personeel verworpen’, klinkt het. De vakbond eist nieuwe onderhandelingen die tot een breed gedragen voorstel moeten leiden. De datum is volgens de vakbond bewust gekozen om studenten in de examenperiode ‘zoveel mogelijk te ontzien’. ‘Dit zou immers al bij voorbaat de publieke opinie tegen ons doen keren.’ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
|
![]() Het zullen weer de sossen zijn die staken, die werken niet graag....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
|
![]() Mooi zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
|
![]() De bonden zullen doorgaan met stakingen organiseren tot alles naar de kloten is. Daarna zullen zij de schuld op anderen steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.667
|
![]()
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.667
|
![]() Ja jong. Als er honderdduizenden euro's per man bespaard worden terwijl de vorige generatie niets hoeft bij te dragen aan de besparingen dan krijg je dit he. Het zal nog veel erger worden.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
![]() Citaat:
Privatisering is echt niet de heilige graal van het spoorvervoer (zie UK). De enige manier waarop een private spoorwegonderneming winstgevend kan zijn, is door cherrypicking van de meest lucratieve lijnen (maar dan laat je driekwart van het land in de kou staan) en fors hogere ticketprijzen. Maar met fors hoger bedoel ik ook écht fòrs hoger. Om u een idee te geven: een jaarabonnement Birmingham-Londen (1u 22 min) bij operator Virgin Trains kost ongeveer £ 10 000 (!). Stiptheid zal ook niet veel beter zijn, want de factoren die voor vertragingen zorgen blijven net hetzelfde. Van de 17 vertragingen zijn er 7 te wijten aan het rollend materieel (een geprivatiseerd rijtuig is niet betrouwbaarder), 6 aan derden (spoorlopers etc.) en 4 aan de infrastructuur (Infrabel). Je lost de bottleneck aan de Noord-Zuid verbinding niet op door een operator te privatiseren. Overal in Europa waar private operatoren actief zijn, drijft de sector op subsidies. Soms rechtstreeks, soms via absurde verlagingen van de rijpadvergoedingen door de (overheidsgebonden) infrastructuurbeheerder. (vb: de Britse overheid heeft enkele jaren geleden de West-Coast line vernieuwd voor 10 miljard pond om daarna de rijdpadvergoeding voor Virgin verder te verlagen).
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Lees: is het nog wel nodig dat we een spoorwegmaatschappij hebben ? Kunnen we die 3 miljard per jaar niet gebruiken voor alternatieven die wel in de smaak vallen bij de bevolking ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie zegt bovendien dat spoorverkeer niet in de smaak valt bij de bevolking? De algemene tevredenheidsscore van de NMBS in 2016 was 6.75. De tevredenheid over het personeel bij de reiziger lag echter hoger (7.79 voor het rijdend personeel, 7.24 voor het personeel in de stations). Comfort van de treinen scoort 7.12. De slechtste scores zijn voor ticketprijzen (6.25) en stiptheid (6.04). Aanbod scoort 6.74. http://www.belgianrail.be/nl/corpora...tion_2016.aspx Wat de bevolking vooral lijkt te willen, zijn lagere ticketprijzen, meer aanbod en een betere stiptheid (die deels te realiseren is door investeringen in rollend materieel en spoorcapaciteitsuitbreiding in Brussel).
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 12 juni 2018 om 09:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
a) Ze onbetrouwbaar zijn b) Ze vaak overvol zitten c) Het point to point is en geen direct to destination oplossing is d) Het veel duurder is dan autovervoer voor iemand die niet kan genieten van go-pass of 65+ pass toestanden en enkel occasioneel gebruik maakt van de trein e) De kwaliteit van bepaalde (oudere) stellen erbarmelijk is, en ook bepaalde stations (hasselt, genk) echte "onveilige barakken" zijn Op al deze punten zijn oplossingen te formuleren. Ik vraag me af waarom dat niet wordt gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.931
|
![]() Al van in de studententijd geleden dat ik nog op een trein heb gezeten. En ik zal ook geen trein meer nemen. Dus laat ze maar staken en zichzelf de das om doen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.048
|
![]() We hebben in dit rotland dringend een Margaret Thatcher nodig.
Voor de NMBS is elke oplossing goed die een eind maakt aan de vakbondsdictatuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
![]() Citaat:
Maar wat betreft uw kritiek - Onbetrouwbaar: stiptheid draait al jaren rond de 88-90 procent. Ik weet niet hoe vaak u de theoretische reistijd haalt met uw wagen, maar ik doe het door files en wegenwerken doorgaans slechter. - Overvol: hangt af van het traject, het tijdstip en het beschikbaar materieel. Een occasionele, niet-professionele gebruiker (zoals in uw punt d) gaat doorgaans niet op dergelijke piekmomenten reizen. - prijs: hangt opnieuw af van het traject. Gaat u een dagje naar zee met het gezin, bent u inderdaad beter af met de wagen. Rijdt u in uw eentje naar Brussel, is de trein doorgaans goedkoper (de prijs per kilometer van uw wagen is meer dan de brandstof alleen). En dan heb ik het nog niet over parkeerkosten. Treinverkeer heeft ook bepaalde voordelen: je kan iets productief doen, het is milieuvriendelijker en het is veiliger. Maar alles hangt natuurlijk ook wat af van uw woonregio. Ik kan mij inbeelden dat spoorverkeer voor veel Limburgers of Westhoekbewoners een weinig valabel alternatief is.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
![]() Citaat:
https://www.tuc.org.uk/sites/default..._7June2013.pdf http://repository.essex.ac.uk/19702/
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |