![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ben inmiddels 3 jaar samen met mijn vriendin die diep gelovig is. Ik ben nogal onverschillig tov het huwelijk maar voor haar en haar moeder is het heel erg belangrijk. De moeder was samen met een man die een kind verwekte, maar vervolgens weigerde te trouwen en het kind niet als het zijne wilde erkennen. Vandaar dat het zo belangrijk is
Wat zijn de valkuilen van een huwelijk en hoe zit het bvb met wettelijk samenwonen? Ik denk dat vooral de Christelijke plechtigheid (het gedeelte in de kerk) van groot belang is. Maar ik weet niet of je kan trouwen voor een kerk, en legaal gezien wettelijk samenwonend kan zijn. Het is van belang omdat mijn vriendin wezengeld ontvangt (vader is overleden) wat stopt op het moment dat ze getrouwd is. Wat zijn jullie ervaringen met trouwen in gemeenschap van goederen, en in scheiding van goederen? Mochten jullie je eigen huwelijk nog eens overdoen, wat zou je dan veranderen aan het huwelijkscontract? Ik wil mijn rechten en plichten wel nakomen, maar wat van mij is is van mij, en wat van haar is is van haar.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 16 augustus 2018 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ze huishuur betalen en een borg storten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Run Eurosceptic, run!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() We willen samen een huis kopen. Ik stel het me voor dat we duidelijk laten vastleggen welk bedrag ik in het huis ga steken, en hetzelfde voor haar. Loopt er ooit iets mis dan koopt de ene de andere uit. Dus geen sprake van huur
Borg voor wat?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man, dat gaat dikke miserie worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij hebben nergens van wakker gelegen omdat we alletwee niks hadden. Nu hebben we vanalles, en dat is dus 50/50.
Wat is er belangrijk? 1 ding maar. Dat je de rest van je leven deelt. En eigenlijk moet alles daarvoor wijken. Je krijgt maar 1 kans. Je kan na 10 jaar scheiden en een andere nemen... die tien jaar krijg je nooit meer terug. Soms dacht ik dat de moeite die ik erin stak verloren was. Na 25 jaar merk ik echter dat zelfs die verloren moeite waarde heeft. Misschien heb ik gewoon "een goeie" vast ? Ik denk het niet. Het is de moeite die het de moeite waard maakt. Vreemd, I know. Met welk contract, of welke ceremonie je dan trouwt is bijzaak. Ga voor de eindprijs en de rest wordt triviaal.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 augustus 2018 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkele reden meer om als man te trouwen heden ten dage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() De verwachting waarmee zo'n beetje elke Vlaming in het huwelijksbootje stapt.
Vlaamse vrouwen die beginnen te zeuren en elk jaar wat dikker worden. Ik doe het anders en ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat werken
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En bij een overlijden ben je als getrouwd persoon beter beschermd dan als vrijgezel. Het nadeel.. Je hoort wel van vrouwen die hun mannen pluimen in een vechtscheiding. Maar ik denk dan dat vele zaken niet goed op papier zijn gezet
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet jezelf niet als rolmodel aanbrengen hoor. Tenzij 1 van je persoonlijkheden een boerkadragende baarmoeder is. Oh, we missen Guinevere….
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu niet voor het een of het ander, op fora ga je 'van alles' horen en daar schuilt soms een gevaar in. Voor zo'n zaken, beslissingen, ge je eigenlijk beter bij vakmensen aankloppen. Niet dat ik iets heb tegen dit forum, begrijp me zeker niet verkeerd. Maar de kans dat raadgevingen die je hier te lezen krijgt, mss met de beste bedoelingen gepost, niet altijd zijn wat ze zouden moeten zijn. Of anders hier: https://juridischforum.be/ Daar maak je mss wat meer kans, maar dan ook onder voorbehoud. Het staat er zelfs duidelijk bij vermeld bovenaan op hun site.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken bvb iemand die een ex heeft die moest rondkomen met een miserabel geregistreerd inkomen, maar die veel in het zwart ging werken. Ze hadden 3 kinderen en hij mocht als man zwaar betalen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
huwe lijk. Kan je veel van erven in bepaalde gevallen. ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Tips & Tricks', of hoe noemen ze dat ook weer ? ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een accident waiting to happen, zeker als moeke in het spel zit. Of gaat ge moeke ook neuken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat mij raden: vriendin en haar moeke zetten u het mes op de keel om te trouwen. Die gaat altijd naar haar moeke lopen als gij niet haar zin doet. Waar zijt gij toch mee bezig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister
|
![]() Er zijn tal van voorbeelden en situaties die ik niet ken. Hoe meer ervaringen, hoe beter
Citaat:
Citaat:
De pot verwijt de ketel..
![]() |