Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2018, 17:51   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.436
Standaard Wat scheelt er aan de Chevrolet Bolt EV?

Lang niets meer gehoord van de Bolt EV of de Opel Ampera e voor Europa.

Scheelt er iets met de productie of de bevoorrading?

Als ik de US-verkoopcijfers bekijk en vergelijk, met de ca. 7 maand later geproduceerde Tesla model 3, is dat toch een verkoopsflop?

Ik schat dat het model 3 volgende maand 10 maal meer wagens gaat verkopen dan de Bolt EV. Cijfer voor juni nog niet definitief upgedated voor Tesla model 3 (mei 6250), maar voor de Bolt EV wel, en op 1083 voor juni geschat, per maand hé.

Wetende dat GM van de Bolt EV zelfs 2.632 wagens in september 2017 verkocht, verkopen ze nu -bijna een jaar later- nog niet eens de helft per maand ...
(Tesla verkocht toen amper 220 model 3 op 3 maand, zie https://insideevs.com/september-2017...s-report-card/ )

Citaat:
https://insideevs.com/june-2018-plug...s-report-card/

Citaat:
2018 U.S. EV SALES JAN FEB MAR APR MAY JUN JUL AUG SEP OCT NOV DEC TOTAL

Tesla Model 3* ...: 1875 2485 3820 3875 6250 ----- 18,305
Chevrolet Bolt EV: 1177 1424 1774 1275 1125 1083 7,858
Chevrolet Bolt EV:

The Chevrolet Bolt EV made its debut in December of 2016, as a 2017 model. However, it wasn’t technically available nationwide until August of 2017, but only a handful of copies landed in those 30-odd new states during that month.

That began to change in September. More evenly spread inventory led to rapid Bolt EV sales growth, notching 2,632 sales during that month.

October brought 2,781 deliveries, but November took that number even higher, as 2,987 sales were made. For December, GM eclipsed the 3K threshold by moving 3,227 Chevrolet Bolts, finishing 2017 with a 10-month streak of sales gains.

Unfortunately, in January only 1,177 Bolts were delivered, which a mere 1.3% gain over last January’s 1,162. For February, GM delivered 1,424 Bolt EVs, up 49.6% from last February’s 952 sold. Bringing Q1 to a close, GM sold 1,774 Bolt EVs in March, up 81.4% from last year’s 978.

Estimated Bolt EV sales for the month of April brought us back to some normalcy, and right on target with last year’s figures (1,292). We put GM’s BEV delivery number at 1,275 in April 2018. For May, our estimates showed 1,125 Bolts delivered.

For Q2, GM moved 3,483 Bolt EVs, down ~20% from the same quarter last year. Based on our estimates, that’s 1,083 for June.
Wil GM wel echt nog E-wagens verkopen? Of doen ze alsof?

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2018 om 18:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 18:00   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Is dat niet deze die ze allemaal terug opgekocht hadden?
Of was dat een Andere?

Er was iets mee maar ik weet niet wat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 18:14   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Is dat niet deze die ze allemaal terug opgekocht hadden?
Of was dat een Andere?

Er was iets mee maar ik weet niet wat.
Amai. Je bedoelt toch niet de EV1 van GM van ca 20 jaar geleden?
https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

Of je bedoelt dit voor de landen in Europa?
Citaat:
https://www.egear.be/opel-stopt-ampera-e-verkoop/

Opel’s nieuwe elektrische auto, de Ampera-e, ligt goed in de markt bij het Europese publiek. De autobouwer kan echter niet aan de vraag voldoen waardoor het de verkoop staakt.

Het is ondertussen weeral bijna 2 jaar geleden dat GM de productierijpe Bolt voorstelde, een 100% elektrische auto met +- 350 km rijbereik. In februari 2016 werd aangekondigd dat de wagen ook als Opel Ampera-e naar Europa zou komen.

Wachtlijst

In april 2017 begonnen de eerste leveringen van de Ampera-e in Noorwegen, Nederland, Duitsland en Zwitserland. De andere Europese markten moeten wachten.

In totaal werden in Europa tot en met september 1.054 Ampera-e’s geleverd, waarvan het grootste deel (923) in Noorwegen. De Noorse honger naar de elektrische Opel is zo groot dat 5.000 klanten op de wachtlijst staan. Het bedrijf heeft echter geen flauw idee wanneer het die bestellingen zal kunnen leveren.

Volgen de site tek.no heeft Opel dan ook aan z’n Noorse dealers gevraagd om geen Ampera-e’s meer te verkopen.
Ik heb de verkoopcijfers van de USA gegeven, ook daar krijgen ze hem blijkbaar niet voldoende geproduceerd-geleverd...

Daarom mijn vraag:

Wil GM wel echt nog E-wagens verkopen? Of doen ze alsof?

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2018 om 18:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 22:52   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.125
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Amai. Je bedoelt toch niet de EV1 van GM van ca 20 jaar geleden?
https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

Of je bedoelt dit voor de landen in Europa?


Ik heb de verkoopcijfers van de USA gegeven, ook daar krijgen ze hem blijkbaar niet voldoende geproduceerd-geleverd...

Daarom mijn vraag:

Wil GM wel echt nog E-wagens verkopen? Of doen ze alsof?
De GM productielijnen zijn niet ingesteld op EV's. Dus hebben ze een zeer beperkt proef-pilootlijntje gestart. De wagens daarop gemaak thebben gewoon een minimale, of zelfs negatieve winstmarge.
Het succes, gecombineerd met de verkoop van Opel aan de Fransozen maakt dat ze 1) niet aan de vraag kunnen voldoen 2) ze stappen moeten nemen om de productietechnologie niet gratis weg te geven aan de Fransen.

En ja, een directie die andere prioriteiten heeft helpt het gegeven ook niet verder.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 23:08   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De bolt is een compliance car.

Helaas een goede compliance car.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 10:57   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.436
Standaard

Idd, triestig dat zo een wagen degradeert tot een compliance car...

Pas als ze van de (plaatselijke) overheid wat meer zero-emission-wagens moeten maken gaan ze dat doen. In Californië bvb. is dat aandeel 3% sinds 2015. In andere landen of werelddelen kunnen ze met E-wagens hun opgelegde CO2-vloot van binnenkort 95 g/km (EU) halen enz...

(Tesla en ook Nissan Leaf vallen daar zeker niet onder)

Voor de leken:
Citaat:
https://www.autoguide.com/auto-news/...iance-car.html

Mar 27, 2014

What is a Compliance Car?

Many automakers offer electric cars, but it’s rare to see one at your local dealership or on the road. The reason, it turns out, is due to government regulations.

No, it’s not government regulations that are keeping EVs down. On the contrary, politicians (and not market demand) are the reason most of the electric cars on sale even exist. Those cars are what industry professionals term “compliance cars.”

Compliance Cars: a History Lesson

Ford's First-Ever All-Electric Passenger Car, Focus ElectricIn 2012 the California Air Resource Board (CARB) made it necessary for the six most popular automakers in the state (Honda, GM, Toyota, Nissan, Ford and Chrysler) to offer a zero-emissions vehicle. Failure to do so would result in losing the ability to sell any car in the region. This decision by CARB resulted in the Ford Focus EV, Chevrolet Spark EV, Fiat 500e, Toyota RAV4 EV and Honda Fit EV. These are considered “compliance” cars, designed specifically to meet CARB requirements and allow the automakers to continue selling cars in the state.

It should be noted that automakers are wary of the term “compliance car” despite the fact that these cars exist for the sole purpose of being compliant with the rules set out by CARB regulators.

Of those six bestselling automakers, only Nissan can avoid the “compliance car” stigma by offering a car with no limitations regarding production and ownership. The Nissan Leaf not only meets the CARB requirements but is also sold throughout the country (and the world) with recent monthly sales crossing the 1,300 unit mark in the U.S. For reference, last month, Nissan sold nearly four times more Leafs than the other five compliance cars combined. The only other automaker that sells close to 1,000 EVs a month is Tesla, a company that’s exempt from the CARB mandate, due to their low overall sales compared to bigger companies.

Nissan is joined by Tesla in this group as the only automakers offering vehicles designed from the ground up as electric vehicles and it’s working out well for both. The two control over 80 percent of the EV market in the U.S., showing that their commitment and investment in national sales are proving fruitful.

But there is more to a compliance car than just engineering a zero-emissions vehicle and hoping consumers will buy it. The rules state that each of the six automakers must hit a target of 0.79 percent of their total annual California sales as EVs. Next year that number will jump to three percent. The sales of zero-emissions vehicles are tracked by the state as credits and automakers can buy and sell credits in order to meet their quota.

This provides an incentive for smaller car companies like Tesla to sell EVs, so they can sell the credits they get for those vehicle sales to the bigger automakers that sell too few electric vehilces to satisfy the CARB requirements.

fiat-500eIn 2013, Chrysler and GM purchased the most EV credits, not a surprise seeing as the Spark EV and Fiat 500e both ranked as the worst selling EVs between the six automakers. They didn’t meet that minimum 0.79 percent of sales, so instead GM and Chrysler had to buy credits from other automakers.

Fiat Chrysler Automobiles CEO Sergio Marchionne complained that the company is losing $10,000 on each 500e it sells. Due to these economics, the electric Fiat is only available in California, as required by CARB for the automaker to continue selling all of its cars there.
- - - - -

Andere is het ook al opgevallen dat GM er zijn voeten aan veegt en vragen zich af... soit een heel verhaal erond... Blijkbaar verkoopt GM nu vooral in Zuid-Korea en ook Canada, maar minder, ook wegens opgelegde emissiequota's... zie grafiek. Maar feit blijft dat de Bolt EV productie globaal gedaald is, en enkel daar levert waar het prioritair is, lees "verplicht".

(en dan maar zagen en miereneuken over Tesla, die alle records breekt)

Citaat:
https://www.fool.com/investing/2018/...utm_source=djc

Is This Why Sales of General Motors' Chevrolet Bolt EV Are Down?

It's not just about Tesla. In fact, it may mostly not be about Tesla.

John Rosevear (TMFMarlowe) Jul 5, 2018

General Motors said that it sold 3,483 Chevrolet Bolt EVs in the U.S. in the second quarter. That's a decline of 22.6% from the same period last year.

More to the point, that wasn't enough for the little Chevy to retain its bragging rights as the best-selling battery-electric vehicle in the U.S. not made by Tesla. The Bolt was handily outsold in the U.S. in the second quarter by Nissan's new-and-much-improved Leaf.

After just a year and a half on the market, has the Bolt run its course? Is it doomed to fade as Tesla finally ramps up production of its compact Model 3 sedan?

Not quite. Let's take a closer look at the Bolt's sales history.

A lingering question: Why did Bolt sales collapse in January?

The Bolt's U.S. sales have followed a curious pattern. They ramped up sharply through 2017, as you'd expect -- then dropped dramatically from December to January. As you can see, they've stayed near that much-lower level since.



Is this just about the ramped-up competition from Nissan and Tesla? That's the easy answer, especially if you're a Tesla fan. But it's probably not the right answer, or at least not a complete answer.

The surprising factor that is probably limiting U.S. Bolt sales
With U.S. sales down, you'd expect Bolts to be piling up at dealers. But that's not happening. On the contrary: Supplies have been somewhat tight for months.

Managing the supply of vehicles on dealers' lots (called "inventory") is a tricky science. Dealers like to have enough cars on lots to offer buyers a selection of colors and options. But if they have too many, they may have to discount them to sell them all.

Dealer inventories of vehicles are expressed in terms of "days' supply." For a model like the Bolt, somewhere between 65 and 75 days' worth is probably ideal -- or just over the "60" line in the chart below.

The chart shows a high level of inventory at the beginning of the Bolt's national rollout in the summer of 2017, that dwindled sharply as the year went on, to a very low level in January. Inventory has since been replenished and is holding steady between 60 and 70 days' worth.

GM had lots of Bolts in inventory last July, as the car's national rollout was getting underway. But since then, if anything, supplies have been tight -- very tight in late 2017 and early 2018.

The thing to know is that all Bolts (and the similar Ampera-e version) are made in a single factory, in Orion Township, Michigan. It's believed that factory is set up to make around 30,000 Bolts a year -- or roughly 2,500 a month, on average. Given that U.S. sales of the Bolt broke 2,500 in the last four months of 2017, the low inventories at year-end aren't really a surprise.

But there's more to the story now.

It's not just about the United States anymore

The press release that accompanied GM's second-quarter sales results included an interesting statement from U.S. sales chief Kurt McNeil: GM plans to increase production of the Bolt starting in the fourth quarter, because global demand has exceeded supply:

"Demand for the Chevrolet Bolt EV, especially in the United States, Canada, and South Korea, has outstripped production [emphasis added]. The extra production coming on line should be enough to help us keep growing global Bolt EV sales, rebuild our U.S. dealer inventory, and bring us another step closer to our vision of a world with zero emissions."

Translation: While U.S. inventories of the Bolt have recovered to a reasonable level, global supplies of the Bolt remain tight.

GM hasn't talked a lot about it before this week, but the company has been exporting Bolts to other markets, notably Canada and South Korea, as McNeil said. GM is also building the slightly modified version of the Bolt, the Ampera-e, for its former Opel and Vauxhall brands in Europe. (GM sold Opel and Vauxhall to Peugeot last year.)

When you consider that the Bolts that GM sold in Korea in May and June were probably made in the U.S. a few months earlier, the dip in U.S. sales early in 2018 starts to make sense.

Adding those sales to our chart answers a lot of questions, especially when you consider that it probably takes several weeks for Bolts to go from Michigan to South Korea.


DATA SOURCES: GENERAL MOTORS (U.S. AND SOUTH KOREA), INSIDEEVS (U.S. MONTHLY ESTIMATES FOR APRIL, MAY, AND JUNE OF 2018), AUTOMOTIVE NEWS (CANADA), AND CARSALESBASE COM (OPEL AND VAUXHALL). JUNE 2018 FIGURES FOR CANADA AND THE AMPERA-E WERE NOT AVAILABLE AT PRESS TIME; THE FIGURES INCLUDED IN THE CHART FOR JUNE ARE THE AVERAGE OF THE PRIOR THREE MONTHS' SALES FOR THOSE TWO CATEGORIES.

Chart resembles the U.S. sales chart through 2017. But when global sales are added, 2018's sales appear to be rising much like 2017's.

GM said that total global sales for the Bolt were up more than 35% in the second quarter, versus the second quarter of 2017, and that total sales were up more than 40% in the first half of 2018 versus the first half of 2017. Our chart might not be capturing all the markets in which GM is selling the Bolt, but the data we have suggests that if anything, GM is understating the Bolt's sales growth somewhat.

There's one more factor that might be impacting Bolt supply in a small way now, but it will almost certainly become a bigger deal next year. GM Cruise, the company's self-driving subsidiary, has developed a self-driving vehicle based on the Bolt. It's not in full production yet, and won't be until sometime in 2019. But there are hundreds of them operating in test fleets now, all made in that same Michigan factory.

Long story short: Supply is a big factor in the Bolt's U.S. sales totals
It's easy to assume that Bolt sales are suffering because of competition. That might be true to some extent. But it's also true that supplies of the little electric Chevy have been tight, thanks to demand outside the United States.


The takeaway: U.S. sales of the Bolt may be down, but from GM's global perspective, it is doing just fine.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2018 om 11:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 12:21   #7
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Andere is het ook al opgevallen dat GM er zijn voeten aan veegt en vragen zich af...
Persbericht deze week gemist dat GM de productie van de Bolt's opdrijft ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Blijkbaar verkoopt GM nu vooral in Zuid-Korea en ook Canada, maar minder, ook wegens opgelegde emissiequota's... zie grafiek. Maar feit blijft dat de Bolt EV productie globaal gedaald is, en enkel daar levert waar het prioritair is, lees "verplicht".
Dat de Bolt goed verkoopt in Zuid-Korea is normaal... de Bolt is ergens ook een Koreaanse auto, want hij werd volledig ontwikkeld door GM Korea (Bupyeong), de productie zit in de VS.
En dat hij goed verkoopt in Korea: zeer goede steunmaatregelen. Voor de aankoop van een EV krijg je 10 miljoen won van de federale overheid plus 5 a 7 miljoen won van de plaatselijke overheid, dat is ongeveer 15000 euro korting op de aanschaf van een EV.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 13:45   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Persbericht deze week gemist dat GM de productie van de Bolt's opdrijft ?
Wanneer? of enkel maar gepland?

Ze plannen het op te drijven ergens in het 4e kwartaal... jaja dat las ik toch.
En wat heeft dat te maken met hun algemene productiedaling?

Of ik dat gemist heb? Neen ik heb het wel al dezemorgen gelezen in mijn post:
Citaat:
The press release that accompanied GM's second-quarter sales results included an interesting statement from U.S. sales chief Kurt McNeil: GM plans to increase production of the Bolt starting in the fourth quarter, because global demand has exceeded supply:
GM drijft dus de productie pas op het vierde kwartaal, dus blijkbaar niet vandaag, ook niet in kwartaal 3.
GM veegt er dus zijn voeten aan, onder andere dat 5000 Noorwegers op hun Ampera e wachten... sinds 2017... en die wslk pas volgend jaar gaat krijgen of zelfs dat niet, zie Noorse link? , als ze geluk hebben en er geen andere landen de voorkeur krijgen. Dat heb je met zulke constructeurs. Maar owee het moest Tesla model 3 zijn...

oktober 2017 bron egear.be:
Citaat:
De Noorse honger naar de elektrische Opel is zo groot dat 5.000 klanten op de wachtlijst staan. Het bedrijf heeft echter geen flauw idee wanneer het die bestellingen zal kunnen leveren.

Volgen de site tek.no heeft Opel dan ook aan z’n Noorse dealers gevraagd om geen Ampera-e’s meer te verkopen.

Opel stopt met de verkoop van Ampera-e
20 oktober. 2017 - 13:45 uur
?*
Opel Noorwegen heeft aangekondigd dat ze voorlopig geen contracten meer zullen ondertekenen voor het Ampera-e elektrische voertuig.

- We raden onze dealers in Noorwegen aan om op dit moment niet meer contracten te ondertekenen op Ampera-e, maar eerder degenen die het wensen op een wachtlijst te plaatsen. Voor degenen die nu een auto kunnen boeken, zullen we niet eerder dan 2019 over de levering praten, "zegt Opel Noorwegen's informatiemanager Stein Pettersen aan Tek.no.

Hij zegt dat ze vinden dat het voor klanten netter is om naar een reserveringslijst over te stappen, omdat ze niet langer een specifieke leverdatum in 2019 kunnen beloven, maar benadrukt dat er geen definitieve verkoopstop is.

Citaat:
https://www.tek.no/artikler/opel-har...mpera-e/410320

Opel stanser salget av Ampera-e
20. okt. 2017 - 13:45

Opel Norge har meddelt at de ikke vil skrive flere kontrakter på elbilen Ampera-e foreløpig.

– Vi anbefaler våre forhandlere i Norge om ikke å skrive flere kontrakter på Ampera-e på nåværende tidspunkt, men heller sette de som måtte ønske det på en venteliste. For de som eventuelt bestiller bil nå, snakker vi om levering tidligst i 2019, sier Opel Norges informasjonssjef Stein Pettersen til Tek.no.

Han sier de føler det er ryddigere overfor kundene å gå over til en reservasjonsliste, ettersom de ikke lenger er i stand til å love noe konkret leveringstidspunkt i 2019, men understreker at det ikke er snakk om noe endelig salgsstopp.
Citaat:
En dat hij goed verkoopt in Korea: zeer goede steunmaatregelen. Voor de aankoop van een EV krijg je 10 miljoen won van de federale overheid plus 5 a 7 miljoen won van de plaatselijke overheid, dat is ongeveer 15000 euro korting op de aanschaf van een EV.
Zulke steunmaatregelen heeft men in Noorwegen bijna ook, maar toch kunnen ze daar zelfs nog niet een leveringsperiode beloven in 2019... of 2 jaar later...
Een Ampera e zou vanaf 30.700 euro kosten in Noorwegen:
Citaat:
https://www.dinside.no/motor/nytt-sj...ndene/68855039

Markant prisøkning

Dette gjør at startprisen på Ampera-e har økt fra 289.900 til 349.900 kroner, siden Ampera-e ble lansert i Norge.

Prisøkningen gjelder konkret alle Opel Ampera-e som har modellår 2018, produsert fra desember i år.
In Nederland vanaf 41.000 euro ...:
https://www.egear.be/opel-ampera-e-prijs-nl/

De Belgische prijs vind ik nergens, lijkt wel een geheim...

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2018 om 14:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 14:14   #9
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wanneer? of enkel maar gepland?
Van waar kennen we dat nog? Beloven, plannen, productie verhogen ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
... maar toch kunnen ze daar zelfs nog niet een leveringsperiode beloven in 2019... of 2 jaar later...
Hier kunnen we dezelfde vraag stellen. Een wagen beloven maar geen leveringstermijn er op plakken
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 14:19   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Van waar kennen we dat nog? Beloven, plannen, productie verhogen ...

Hier kunnen we dezelfde vraag stellen. Een wagen beloven maar geen leveringstermijn er op plakken
Tesla plakt er wel een leveringstermijn op (maar die is al een keer met 6 maand naar achter gesteld, nu is het 2019 geworden# voor het model 3 na reservering)

Tesla heeft zijn productie van het model 3 wel continu verhoogd, GM niet...

De Bolt EV productie is echt gestart december 2016, ook de verkoop.
Tesla model 3 pas in juli 2017, en de verkoop 2017 was enkel USA, en de eerste wagens waren enkel voor werknemers. Is ook zo gecommuniceerd.

Citaat:
# Tijdsplanning productie Model 3

2017
De productie begint in de VS met de batterij voor groot bereik
Leveringen aan klanten beginnen

2018
Productie vierwielaandrijving wordt gestart
De productie van de standaardbatterij begint

2019
Internationale leveringen van voertuigen met het stuur aan de linkerzijde beginnen in de eerste helft van het jaar

Start van productie van rechtsgestuurde voertuigen

- - - - - -

Leveringstijd

Er zijn nieuwe voorraadmodellen van de Model S direct beschikbaar voor levering binnen 7 tot 14 dagen. Bij bestellingen van een model met uw persoonlijke configuratie bedraagt de levertijd 3 tot 4 maanden.


Model 3

12 tot 18 maanden
Terwijl we de productie steeds verder opvoeren, worden reserveringen voor Model 3 die vandaag worden geplaatst, vanaf begin 2019 geleverd.


https://www.tesla.com/nl_BE/model3

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2018 om 14:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be