![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang niets meer gehoord van de Bolt EV of de Opel Ampera e voor Europa.
Scheelt er iets met de productie of de bevoorrading? Als ik de US-verkoopcijfers bekijk en vergelijk, met de ca. 7 maand later geproduceerde Tesla model 3, is dat toch een verkoopsflop? Ik schat dat het model 3 volgende maand 10 maal meer wagens gaat verkopen dan de Bolt EV. Cijfer voor juni nog niet definitief upgedated voor Tesla model 3 (mei 6250), maar voor de Bolt EV wel, en op 1083 voor juni geschat, per maand hé. Wetende dat GM van de Bolt EV zelfs 2.632 wagens in september 2017 verkocht, verkopen ze nu -bijna een jaar later- nog niet eens de helft per maand ... (Tesla verkocht toen amper 220 model 3 op 3 maand, zie https://insideevs.com/september-2017...s-report-card/ ) Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2018 om 18:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet deze die ze allemaal terug opgekocht hadden?
Of was dat een Andere? Er was iets mee maar ik weet niet wat.
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 Of je bedoelt dit voor de landen in Europa? Citaat:
Daarom mijn vraag: Wil GM wel echt nog E-wagens verkopen? Of doen ze alsof? Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2018 om 18:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het succes, gecombineerd met de verkoop van Opel aan de Fransozen maakt dat ze 1) niet aan de vraag kunnen voldoen 2) ze stappen moeten nemen om de productietechnologie niet gratis weg te geven aan de Fransen. En ja, een directie die andere prioriteiten heeft helpt het gegeven ook niet verder.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() De bolt is een compliance car.
Helaas een goede compliance car. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, triestig dat zo een wagen degradeert tot een compliance car...
Pas als ze van de (plaatselijke) overheid wat meer zero-emission-wagens moeten maken gaan ze dat doen. In Californië bvb. is dat aandeel 3% sinds 2015. In andere landen of werelddelen kunnen ze met E-wagens hun opgelegde CO2-vloot van binnenkort 95 g/km (EU) halen enz... (Tesla en ook Nissan Leaf vallen daar zeker niet onder) Voor de leken: Citaat:
Andere is het ook al opgevallen dat GM er zijn voeten aan veegt en vragen zich af... soit een heel verhaal erond... Blijkbaar verkoopt GM nu vooral in Zuid-Korea en ook Canada, maar minder, ook wegens opgelegde emissiequota's... zie grafiek. Maar feit blijft dat de Bolt EV productie globaal gedaald is, en enkel daar levert waar het prioritair is, lees "verplicht". (en dan maar zagen en miereneuken over Tesla, die alle records breekt) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2018 om 11:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat hij goed verkoopt in Korea: zeer goede steunmaatregelen. Voor de aankoop van een EV krijg je 10 miljoen won van de federale overheid plus 5 a 7 miljoen won van de plaatselijke overheid, dat is ongeveer 15000 euro korting op de aanschaf van een EV. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze plannen het op te drijven ergens in het 4e kwartaal... jaja dat las ik toch. En wat heeft dat te maken met hun algemene productiedaling? Of ik dat gemist heb? Neen ik heb het wel al dezemorgen gelezen in mijn post: Citaat:
GM veegt er dus zijn voeten aan, onder andere dat 5000 Noorwegers op hun Ampera e wachten... sinds 2017... en die wslk pas volgend jaar gaat krijgen of zelfs dat niet, zie Noorse link? , als ze geluk hebben en er geen andere landen de voorkeur krijgen. Dat heb je met zulke constructeurs. Maar owee het moest Tesla model 3 zijn... oktober 2017 bron egear.be: Citaat:
Citaat:
Een Ampera e zou vanaf 30.700 euro kosten in Noorwegen: Citaat:
https://www.egear.be/opel-ampera-e-prijs-nl/ De Belgische prijs vind ik nergens, lijkt wel een geheim... ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2018 om 14:13. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Van waar kennen we dat nog? Beloven, plannen, productie verhogen ...
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tesla heeft zijn productie van het model 3 wel continu verhoogd, GM niet... De Bolt EV productie is echt gestart december 2016, ook de verkoop. Tesla model 3 pas in juli 2017, en de verkoop 2017 was enkel USA, en de eerste wagens waren enkel voor werknemers. Is ook zo gecommuniceerd. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2018 om 14:39. |
||
![]() |
![]() |