![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twintig gewonden bij busongeval op E40 in Aalter
Citaat:
Een gevaarlijke situatie om reden van dat er velen zijn die de snelheden die aangegeven worden op de borden ter hoogte van de werken gewoon negeren en vol op het gas blijven staan. (Ik schrijf niet dat dit het geval was met de bus) Citaat:
![]() Best wat u daar ook doet is niet naast een vrachtwagen blijven hangen want de rijstroken zijn daar echt smal.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vermoeid blijven doorrijden en secondenslaap is een van de grootste ongevaloorzaken geworden bij ongevallen, vooral op saaie rechte (snel)wegen aan monotone snelheid. https://www.adac.de/verkehr/verkehrs...enschlaf-auto/ Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2018 om 12:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez dus: alles kan.
Die werken zijn al even bezig. Hoeveel ongevallen waren er al?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan krijg je een gevaarlijke situatie. ![]() Maar kom dat is overal wel zo tegenwoordig dat men dat negeert. Daarstraks in de Kennedy tunnel Antwerpen nog getuige van geweest. Ik hield mijn 70km/u (zoals aangegeven op de borden op dat ogenblik) en een paar vrachtwagens kwamen mij vlotjes voorbijgestoken. Dan denk je ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 juli 2018 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de snelheidsmeters van een vrachtwagen minder afwijken en bovendien dat zij de tolerantiemarge van 6 kmh eerder benutten? Dat is pakweg 10 kmh sneller?
Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2018 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de bewuste tunnel rijden er ook veel vrachtwagens met gevaarlijke stoffen die er eigenlijk niet door mogen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 juli 2018 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2018 om 19:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moet je doen na een ongeval door foute verkeerssignalisatie? En andere vragen over verkeerde verkeersborden.
Citaat:
En in de meeste gevallen krijg je zelfs de kans nog niet eens meer ze even te 'bestuderen' daar er wel ééntje of één aan het bumperkleven is. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kennedytunnel is toch een ideale plek voor trajectcontrole.
Niet natuurlijk als er file is, maar net op andere ogenblikken op ongevallen, en als gevolg daarvan files, te voorkomen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe lossen ze dat in het buitenland op? ( waar de tunnels dikwijks km-lang zijn?) Alvast nooit door een dwaze 70 kmh beperking af te willen dwingen, integendeel in eenrichtingstunnels zal men inde regel 100 kmh mogen blijven rijden. Maw Vlaanderen is alweer achterlijk en wil perse meer ongevallen uitlokken. Nederland? Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2018 om 10:33. |
||
![]() |
![]() |