![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiepersoneel mag nevenberoep uitoefenen
Citaat:
Ik dacht dat de ordediensten al meer dan werk genoeg hadden de laatste tijden. Er is wel een verbod op bepaalde neventaken: verboden om als privébewaker, ambulancier, rijinstructeur of veldwachter te werken. Zoals u met zen allen wel weet kom ik al eens bij vrienden die aan de Linker-Oever te Antwerpen wonen. Daar is op héél de massa volk (nog steeds nieuwbouw aan het bij'planten') 1 Politiekantoor waar je 's avonds al niet terecht meer kan wegens gesloten. Waar moeten we dat nu waar plaatsen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Gaat leuk worden. Een agent start een bijberoep en je gaat bij hem iets kopen. Of neen want vorige week heeft hij mij nog een boete gegeven. IK zal wel naar zijn concurrent gaan
![]() Maar ergens is het inderdaad lachwekkend. Ze klagen over overuren, vermoeidheid, stress en nog tientallen andere ambtenaren ziektes. Maar ze gaan wel bijklussen. Hun job is dan toch niet zo vermoeid dan als ze zeggen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Waarmee dus de theorie van teveel stress, oververmoeidheid,..vakkundig van tafel geveegd is....ze zijn niet genoeg ziek om al hun dagen op te nemen. Citaat:
Ik zie niet direct de link....of gaat die er komen als ze effectief in de bouw gaan bijklussen ![]() ![]() De regering is ook hier weer de voorzienigheid zelve voor haar teergeliefde ambtenaren en geeft ze weer alle kaarten in handen voor ze effectief moeten uitgespeeld worden.. Ik vraag mij echt af welke partij ooit de moed zal hebben om deze perverse en super discriminerende ambtenarij spelletjes t.o.v. de gehele bevolking te stoppen. Laatst gewijzigd door 1000 miles : 8 augustus 2018 om 16:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, het ambtenarenpensioen zal naar beneden gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af of er ergens een studie bestaat waar opgesomd wordt welke beroepen geen tweede job mogen uitoefenen om bij te verdienen.
Welke zijn daarbij de algemene principes? En als er dan zo'n jobs zijn, dan moet de basisverloning daar maar deel van uitmaken. Op een transparante wijze. Idem dito voor wie niet zou mogen staken, of maar beperkt staken. Idem dito voor jobs waar dresscode's voor bestaan. (maar de 'transparante vergoeding' daarvoor zou m.i. dan maar moeten gelden voor wie minder dan 5000 euro nette per maand binnen schraapt.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een zoveelste maatregel ten nadele van onze hardwerkende zelfstandigen, die veel sociale bijdragen betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in de privé: als dat bij het ondertekenen van de arbeidsovereenkomst afgesproken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat betreft de klachten van de zelfstandigen. Neem nu dat een flik een cent wil bijverdienen door het gras te gaan afrijden bij particulieren. Probeer maar eens een tuinier te vinden die dat wel komt doen voor jou.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mag die dan ook zeggen dat je vb. geen scheidsrechter in het voetbal, of trainer volleybal mag zijn? Of een vrouwelijke bediende back office enz.: mag die geen sekswerk doen? En het belangrijkste: waarom geef je geen motivering voor je algemeen verbod voor de full time overheidsjobs? Geldt dat dan ook voor iemand die 4/5 overheidsjob doet, en wil 2/5 privé werken? Tesamen dus 6/5 ? Ik zoek naar ernstige motiveringen, niet naar jalouzie-spelletjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zien nog eens hoe dat onderscheid tussen werknemers in de privé,aan de overheid,zelfstandigen,vrije beroepen,.....eigenlijk verouderde kwak en boemel is...
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor, zo'n flik is bewaker in een bank. De bank wordt overvallen en de flik gaat een frietje steken tot dat de overvallers weg zijn. Kan toch niet in het burgerleven. Of stel security aan de poort van Tomorrowland, al de drugs en wapens die hij vindt verkoopt hij door. Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 augustus 2018 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En mensen extra betalen omdat ze niet mogen staken is iets dat zelfs de franstalige sossen vakbond niet zou durven voorstellen. Je derde voorstel om moslima's extra te betalen omdat ze geen kopvod mogen aandoen gaat je wellicht je statuut als forumwoordvoerder van N-VA kosten vrees ik. Ze gaan je met pek en veren bestrijken en naar de uitgang brengen, als er al geen verzoek tot collocatie van gaat komen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) omdat er geen belangenvermenging mag zijn 2) omdat ik ervan uitga dat een full-time job een full-time job is. In de privé doet de zaakvoerder maar. Als hij zijn eigen geld wil wegsmijten is dat zijn eigen zaak. Verder over scheidsrechters: de scheidsrechters in de Profcompetitie moeten professioneel zijn. Ik de Amateurscompetitie is dat meer een hobby, net zoals scoutsleider, voorzitter van de naaiclub, etc. |
|
![]() |
![]() |