![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Nederland heeft al officiële stats van hun autoverkoop, volledig jaar 2019, via RAI: https://raivereniging.nl/artikel/mar...opcijfers.html
, voor de modellen die E-versie en ICE hebben nam ik RVO.nl https://nederlandelektrisch.nl/actueel/verkoopcijfers en ook https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/ voor een 2e check Ik heb hier een lijstje van 8 automerken die klassieke wagens én 1 of 2 EV-modellen aanbieden, bij 3 merken was de EV het best verkochte model, zelfs de goedkoopste/kleinste ICEs verkochten daar minder goed. Jan Modaal koopt dus ook EV als het kan in NL. Het EV-model stond anders ook dikwijls in de top 3, uitzonderingen Renault waar de Zoe 4e werd, en de uitlopende E-Golf was maar 7e. En het verschil zou nog groter geweest zijn want meer EVs waren niet leverbaar... gewoon uitverkocht, zelfs E-stockwagens of showroomwagens uit buurlanden hebben ze ingevoerd... Ik heb enkel de merken genomen die over het volledig jaar 2019 'n EV-model konden aanbieden. De merken die geen EVs hadden (of niet genoeg) hebben dus serieus (nieuwe en oude) klanten verloren aan andere merken. Audi: 1. E-tron : 4.116 (2 (batterij)versies) 2. A3 : 3.048 (alle ICE-versies) 3. A1 : 2.238 ( " " ) BMW: 1. 3-serie : 5.088 ( " " ) 2. 1-serie : 2.875 ( " " ) 3. i3 : 2.860 (2 versies i3/i3s, batterij idem) Hyundai: 1. Kona : 7.156 (2 (batterij)versies) 2. I 10 : 4.625 (alle ICE-versies) 3. Ioniq : 2.060 (1 (batterij)versie) Jaguar: 1. I-Pace : 769 (1 (batterij)versie) 2. XE : 138 (alle ICE-versies) 3. F-Pace : 133 (alle ICE-versies) Kia: 1. Picanto: 8006 (alle ICE-versies) 2. Niro : 5.655 (enkel plug-in hybride/benzine) 3. E-Niro: 3.580 (2 (batterij)versies) Nissan: 1. Qashqai : 5.255 (alle ICE-versies) 2. Leaf : 3.800 (2 (batterij)versies) 3. Micra : 3.197 (alle ICE-versies) Renault: 1. Clio : 9.003 (alle ICE-versies) 2. Captur: 5.678 ( " " ) 3. Megane: 3.712 ( " " ) 4. Zoe : 2.208 (2 (batterij)versies) Volkswagen: 1. Polo: 12.920 (alle ICE-versies) 2. Up! : 7.102 ( " " ) 3. Golf : 6.608 ((alle ICE-versies+hybride) 4. Tiguan: 5.574 ( " " ) 5. T-Roc: 5.387 ( " " ) 6. T-Cross: 3.625 ( " " ) 7. E-Golf : 2.655 (1 batterijversie, uitlopende versie => ID.3 komt vanaf augustus 2020) Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2020 om 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
|
![]() nog snel even op kenteken voordat de belastingen op EV omhoog gaan. Maar enfin, toch wel een goede ontwikkeling.
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
De conventionele wagens zullen ook gevoelig duurder worden, zeker met de volgende Euronorm. De CEO van Audi die in april stopt had onlangs een openhartig gesprek met de media: https://automotive-online.nl/managem...worden-duurder https://www.hln.be/auto/audi-topman-...rden~a370acdd/ Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2020 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() ... dit extra NL-bijtellingseffect, vooral de laatste maanden van 2019, gaat naar het einde van dit jaar 2020 nog eens gebeuren want er is evenzo een 4%-punt stijging 2020 naar 2021 van 8% naar 12%, blijkbaar is die al vastgelegd weet audi.nl te melden:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2020 om 22:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() ![]() Over die bijtelling betaal je loonbelasting, dat is je netto verlies (40-50%). Al bij al voordelig systeem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() EV is perfect voor km heffing.
Allen zijn connected. Nu nog 5g en de factuur komt op je tv. Domme kloten!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Ik heb ten minste mijn panelenstroom. Die 3 MWh per jaar is voor ongeveer 4k euro aan panelen, en dan 25 jaar free energies for the car! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Dat zal aantikken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
In elk geval zijn alle EV 24 uur te volgen en ze worden ook gevolgd. Wat meteen de deur openzet om hun km heffing te laten betalen in compensatie op gederfde accijnzen die benzine wel aan de pomp betalen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Een appje om gratis laadpalen te vinden in buurt:
![]() Citaat:
![]() De Chargemap app zal de meest gebruikte zijn: (meer dan 330.000) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2020 om 10:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Met een EV ontsnap je nu nog eventjes aan al die taxen, maar binnen 5 jaar of minder zal het dubbel zo duur zijn.
Dat is de gedachte er achter.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
Dus niet-openbaar, snappie? Daar heeft uw Tank-Gestapo echt nooit iets te zeggen. ![]() Een EV kan desnoods altijd met volle batterij vertrekken. Wil je prentjes? Biedt toch maar eens fossiel tanken aan voor de halve prijs, of zelfs gratis, de fossiele plofmotorfile staat dan van Brussel tot Parijs. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2020 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() DC laden, direct van de panelen naar de batterij
![]() Daarom dat de shells van de wereld hopeloos waterstof en cng zitten te pushen, hun business van vloeibare brandstoffen komt in gevaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Alle EV overal ter wereld kunnen ze 24 uur per zien op de pc. Uw volledige route historie. En daar willen ze nu via 5g een km heffing aan koppelen. Echt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Het integreren van de “accijnsinkomsten” zou dus 4 heffingen vervangen door 1 enkele heffing. Een mooie administratieve vereenvoudiging! Een “aandrijfheffing” van gemiddeld 3 eurocent per kilometer (in eerste instantie enkel voor EV en andere voertuigen op alternatieve brandstoffen) zorgt ervoor dat er geen gat ontstaat in de overheidsinkomsten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
Citaat:
Electriciteit hebben we in de regel zelf in de hand, voor dure olie blijven we slaafjes van het buitenland. Wie begrijpt die olieboeren nog? Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2020 om 10:55. |
||
![]() |
![]() |