![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Omdat we met z'n allen ook wel wat anders te doen hebben dan godganse dagen achter onze computer te zitten en onze hersencellen te verbranden aan doelloos geleuter (behalve Griffin dan), wilde ik eens weten wat jullie buiten de grenzen van dit schermpje doen. Zelf hou ik, als raszuivere intellectueel (jaja, SunShine, ik gebruik dat woord ook) van lezen (dat zou je ook eens moeten doen). Enfin, om een lang verhaal kort te maken (weg met dat doelloos geleuter!): welk boek ben je nu aan het lezen?
Ikzelf heb de slechte gewoonte om in meerdere boeken tegelijk bezig te zijn ('mijn naam is ossaert, ik ben met velen'), namelijk deze: - Joseph Heller - Catch-22 (halverwege, maar nu al één van mijn favorieten!) - John H. Elliott - The Count-Duke of Olivares. The Statesman in an Age of Decline (min of meer beroepshalve, maar bijzonder interessant) - Johan Anthierens - Niemands meester, niemands knecht. Leve mij! (een vijfjarenplan - ik lees er zo nu en dan wat in, ter lering en vermaak)
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() J. Eroen - Be Politics.
![]() En voor de rest wat boeken omtrent webdesign en -development.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() mijn zangbundel van het VNJ
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() The dogs of war - Frederick forsyth
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Steenoude Mad Magazine-pockets.
Zalig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Psychology of Evaluation: Affective Processes in Cognition and Emotion (Karl C. Klauer)
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Klink spannend... Zitten er 'saucy gypsies' in?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Handleidingen allerhande
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() The C++ Programming Language (Bjarne Stroustrup)
Operating Systems with Java (A. Silberschatz) Calculus 5e (James Stewart) The principles of Computer Architecture (Miles Murdocca) The C++ FAQ's (Marshall Cline) btw: aan de tegenstanders van Engels in het onderwijs: mits surplus van 300€ bestaan deze boeken ook in een gammele Nederlandse vertaling
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Het goddelijke monster - Tom Lanoye
maar heb zelden tijd tegenwoordig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() De rest ziet er ook goed uit ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() een gebroken been kluistert mij in mijn zetel, dus twee boeken ter hand genomen die ik al lang wou lezen:
-histoire de la révolution russe (Leon Trotski) -history of life (richard cowen) overe evolutie en stadia waardoorheen het levenis verlopen. ik heb net het siluur verlaten, en sta op het punt om het devoon binnen te treden.
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Marguerite Yourcenar : Hadrianus' Gedenkschriften
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Zie sommigen hier eens stoefen en de intellectueel uithangen met hun schoolboeken
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() "Ieder mens een moordenaar" Heimito von Doderer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() "Evenaar" door Miguel Sousa Tavares, in de originele portugese versie.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ik lees doorelkaar de boeken: * Anna Karenina - Tolstoj * Dani Bennoni - Bart Moeyaert * Schaap en Geit - Marleen Westera * Eb - K. Schippers. Boeken rocks! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Succes ! |
|
![]() |
![]() |