![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welke toetsenbordindeling gebruik je? | |||
De internationale layout. (QWERTY) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 47,06% |
De Franstalige layout. (AZERTY) |
![]() ![]() ![]() |
9 | 52,94% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke toetsenbordindeling gebruik je?
Ik gebruik uiteraard de internationale QWERTY want ik ben niet Franstalig.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() dvorak
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Azerty, is handig om prôôôôt en bèèèhèè en véél te schrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Azertyuiopqsfgghjllwxcbnmm
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik de Belgische layout.
Staat er niet tussen.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de meeste mensen bakken er niets van....
Alhoewel... ![]()
![]() |
#8 |
|
![]()
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() AZERTY
En als voormalige beroepstypiste vind ik dit de gemakkelijkste indeling vooral als er tussendoor een woord, een naam, een slogan in een andere taal komt. Met QWERTY veel meer zoekwerk.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er "Frans" aan Azerty ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Alles:
Google: zoek eens op welke landen die gebruiken. Ik maak het u gemakkelijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/AZERTY
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 31 maart 2019 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Qwerty
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() De Belgische is de Franstalige. Toen de typemachine uitkwam was het vooral de rijke Franstalige bourgeoisie die deze gebruikte. Die lay-out is zo gebleven. Waarom denk je dat er een aparte toets is voor ù, é, è en ?* of de ç en niet bvb ó of ?*?
De Franse lay-out is ondertussen geëvolueerd van de Belgische maar de Belgische is wel degelijk een Franstalige lay-out . Ooit wilde men het Fahrenheit van de keyboards, azerty dus, afschaffen en qwerty invoeren maar we zijn het , net als Amerikanen hun Fahrenheit , zo gewoon dat het er niet doorgekomen is.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 1 april 2019 om 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Querty is wel niet noodzakelijk internationaal. Ik heb er een met de ñ op bijvoorbeeld.
Mijn volgend toetsenbord zal waarschijnlijk een Engelstalig querty zijn. Beter voor shortcuts van programma's mijns inziens. AZERTY is beter voor Frans schijnt. Laatst gewijzigd door Bach : 1 april 2019 om 01:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ò ó ô ö, zelfs de zweedse ø of Ø ?* á â ä zelfs ae aan elkaar: æ ù ú û ü ì ?* î ï è é ê ë Ik kan ook Scheiße typen Ik kan veel meer typen dan op een azerty. Azerty heeft enkel speciale karakters voor Frans, je kan er bvb geen (volledig) Duits of Zweeds mee typen. Met een International Qwerty dus wel. Het is dus bullshit dat azerty compatibel is met Nederlands. Nederland gebruikt trouwens ook qwerty. Let op: Waarschijnlijk worden sommige tekens niet correct weergegeven door dit forum.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Azerty, wat anders ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er vanaf, meestal AZERTY maar ik trek mijn plan wel met QWERTY ook.
Soms gebruik ik zelfs mijn Klingon kla4. ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 april 2019 om 17:56. |
![]() |
![]() |