![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dementia is preventable through lifestyleAls iedereen straks 90 jaar haalt zal de helft van de mensen, als de huidige tendens behouden blijft, lijden aan dementie. Dat willen de meesten liever niet. Daarom. Hou er rekening mee en probeer NU rijk en goed te leven.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 maart 2019 om 01:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zegt die ook iets over het gebruik van politieke fora?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast dementie zou u zich ook de vraag kunnen stellen, in deze duistere tijden, of iemand de 90 nog wel wil halen en mogelijk als dementerende door het leven wil gaan? Naast dementie heb ik nog een ernstige vorm van negativisme en nihilisme maar dat moet al opgevallen zijn. De 90 wil ik nog niet eens halen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2019 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gun het u van harte om jong te blijven.
Een tante zaliger van mij wilde ook jong blijven en droeg op haar 90 ste nog steeds hippe kleding (flower power zonder drugs) en ze stond best leuk met het rode hoedje dat ze altijd op had, zelfs bouwvakkers op straat floten nog altijd als ze voorbij stapte. ![]() Een ander familielid, dat is dan weer iemand die een jonge geest in een ouder lichaam heeft 'steken'. Toon Hermans zaliger zijn vader noemde men zelfs 'vaandel'. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2019 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De helft van dit forum zal dementerend worden.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dementie tegenhouden kan je niet maar je kan het proces wel vertragen.
Via medicatie zou het ook kunnen, maar dat heeft dan weer meer bijwerkigen en is daar dus ook de reden voor waarom ze dit pas in een later stadium (eventueel) gaan voorschrijven. Voorkomen doe je het best met voldoende lichaamsbeweging. Maar tja, dat kost een inspanning en laat dat de grootste rem zijn. Om dementie af te remmen zorg je het beste dat de hersenen zoveel mogelijk zuurstof blijven krijgen. Lichaamsbeweging is daar het beste voor, en trouwens niet alleen voor dat. Idem wat andere ouderdomskwaaltjes betreft. Stramme gewrichten, artrose, etc...
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bedoelt ongetwijfeld dat u al een aantal gevallen in het oog hebt
![]()
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over wat ging het nu ook alweer?
![]()
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Coconut Oil as an Alzheimer's Treatment
Ketonen, MCT's weet je wel...
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kokosolie tegen Alzheimer Eindconclusie
![]() |
![]() |
#15 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Qua hart/vaatziekten is uiteraard voorzichtigheid geboden. Next on my trial list : in vet oplosbare vitamine B1 (= Benfotiamine; echter ongekend in Be).
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koor van mensen met dementie uit Bonheiden zingt voor paus (...) Niet zomaar een groepje bewoners met dementie. Een tiental jaar geleden richtte pastor Filip Zutterman het Regenboogkoor op in het rusthuis, een contactkoor voor mensen met dementie plus familieleden en vrijwilligers. Hij had gemerkt dat zingen hen echt goed doet en meerdere velden in de hersenen tegelijk activeert:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 april 2019 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb eens iemand geweten met verstopte ader. Hij kon alleen nog kleine stapjes zetten.
Die dronk jenever de dag door en zijn bloed was zo dun dat zijn verstopping verdween. En hij kon weer normaal stappen. Bij dementie is dat ook zo. Heel veel jenever drinken. 4 of 5 flessen per dag. Wel niet goed voor uw lever maar kom.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 april 2019 om 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor huid, haar en ook vinger/teennagels helpen uitwendige zalfjes, cremes en dergelijke niet zoveel. Beter is dat van binnenuit te verhelpen, meer bepaald met Collageen. Dat versoepeld je huid, en is goed voor gewrichten, pezen en ingewanden (lekkende darm). Ook zinktabletten zijn goed voor haar en nagels...bij mannen verhogen die de sperma productie.
![]() |
![]() |