Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2004, 13:02   #1
Piet Hein
Minister

Standaard het anarchistische kiekenkot

De MorgenWeer een lijn krijgen in het anarchistische kiekenkot zal een hele opdracht worden voor de nieuwe VLD-voorzitter. Tot dat besluit komt Yves Desmet, die in De Morgen zijn sympathie voor de groep Verhofstadt-Somers niet onder stoelen of banken steekt.Even recapituleren, voor wie niet meer kan volgen. VLD-voorzitter Bart Somers zegt zondag dat hij de beste medicijnen wil voor de laagste prijs, en wil onderzoeken of dat met het Nieuw-Zeelandse model, verdedigd door Stevaert, bereikt kan worden. Dezelfde dag stellen een aantal van zijn parlementsleden dat hij beter het debat daarover in de bevoegde commissie afwacht, wat in wezen net dezelfde stelling is. Daags nadien bevestigt het VLD-bestuur hetzelfde, maar ondertussen is weer eens de indruk gewekt dat ze het in de VLD over niets nog met elkaar eens zijn.

Ook tijdens het debat over het migrantenstemrecht werd al gewezen op het onwaarschijnlijke vermogen tot zelfkastijding en masochisme van de Vlaamse liberalen, een neiging die bijvoorbeeld door Hugo Coveliers tot een ware kunstvorm verheven is. De uitleg dat zoiets een sterkte van de VLD zou zijn, omdat je alleen daar sterke individuen zou tegenkomen, begint stilaan lachwekkend te worden. De stoet van dwergen die naast Dedecker en Somers de kandidatenlijst bevolkt, wijst eerder op gebrekkige zelfinschatting en bovenmatige zelfoverschatting dan op iets anders.

De bitse campagne, het toenemende moddergehalte en de reële angst van de VLD-top voor de kandidatuur van een verdienstelijke BV, bewijzen dat er meer aan de hand is.

Vooreerst is het duidelijk dat Guy Verhofstadt en de man die als zijn kandidaat aanzien wordt, bij een behoorlijk deel van de eigen achterban niet langer in de hoogste schuif liggen. Ook macht heeft een houdbaarheidsdatum, en die dreigt nu langzaam maar zeker aan te breken voor de generatie die de VLD al decennia intellectueel beheerst en, men vergeet het gauw, ook elf verkiezingsoverwinningen heeft bezorgd. Alleen blijkt uitsluitend de laatste afstraffing van de kiezer in het geheugen te hangen, en neemt een deel van de achterban het niet dat de top dit als een klein accidentje blijft voorstellen, terwijl zij zelf er een heel andere analyse op na houden.

Bij de VLD-leden, iets rechtser in de leer dan de VLD-kiezers, speelt het idee-fixe dat de partij verloren heeft vanwege haar inhoudelijke stellingen, zoals die over het migrantenstemrecht, terwijl de andere analyse, eenvoudigweg dat de kiezer niet houdt van een bende kakelende ruziemakers, op geen enkele bijval meer kan rekenen.

Gemakkelijk rechts is de nieuwste moderichting geworden, en nogal wat VLD-leden menen daarin het ideologische wapen gevonden te hebben om af te rekenen met de Verhofstadt-periode.

Daarom begint de VLD steeds meer op een kiekenkot te gelijken, waarin loyauteit aan de partij zowat de laatste der interne waarden is geworden.

Rationeel gezien zou Bart Somers het moeten halen, maar ook binnen de VLD, net als in de rest van de samenleving, is die rationaliteit al een tijdje zoek. De nieuwe voorzitter zal alvast een hele opdracht hebben om weer een lijn te krijgen in het anarchistische kiekenkot. Want met iedere opstoot van oud-VLD-leden met nieuw-rechtse sympathieën die 'hun gedacht maar eens zeggen', twijfelen steeds meer nieuw-VLD-kiezers of hun keuze van de laatste jaren wel de goede is geweest....

bron: De Morgen

Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 13:13   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De VLD een anarchistische partij noemen.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 13:53   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verhofstadt is dus niet geliefd door een deel van zijn eigen partijvolk vermits zijn 'periode' naar de hel gewenst wordt.

Waar is de tijd gebleven dat die man er zelfs van droomde de grootste 'volks'partij te worden.

En zeggen dat er nog altijd mensen zijn die hem de beste Belgische premier ooit vinden.

Ik mag dus gerust bij mijn voorspelling blijven dat Verhofstadt na deze regeerperiode nooit meer aan de macht komt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 november 2004 om 13:54.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 15:57   #4
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
bron: De Morgen
als dat te lezen is, weet je dat al de rest onzin is
Oud 30 november 2004, 16:03   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Verhofstadt is dus niet geliefd door een deel van zijn eigen partijvolk vermits zijn 'periode' naar de hel gewenst wordt.
Dat zijn die VLD-ers die volgende keer op het Belang stemmen.

Citaat:
Waar is de tijd gebleven dat die man er zelfs van droomde de grootste 'volks'partij te worden.
Die droom wordt dus nu verwezenlijkt door 't Belang

Citaat:
En zeggen dat er nog altijd mensen zijn die hem de beste Belgische premier ooit vinden.
Moest ik 10 km verder naar het Zuiden wonen zou ik dat ook vinden.

Citaat:
Ik mag dus gerust bij mijn voorspelling blijven dat Verhofstadt na deze regeerperiode nooit meer aan de macht komt.
Als de hoop de moeder van de gedachte is dan sluit ik mij daar volledig mee aan.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 30 november 2004 om 16:03.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 16:15   #6
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wat de mensen in de Somers zien is mij een volledig raadsel, het is voor mij niet meer dan een opgeblazin driftkikkertje zonder inhoud.
Natuurlijk vinden de neo-communisten van de spa en de morgen dat Somers VLD voorzitter moet worden, want als het Dedekker wordt zit de spa de volgende keer in de oppositie.

Laatst gewijzigd door CutTheCrap : 30 november 2004 om 16:15.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 16:18   #7
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
als dat te lezen is, weet je dat al de rest onzin is
ja, en uit je reply valt af te lezen dat de wolf veel tanden in zijn muil heeft staan..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be