Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2004, 12:29   #1
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard VRTNIEUWS.NET - Dossier Dutroux-bis wordt opgeborgen

Citaat:
Dossier Dutroux-bis wordt opgeborgen Het onderzoek in het zogenoemde dossier
Dutroux-bis heeft niets opgeleverd.

In het dossier zitten alle sporen naar
andere feiten die de bende zou hebben
gepleegd of naar andere mensen die bij
de moorden en ontvoeringen waren
betrokken.

Het gerecht in Luik heeft nu beslist
dat het dossier kan worden gesloten.
Procureur Bourlet kan tegen die
beslissing nog wel in beroep gaan.

Op het prcoes-Dutroux had de verdedi-
ging van Dutroux nog alle hoop gesteld
op het dossier bis, dat in hun ogen de
bende achter Dutroux aan het licht zou
brengen.

Bron: Rode Staatsomroep
In Laken zijn ze ook weer heftig actief geweest

Links:
http://www.gva.be/dossiers/-k/koning...00/actua79.asp
http://home.scarlet.be/~dt478011/monarchie.html

We zouden wel es kunnen uitkomen bij deze 2 personen:

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 12:41   #2
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Het wordt meer en meer duidelijk dat we stilletjesaan naar een dictatuur overgaan!
rije meningsuiting??? in de kiem gesmoord, zie Vlaams parlement, journalisten...

Wat niet mag gezien of geweten worden, wordt onder druk verzwegen of verboden.

Waar gaat dat eindigen???
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 12:45   #3
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Het wordt meer en meer duidelijk dat we stilletjesaan naar een dictatuur overgaan!
rije meningsuiting??? in de kiem gesmoord, zie Vlaams parlement, journalisten...

Wat niet mag gezien of geweten worden, wordt onder druk verzwegen of verboden.

Waar gaat dat eindigen???
Met een echtscheiding.
Waalse vrienden laat ons scheiden.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 13:03   #4
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

En maar goed ook, die onzin heeft al lang genoeg geduurd. Wanneer gaan mensen eens aanvaarden dat er geen netwerk was en dat de enige reden dat het zo lang geduurd heeft voordat ze hem konden oppakken gewoon de onbekwaamheid van de rijkswacht is.
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:05   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
En maar goed ook, die onzin heeft al lang genoeg geduurd. Wanneer gaan mensen eens aanvaarden dat er geen netwerk was en dat de enige reden dat het zo lang geduurd heeft voordat ze hem konden oppakken gewoon de onbekwaamheid van de rijkswacht is.
u hebt gelijk.
feit is wel dat Dutroux in al zijn criminele activiteiten nooit iets heeft gedaan zonder dat hij er geldelijk beter van kon worden maar helaas zullen we nooit de volledige waarheid kennen
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:11   #6
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

opgeborgen ? is dat dan zo iets als het 70 puntenplan ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:14   #7
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
sorry, maar daar geloof ik helemaal niets van.. Ik ben ervan overtuigd dat er wel degelijk 'iets' was.. Zij het niet zo grootschalig als sommigen het zien, maar toch..
Oud 25 november 2004, 14:17   #8
Tegendradigaard

Standaard

Tja die onbekwame Waalse rijkswacht toch he...
splitsen die boel.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 25 november 2004, 14:22   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
sorry, maar daar geloof ik helemaal niets van.. Ik ben ervan overtuigd dat er wel degelijk 'iets' was.. Zij het niet zo grootschalig als sommigen het zien, maar toch..
doet mij denken aan de zaak van de bende van Nijvel waar de onzoeksrechter van Dendermonde op het goede spoor zat maar het onderzoek uit handen moest geven om het naar Wallonié over te hevelen
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:25   #10
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
doet mij denken aan de zaak van de bende van Nijvel waar de onzoeksrechter van Dendermonde op het goede spoor zat maar het onderzoek uit handen moest geven om het naar Wallonié over te hevelen
jaja, allemaal goed en wel, maar in Brugge waren ze al niet veel beter
Oud 25 november 2004, 14:29   #11
Tegendradigaard

Standaard

Wat was er in Brugge gebeurt dan ? hem ik een schanddaad gemist ?

Oud 25 november 2004, 14:33   #12
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Wat was er in Brugge gebeurt dan ? hem ik een schanddaad gemist ?
ga eens aan Pol Marchal vragen, Tegendradige
Oud 25 november 2004, 15:02   #13
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Het is een schande. De doofpot heeft weer eens gezegevierd. De hoge kringen staan boven de wet.
Dat is de truuk die ze gebruikt hebben, alle gevoelige informatie in het dossier Dutroux bis , en wanneer de zaak Dutroux definitief geluwd is het dossier stopzetten.

Laatst gewijzigd door exodus : 25 november 2004 om 15:24.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:38   #14
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
ga eens aan Pol Marchal vragen, Tegendradige
Tja hoe zouden ze bij een verdwijning aan de kust van volwassen meisjes plots aan een pedofiel als Dutroux denken he ? Als ze zelfs in Wallonie bij de verdwijning van kinderen niet aan Dutroux dachten...

Oud 25 november 2004, 17:00   #15
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien toch eens surfen naar: http://news.bbc.co.uk/hi/english/aud...00/1944428.stm

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 19:09   #16
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Belziek, het land waar men het dierbaarste bezit dat een mens kan hebben ongestraft als een vod mag gebruiken en dan weer weggooien. Welke weldenkende mens wenst daar nog mee te worden geassocieerd?
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 19:11   #17
De Zuiveraar
Banneling

De Zuiveraar's schermafbeelding

Standaard DOOFPOT DUTROUX : De familie Marchal is verbitterd en ontgoocheld

De familie Marchal is verbitterd en ontgoochelddo 25/11/04 - De slachtoffers in de zaak-Dutroux reageren verschillend op het afsluiten van het zogenaamde dossier-bis. Joris Vercraeye, advocaat van de familie van Eefje Lambrecks, zegt dat hij dit verwacht had. De familie van An Marchal reageert dan weer ontgoocheld en verbitterd.

"Er kwam bekwame spoed..."

(foto Belga)De familie Marchal zegt dat de beslissing om het onderzoek in het dossier-bis stop te zetten onverantwoord is. De Marchals hadden zich als een van de weinigen burgerlijke partij gesteld in het dossier-bis.

"We horen nog de mooie woorden op de zitting in Aarlen waar plechtig werd gesteld dat in het dossier-bis ernstige sporen verder onderzocht zouden worden", zeggen Paul en Betty Marchal in een mededeling.

"Er kwam bekwame spoed, helaas veleer om het dossier te begraven dan om het te hernemen", aldus nog de Marchals. Ze hopen dat procureur Michel Boulet in beroep zal gaan tegen de beslissing om het onderzoek stop te zetten. Paul Quirynen, de advocaat van de Marchals, gaat onderzoeken welke stappen hij nog kan zetten.

Vercraeye zegt dat er wel degelijk dingen zijn misgelopen in het onderzoek.

(foto Belga)Familie Lambrecks verwachtte ditJoris Vercraeye, de advocaat van de familie van Eefje Lambrecks, zegt dat het stopzetten van het onderzoek in de lijn van de verwachtingen ligt. De familie Lambrecks heeft zich geen burgerlijke partij gesteld in het dossier-bis.

"De sensationele piste van de netwzerken rond Marc Dutroux kan nu definitief naar het rijk der fabelen worden verwezen", zegt Vercraeye. De advocaat voegt eraan toe dat hij het nieuws liever van het parket had vernomen dan via de media.

De advocaat blijft er wel bij dat er in het onderzoek naar de verdwenen meisjes dingen zijn misgelopen waardoor Dutroux veel te laat werd opgepakt. De familie Lambrecks blijft van plan om voor die "zware tekortkomingen" een burgerlijke procedure op te starten tegen de Belgische staat.

Ze deden dat al eens eerder, maar omdat het proces toen nog moest beginnen, kon de procedure niet worden opgestart. Nu willen ze hun klacht reactiveren.

ZO gaat dat in België... voor God , koningshuis en vaderland ... blijf werken
en betalen voor de sprookjes...

Laatst gewijzigd door De Zuiveraar : 25 november 2004 om 19:12.
De Zuiveraar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 20:26   #18
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
De familie Marchal is verbitterd en ontgoochelddo 25/11/04 - De slachtoffers in de zaak-Dutroux reageren verschillend op het afsluiten van het zogenaamde dossier-bis. Joris Vercraeye, advocaat van de familie van Eefje Lambrecks, zegt dat hij dit verwacht had. De familie van An Marchal reageert dan weer ontgoocheld en verbitterd.

"Er kwam bekwame spoed..."

(foto Belga)De familie Marchal zegt dat de beslissing om het onderzoek in het dossier-bis stop te zetten onverantwoord is. De Marchals hadden zich als een van de weinigen burgerlijke partij gesteld in het dossier-bis.

"We horen nog de mooie woorden op de zitting in Aarlen waar plechtig werd gesteld dat in het dossier-bis ernstige sporen verder onderzocht zouden worden", zeggen Paul en Betty Marchal in een mededeling.

"Er kwam bekwame spoed, helaas veleer om het dossier te begraven dan om het te hernemen", aldus nog de Marchals. Ze hopen dat procureur Michel Boulet in beroep zal gaan tegen de beslissing om het onderzoek stop te zetten. Paul Quirynen, de advocaat van de Marchals, gaat onderzoeken welke stappen hij nog kan zetten.

Vercraeye zegt dat er wel degelijk dingen zijn misgelopen in het onderzoek.

(foto Belga)Familie Lambrecks verwachtte ditJoris Vercraeye, de advocaat van de familie van Eefje Lambrecks, zegt dat het stopzetten van het onderzoek in de lijn van de verwachtingen ligt. De familie Lambrecks heeft zich geen burgerlijke partij gesteld in het dossier-bis.

"De sensationele piste van de netwzerken rond Marc Dutroux kan nu definitief naar het rijk der fabelen worden verwezen", zegt Vercraeye. De advocaat voegt eraan toe dat hij het nieuws liever van het parket had vernomen dan via de media.

De advocaat blijft er wel bij dat er in het onderzoek naar de verdwenen meisjes dingen zijn misgelopen waardoor Dutroux veel te laat werd opgepakt. De familie Lambrecks blijft van plan om voor die "zware tekortkomingen" een burgerlijke procedure op te starten tegen de Belgische staat.

Ze deden dat al eens eerder, maar omdat het proces toen nog moest beginnen, kon de procedure niet worden opgestart. Nu willen ze hun klacht reactiveren.

ZO gaat dat in België... voor God , koningshuis en vaderland ... blijf werken
en betalen voor de sprookjes...
hey Zuivelaar, ben jij dat op die foto tussel Morel en De Winter ?
Oud 25 november 2004, 21:53   #19
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
ja en, omdat het van de BBC komt moet het waar zijn? Dat is het werk van een reporter die gewoon een sappig verhaal wil. Ze verliest alle geloofwaardigheid wanneer ze met dat mens Regina Louf afkomt en al die ander x'en die alleen maar geloofd werden door de massahysterie die er toen heerste (en waardoor waarschijnlijk in andere zaken mensen onschuldig zijn veroordeeld).

Het dossier bis was trouwens van het begin af een lege doos. Het bestond uit duizenden haartjes die in een of andere auto gevonden waren en die allemaal geanalyseerd moeten worden. Het moet niet gezegd worden hoeveel dat zou gaan kosten. Het wordt is tijd dat al die mensen en rioolkranten (met name de Morgen) die in complotten geloofden eens toegeven dat er nooit bewijzen of zelfs aanwijzingen zijn geweest voor een netwerk.

Maar ja je kunt uit alles een complottheorie maken. Kijk maar naar die gast die in Leuven rondloopt die zegt dat ruimtevaart nep is
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 22:02   #20
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=Gauss]ja en, omdat het van de BBC komt moet het waar zijn? Dat is het werk van een reporter die gewoon een sappig verhaal wil. Ze verliest alle geloofwaardigheid wanneer ze met dat mens Regina Louf afkomt en al die ander x'en die alleen maar geloofd werden door de massahysterie die er toen heerste (en waardoor waarschijnlijk in andere zaken mensen onschuldig zijn veroordeeld). /QUOTE]

eerst en vooral heb ik weinig zin om de hele discussie weer op te trekken, want door mijn beperk geheugen ben ik veel te veel reeds vergeten. Een ding is wel degelijk zéker. Tussen de waanvoorstellingen door heeft Regina Louf dingen verteld die haar niet ingefluisterd zijn (bewezen in het rapport dat de twee oorspronkelijke ondervragers volledig VRIJ heeft gesproken van de initiele beschuldigingen) en die ze onmogelijk kon weten uit media of dergelijke meer, maar die toch op verbluffende wijze met de WERKELIJKHEID overenkwamen. Dat is een FEIT. Je noemt de Morgen een rioolkrant, maar het is aan Vlaamse zijde de enige krant die gepoogd heeft aan onderzoeksjournalistiek te doen. Niet altijd even succesrijk, maar het kind met het badwater weggooien is zéér makkelijk. Ik ken Douglas de Coninck als een integer persoon, en geen riooljournalist zoals er hier in dit landje inderdaad véél te veel rondlopen.

Citaat:
Het dossier bis was trouwens van het begin af een lege doos. Het bestond uit duizenden haartjes die in een of andere auto gevonden waren en die allemaal geanalyseerd moeten worden. Het moet niet gezegd worden hoeveel dat zou gaan kosten. Het wordt is tijd dat al die mensen en rioolkranten (met name de Morgen) die in complotten geloofden eens toegeven dat er nooit bewijzen of zelfs aanwijzingen zijn geweest voor een netwerk.

Maar ja je kunt uit alles een complottheorie maken. Kijk maar naar die gast die in Leuven rondloopt die zegt dat ruimtevaart nep is
Loopt die nog altijd rond ? Mark is zijn naam als ik me niet vergis. Ben ik tien jaar geleden vaak met plezier naar gaan luisteren. Het verschil met de journalistieke artikels in de Morgen is dat die Mark géén enkel feit aandraagt om zijn beweringen te staven.

Jouw beweringen dat die duizenden haartjes uit een of andere auto kwamen doet me al denken dat je je niet goed geinformeerd hebt (of misschien ook een slecht geheugen zoals ik) maar die haartjes kwamen uit het huis van Marc Dutroux en onder andere van de matras waarop Julie en Melissa op vast zijn gehouden. De moeite niet waard om te onderzoeken zeg ? Een ware aanfluiting van een goed onderzoek. Ik geef Langlois de twiijfel van onbekwaam te zijn, want ik geloof niet meteen in georchestreerde doofpotoperaties, maar het is en blijft een regelrechte schande. Die haartjes onderzoeken zal heus niet zo'n grote kostenpost zijn als gedacht. In het buitenland zijn dergelijke onderzoeken ondertussen standaard.

Wat je met zekerheid kunt zeggen is dat de aanwijzingen die er zijn dat er een netwerk heeft bestaan niet werden onderzocht. Dat is een feit. Dus kom aub niet af met je these dat we nu maar moeten onderkennen dat er nooit een netwerk is geweest, als niet eens de meest simpele onderzoeksdaden zijn gepleegd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be