Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2004, 20:56   #1
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard Turkije's uitgebleven knieval......

Als Turkije echt wil bewijzen dat het "Europees" is, zal Erdogan het voorbeeld van Willy Brand moeten volgen en aan het Genocide-monument in Yerevan, Armenië een knieval moeten doen.

Meer en meer regeringen zeggen nu trouwens ook openlijk dat Turkije die genocide onder de ogen zal moeten zien en dat dit onderwerp wel degelijk aan bod zal komen bij de toekomstige onderhandelingen. Een land dat een volkerenmoord goedpraat of minimaliseert hoort niet in de EU; zelf-kritiek is een typisch Europese deugd.

Citaat:
ARMENIERS WILLEN ERKENNING VAN GENOCIDE

In Brussel hebben meer dan 2.000
Armeniërs betoogd tegen de gesprekken
met Turkije over toetreding tot de
Europese Unie.

Ze eisen dat Ankara eerst de volkeren-
moord op de Armeniërs erkent. In de
Eerste Wereldoorlog zijn in Turkije
anderhalf miljoen Armeniërs vermoord.

De Armeense betogers kwamen uit
verschillende landen in Europa, maar
vooral uit Frankrijk. Frankrijk,
Oostenrijk en Denemarken hebben de
genocide erkend als een historisch
feit, maar Turkije ontkent de genocide.

Het Europees Parlement heeft donderdag
gevraagd dat Ankara de genocide erkent.

"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."

Laatst gewijzigd door Joriske : 17 december 2004 om 20:56.
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:01   #2
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Als Turkije echt wil bewijzen dat het "Europees" is, zal Erdogan het voorbeeld van Willy Brand moeten volgen en aan het Genocide-monument in Yerevan, Armenië een knieval moeten doen.

Meer en meer regeringen zeggen nu trouwens ook openlijk dat Turkije die genocide onder de ogen zal moeten zien en dat dit onderwerp wel degelijk aan bod zal komen bij de toekomstige onderhandelingen. Een land dat een volkerenmoord goedpraat of minimaliseert hoort niet in de EU; zelf-kritiek is een typisch Europese deugd.
Volgens mij heeft Turkije ambities om tot EU te behoren niet tot Armeense Rijk. Maar beste Armeniër, Erdogan is de geschikte man. Het zal jullie allemaal goed komen. Erdogan heeft recent een Armeense museum in Turkije geopend. Hij wil embargo tegen Armenië ook opheffen. Verschiet niet als hij straks zijn excuses biedt wegens Armeense TRAGEDIE.

Wat is jullie volgende EIS? Agri-gebergte? Hoeveel miljarden $?

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 17 december 2004 om 21:05.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:05   #3
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Volgens mij heeft Turkije ambities om tot EU te behoren niet tot Armeense Rijk. Maar beste Armeniër, Erdogan is de geschikte man. Het zal jullie allemaal goed komen. Erdogan heeft recent een Armeense museum in Turkije geopend. Hij wil embargo tegen Armenië ook teniet stellen. Verschiet niet als hij straks zijn excuses biedt wegens Armeense TRAGEDIE.
"Armeense Rijk"? Van de imperialistische koek hebben de Turken (osmanen) veel meer gegeten dan de Armeniërs.

Een Armeens museum? Was het niet Talaat Bey (een van de organisatoren van de Volkenmoord) die had gezegd dat binnenkort Armeniërs in Anatolië slechts in musea te zien zouden zijn?
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Oud 17 december 2004, 21:07   #4
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
"Armeense Rijk"? Van de imperialistische koek hebben de Turken (osmanen) veel meer gegeten dan de Armeniërs.

Een Armeens museum? Was het niet Talaat Bey (een van de organisatoren van de Volkenmoord) die had gezegd dat binnenkort Armeniërs in Anatolië slechts in musea te zien zouden zijn?
Bwa over Talat Pacha weet ik niet veel. Ik ben er ook niet geïnteresseerd. Er zijn relatief veel armeniers aanwezig in Turkije vergeleken met andere minderheden. Dus zijn wens is niet gebeurd.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 17 december 2004 om 21:17.
Oud 17 december 2004, 21:18   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa over Talat Pacha weet ik niet veel. Ik ben er ook niet geïnteresseerd. Er zijn redelijk veel armeniers aanwezig in Istanbul. Dus zijn wens is niet gebeurd.
Toch wel, daar hij immers het oosten van Turkije volledig van de Armeniërs wou zuiveren. Dat is ook gebeurd: de eens zo talrijke Armeniërs (die er trouwens de absolute meerderheid vormden) werden ofwel uitgemoord ofwel hardhandig verdreven. Nu nog staat die streek vol met Armeense kerken... allemaal leeg, in verval... Niemand die er ook maar iets voor doet: nochtans zijn het allemaal eeuwenoude kerken van een ongelooflijk cultuurhistorische waarde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:24   #6
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Toch wel, daar hij immers het oosten van Turkije volledig van de Armeniërs wou zuiveren. Dat is ook gebeurd: de eens zo talrijke Armeniërs (die er trouwens de absolute meerderheid vormden) werden ofwel uitgemoord ofwel hardhandig verdreven. Nu nog staat die streek vol met Armeense kerken... allemaal leeg, in verval... Niemand die er ook maar iets voor doet: nochtans zijn het allemaal eeuwenoude kerken van een ongelooflijk cultuurhistorische waarde.
Zou het niet verstandig geweest zijn om ook kerken te roesten? Talat Pacha kon die kerken toch in brand steken? Waarom wel de mensen maar de kerken niet, vraag ik me af.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 17 december 2004 om 21:24.
Oud 17 december 2004, 21:28   #7
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zou het niet verstandig geweest zijn om ook kerken te roesten? Talat Pacha kon die kerken toch in brand steken? Waarom wel de mensen maar de kerken niet, vraag ik me af.
De kerken zijn in de meeste gevallen omgevormd tot Moskeeën, anders heeft men ze laten vervallen, in het geval van de 1000-jaar oude kerk van Aghtamar op het Van-meer wordt het gebouw met zijn fresco's en graveringen door dagjestoeristen gebruikt als schietschijf (letterlijk!).
Oud 17 december 2004, 21:28   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In heel veel gevallen werden de kerken ook verwoest en in brand gestoken. Wat er nu her en der nog "staat" (beter: op instorten staat) heeft die verwoestingsdrang enigszins overleeft.

Volgens een officieel rapport werden er zomaar eventjes 1.036 volledig verwoest (cijfer in de studie van Kevork Mesrob) en nog eens 691 werden gedeeltelijk tegen de vlakte gegooid.

Daarnaast werden een honderdtal gewoon in moskeeën veranderd. Ook werden op bevel van de Turkse overheid allerlei Armeense teksten van de kerken verwijderd.

Voor de rest liet men de rest gewoon staan en liet de tijd zijn werk doen...

Tekenend voor uw Turkse mentaliteit is blijkbaar dat u dat allemaal normaal vindt en er geen woord kritiek voor heeft.
Oud 17 december 2004, 21:31   #9
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
In heel veel gevallen werden de kerken ook verwoest en in brand gestoken. Wat er nu her en der nog "staat" (beter: op instorten staat) heeft die verwoestingsdrang enigszins overleeft.

Volgens een officieel rapport werden er zomaar eventjes 1.036 volledig verwoest (cijfer in de studie van Kevork Mesrob) en nog eens 691 werden gedeeltelijk tegen de vlakte gegooid.

Daarnaast werden een honderdtal gewoon in moskeeën veranderd. Ook werden op bevel van de Turkse overheid allerlei Armeense teksten van de kerken verwijderd.

Voor de rest liet men de rest gewoon staan en liet de tijd zijn werk doen...

Tekenend voor uw Turkse mentaliteit is blijkbaar dat u dat allemaal normaal vindt en er geen woord kritiek voor heeft.
Het feit dat ik niet veel lees over Talat Pacha toont dat ik zijn daden niet goedkeur.

Wat weet je over de Armeense gruwel tegen de Turkse dorpelingen? Hadden de Armeniers niets gedaan? Of "verdedigden" ze zich alleen door onbeschermde gebieden aan te vallen? Ik zou graag objectievere dinges te weten komen.
Oud 17 december 2004, 21:31   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kerken zijn in de meeste gevallen omgevormd tot Moskeeën, anders heeft men ze laten vervallen, in het geval van de 1000-jaar oude kerk van Aghtamar op het Van-meer wordt het gebouw met zijn fresco's en graveringen door dagjestoeristen gebruikt als schietschijf (letterlijk!).
Interessant beeldmateriaal:

http://www.raa.am/Jard/FR_set_E_Cond_Turkey.htm
Oud 17 december 2004, 21:33   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat weet je over de Armeense gruwel tegen de Turkse dorpelingen? Hadden de Armeniers niets gedaan? Of "verdedigden" ze zich alleen door onbeschermde gebieden aan te vallen? Ik zou graag objectievere dinges te weten komen.
Daar zijn de Turken weer met hun verzinsels... Wat de Armeniërs werd aangedaan, staat vast en werd indertijd ook door buitenlandse ooggetuigen opgetekend.

http://www.press.uchicago.edu/Images...hewsen224.html
http://www.press.uchicago.edu/Images...hewsen233.html

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 17 december 2004 om 21:34.
Oud 17 december 2004, 21:34   #12
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Relaties tussen Turkije en Armenië waren niet zo goed éh. Maar nu ik dit alles lees: probeer ik Talat Pasha te begrijpen, misschien wilde hij voorkomen dat de Armeniërs gebruik gingen maken van een te zwak ottomaanse rijk?
Oud 17 december 2004, 21:35   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Relaties tussen Turkije en Armenië waren niet zo goed éh. Maar nu ik dit alles lees: probeer ik Talat Pasha te begrijpen, misschien wilde hij voorkomen dat de Armeniërs gebruik gingen maken van een te zwak ottomaanse rijk?
De Armeniërs waren in het oosten in de meerderheid: aan hen viel dan ook de beslissingsmacht, niet aan de Turken.
Oud 17 december 2004, 21:36   #14
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zijn de Turken weer met hun verzinsels... Wat de Armeniërs werd aangedaan, staat vast en werd indertijd ook door buitenlandse ooggetuigen opgetekend.

http://www.press.uchicago.edu/Images...hewsen224.html
http://www.press.uchicago.edu/Images...hewsen233.html
Jij kan alleen maar hopen dat ik erin trap. Als jij niet kunt accepteren dat er Turkse slachtoffers zijn gevallen,...
[font=Verdana][size=2][/size][/font]
[font=Verdana][size=2]“The Armenian issue, which aims at meeting the economic interests of the capitalist world rather than bearing in mind the veritable interests of the Armenians themselves was best resolved with the Kars Agreement. The friendly ties between two industrious people coexisting peacefully for centuries have been satisfactorily established anew.”[/size][/font]
[font=Verdana][size=2]Mustafa Kemal Atatürk[/size][/font]
Oud 17 december 2004, 21:37   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kan alleen maar hopen dat ik erin trap. Als jij niet kunt accepteren dat er Turkse slachtoffers zijn gevallen,...

[font=Verdana][size=2]“The Armenian issue, which aims at meeting the economic interests of the capitalist world rather than bearing in mind the veritable interests of the Armenians themselves was best resolved with the Kars Agreement. The friendly ties between two industrious people coexisting peacefully for centuries have been satisfactorily established anew.”[/size][/font]

[font=Verdana][size=2]Mustafa Kemal Atatürk[/size][/font]

En Atatürk is een objectieve bron, zeker... Hahahaha!!!
Oud 17 december 2004, 21:38   #16
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
De Armeniërs waren in het oosten in de meerderheid: aan hen viel dan ook de beslissingsmacht, niet aan de Turken.
Ik probeer nu inzicht te krijgen over de zaak. Door wat te krijgen van tegenpartij maar euhm.. Volgens mij zou een eventuele knieval een stap achteruit zijn. Het zal toch nooit genoeg zijn. Dus waarom ???

Het zal nooit goed worden tussen beide landen waarom forceren?
Oud 17 december 2004, 21:39   #17
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
En Atatürk is een objectieve bron, zeker... Hahahaha!!!
Objectiever dan jouw bron.
Oud 17 december 2004, 21:41   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Objectiever dan jouw bron.
Dat zal wel. Mijn bron is de Universiteit van Chicago, wat me wel veel objectiever toeschijnt dan jullie "Turkse Hitler".
Oud 17 december 2004, 21:43   #19
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal wel. Mijn bron is de Universiteit van Chicago, wat me wel veel objectiever toeschijnt dan jullie "Turkse Hitler".
Het feit dat jij één van de grootste Turken die op aarde is gekomen, beledigt met Turkse Hitler doet de druppel over de emmer bij mij. Ik probeerde een dialoog te vormen, door teweten komen wat de andere partij over dacht, blabla .. Maar ik zie dat het nutteloos is

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 17 december 2004 om 21:43.
Oud 17 december 2004, 21:46   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat jij één van de grootste Turken die op aarde is gekomen, beledigt met Turkse Hitler doet de druppel over de emmer bij mij. Ik probeerde een dialoog te vormen, door teweten komen wat de andere partij over dacht, blabla .. Maar ik zie dat het nutteloos is
Grootste Turken... Ja, hallo. De man die honderdduizenden Grieken liet vermoorden en die er miljoenen uit het land zette... De man die miljoenen Armeniërs liet vermoorden en nog eens zoveel onder de meest mensonterende omstandigheden over de grens joeg. De man die duizenden Assyrische christenen liet neerschieten en opjagen...

Ja, dat was een "grote Turk". Blijkbaar bestaat volgens de Turkse opvattingen "grootheid" in het aantal slachtoffers dat iemand over kling weet te jagen.

Als "Atatürk" een "grootste Turk" is dan mogen de Duitsers Hitler ook wel als een van de grootste Duitsers beschouwen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be