![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Heb je Corona | |||
Yup, positief getest, 100% zeker |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik denk het wel, toch even ziek (geweest), met Corona-symptomen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 17,39% |
Mjaaa, misschien. Voel me niet tip-top. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
Nah, kerngezond, waarschijnlijk geen Corona hier |
![]() ![]() ![]() |
9 | 39,13% |
Zeker niet, negatief getest |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
Wat is Corona?... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Laten we eens kijken hoe het zit met de groepsimmuniteit van p.be en peilen naar welk % van de P.be-populatie corona heeft, heeft gehad of denkt te hebben.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee, ik ben sowieso niet de meest menslievend persoon, en kom eigenlijk liever niet buiten tenzij het voor een goeie zaak is.
Mijn huisgenoten krijgen de nodige beschermingsmiddelen van me. Mondmaskers van het goeie type, alcohol/demi water spray om te ontsmetten (als die op is gaat het goedkope Eau de Cologne worden, 90% alcohol met leuk geurtje). Maar ik zal het zeker melden als het in Huize Chaos prijs is.
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat je dat gewoon niet kunt weten, tot het zover is.
Sowieso maak ik vaak verkoudheden door, en daar horen hoestjes bij. Of ik het dus nu heb, geen idee, want de symptomen kunnen ook licht zijn. Tot hiertoe nog geen koorts, dus als er geen makkelijke manier is om het te testen, kan het zijn dat ik het doormaak en niet eens weet. Ook het psychologische speelt mee. Heel de tijd afgezonderd zitten is niet goed voor de mentale gezondheid, wat ook weer niet voor een gevoel van goede gezondheid zorgt.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 maart 2020 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa,anders moet ik elke winter naar de dokter wegens een bronchitis wat niet belette dat ik gewoon verder ging werken,en nu,niets hé ,we zullen het zo maar houden zeker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De corona patiënten die genezen zijn vermelden een verlies van reuk-en-soms-ook-smaakvermogen.
Bij sommigen is dat verlies permanent. Bron : Frans TV journaal.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 22 maart 2020 om 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt," getest en negatief bevonden", dat vertelt enkel en alleen dat ge op het moment dat ze u getest hebben geen corona infectie had. Maar in het buiten gaan kan het zijn dat ge intussen al wel positief bent. Alleen weet ge het niet, juist zoals ge het vóór dat ze je getest hebben , niet wist. Dus....
Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2020 om 01:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt me op dat er nu heel wat minder voorstanders voor wonen in de steden en gebruik maken van het openbaar vervoer te horen zijn. Hoe staat het eigenlijk met dat openbaar vervoer. Mag er daar ook niet meer dan één persoon per 10 vierkante meter zitten zoals in de winkels????? Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2020 om 01:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ben nog steeds kerngezond. Heb enkel migraine gehad, maar dat heb ik vaker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja man,alles is uiteindelijk relatief....
Mijn schoondochter én mijn schoonzoon zitten momenteel in de frontlijn... De schoondochter in Antwerpen,en de schoonzoon in de UZ in Gent... Ik hoop maar dat ze er allebei ongeschonden gaan uitkomen,zowel lichamelijk als psychologisch... Maar ik vrees ervoor gezien de berichten die ik nu al van hun mee krijg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het niet! Ben lichtjes verkouden, wat voor mij heel normaal is. Ik heb geen hoofdpijn, heb geen koorts en de ademhaling is perfect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De doodstrijd komt zo!
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel me kerngezond en heb de afgelopen zes, twaalf, 24 .. maanden niet gehoest of een snotneus gehad.
Dat vind ik ergens een beetje spijtig. Ik zou het liefst hebben dat ik al besmet geweest ben, doch slechts een heel klein beetje daarvan ziek geweest. Want dan zou ik nu immuun zijn, in een bepaald percentage. En vergis jullie niet: elke Vlaming zal besmet geraken. En daarna immuun zijn, of ... dood.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men spreekt hier en daar al van om bepaalde groepen gezonde mensen ziek te maken in die in afzondering te plaatsen, tot ze genezen zijn. Zo kan men het virus ook bestrijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er totaal géén idee van of ik het heb of zou kunnen hebben.
Ik ga wel van het standpunt uit dat het virus alleen verstandige mensen aanpakt dus zit ik wel goed. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zonder een vaccin denk ik dat je heel veel doden moet tolereren om aan die groepsimmuniteit te komen. Ik denk dan altijd aan de pokken, die ondanks een zekere immuniteit binnen de Europese bevolking toch elke jaar vele doden maakte, voor het vaccin ontdekt werd. Toen het pokkenvirus uitgevoerd werd naar de nieuwe wereld zag men het desastreuse effect op de lokale bevolking die nog geen (partiële) immuniteit had zoals de Europeanen. Misschien wel vergelijkbaar met wat COVID-19 nu zou doen zonder de 21ste eeuwse medische infrastructuur en quarantaine maatregelen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik verstandig ben, ik doe maar alsof. Maar ik vrees dat het virus dit onderscheid niet of moeilijk kan maken. ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom veel doden ? Als het gaat over schoolkinderen dan lijkt me dat juist de uitgelezen groep waar je dodental extra laag zal liggen. Ge moet alleen zorgen dat ge dat doet met beperkte groepen. Ik weet niet hoeveel kinderen ( . max leeftijd ) er zo zijn in België maar ik kan me voorstellen dat als ge ze allemaal gelijktijdig laat besmetten dat zelfs een kleine fractie ( samen met de andere gevallen die binnenkomen ) voldoende zijn om een piek te geven die hoger is dan wat we aankunnen. Alleen... kinderen ... ziek maken of laten worden... het klinkt zo wreed hé |
|
![]() |
![]() |