![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De viruscrisis als versneller van globalisering.
Citaat:
Of zou er een keerzijde aan de Globaliseringmedaille zijn zo een soort addertje onder het gras misschien? Brengt het Covid-19 de kwetsbaarheden van globalisering aan het licht? De pijnlijke keerzijde van globalisering. Is globalisering positief of negatief? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het positief dat de globalisering enkele stappen terug neemt. Ik hoop dat het verkeer van diensten, goederen en mensen dit decennium lager gaat liggen dan het vorige. Het zal onze planeet wat toelaten om te ademen. De internationale politiek moet een shift maken van "leven en laten leven" naar leven en laten sterven". Er dienen opnieuw blokken te komen over de wereld naar model van Noord-Korea en ten tijde van de afgelopen koude oorlog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, het internationale grootkapitaal... En veel menslievendheid hoeft je van hen niet te verwachten... Het westen kan in elkaar storten; geen probleem voor hen, gemakkelijke opruiming en elders gaan investeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Corona zal door de VS gebruikt worden om een bipolaire wereld te creëren zoals ten tijde van de Sovjet unie. Dat zal een dure wereld worden voor de consument. Ik hoop dat het hen niet lukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen: de Sovietisering van de Westerse wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we straks alles terug zelf moeten beginnen produceren dan wil ik de gezichten van veel mensen wel eens zien als ze zien wat ze zullen moeten betalen voor iets wat vroeger zo goed als gratis was. Ze zijn nu begonnen met het produceren van mondmaskers in Belgique en de kostprijs van die dingen zullen misschien al een indicatie geven.
Ik zie trouwens niet in waarom we nu alles terug zelf zouden beginnen produceren tenzij we om de haverklap met een nieuwe pandemie zouden geconfronteerd worden. De wereld is toch al naar de kloten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bipolaire wereld van de VS tegenover de alleenheerschappij van China??? Wat verkies je??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() globalisering : slecht idee goed uitgewerkt
anti globalisering: goed idee slecht uitgewerkt
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensheid bestaat langer zonder consumenten dan met. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Dit virus kan mss juist een bezinningsmoment inbouwen of het met die globalisering niet wat te snel is gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |