![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn tante zit in een WZC. Een tweetal weken geleden kreeg ik telefoon dat ze positief getest was.
Sindsdien neem ik ongeveer alle dagen contact op met het tehuis. Ze heeft geen symptomen en is in goede conditie. Wel moet ze op de kamer blijven. Mijn vraag is nu ....wanneer wordt mijn tante aanzien als genezen ? Wanneer is zij niet meer besmettelijk ? Want er wordt wel getest of mensen positief zijn maar wanneer zijn mensen niet meer positief ? Wanneer zijn mensen niet meer besmettelijk en of weer negatief daar horen we helemaal niks van ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om helemaal zeker te zijn zou ze geregeld getest moeten worden zoals ze dat doen met corona patiënten die in het ziekenhuis verblijven. Voor zover ik verstaan heb doen ze daar ook bijkomende bloedtesten.
Ik meen dat mensen die één tot twee weken geen symptomen meer vertonen als genezen beschouwd kunnen worden maar ik vermoed dat ze in de ziekenhuizen nog geen week wachten alvorens mensen genezen te verklaren en hen te ontslaan uit het ziekenhuis, althans als het over patiënten gaat die niet op IC liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt ervan af of ze voldoende antistoffen aangemaakt heeft. Voor wat ik ervan weet/lees is dat nog een grote onbekende.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ze positief was én ze heeft de symptomen niet na een goede week, dat zit je eigenlijk wel al vrij goed. @Fred, in uw geval zal het wel ok komen denk ik.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 29 april 2020 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang er géén vaccin gevonden zal worden die het covid-19 de 'kop' weet in te drukken zal het gevaar blijven bestaan.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe lang? Weten ze nog niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor hoelang, dat wordt dan wel een andere vraag. Maar mocht deze groep terug besmet geraken, dan hebben we terug een voordeel want van deze groep weten we dat ze anti-stoffen kunnen aanmaken
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ik genezen ben, en hoe snel misschien wel, vraag ik aan mijn huisarts.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind die garagist dat na al die tijd dat ge gaat tanken geen ietwat, euh, stupiede vraag?
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou aannemen dat een virale test in haar neus aangeeft of ze nog besmettelijk is of niet: als ze geen virussen meer in haar neus heeft, gaat ze die ook niet uitniezen. Hoesten is wat anders. Maar als ze geen symptomen heeft, zal ze wel ook geen zwaar geinfecteerde longen hebben. Maw, veel kans dat zij niet erg besmettelijk meer is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met in gedachte hetgeen ik hier zoal van u heb mogen lezen stel ik me toch wat vragen over die huisarts van jou.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 april 2020 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 29 april 2020 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Janssen farmaceutica doen ze nu testen op dieren met een vaccin in ontwikkeling. Janssen behoort tot Johson & Johnson.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle maatregelen van toepassing voor(mogelijke)COVID-19 bewoner: minstens 14 dagen (én indien toch symptomen ontstaan: tot einde luchtwegsymptomen) contact-druppelisolatie(op kamer of in cohorte). Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 april 2020 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
als het dan toch moet liefst ineens op mensen aub er loopt genoeg volk rond
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er lopen genoeg dieren rond. Wilde dieren komen nu tot IN de steden. De japanners zijn een gedisciplineerd volk. Dat weet (bijna) iedereen. Ik moest toch lachen toen ik een foto zag van een dier dat in Japan de straat overstak op het zebrapad !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even stupide als een voorbeeld letterlijk nemen, vermoed ik.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel minstens 1 x per jaar, voor de griepinenting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees nu dit:
Citaat:
Men weet dus eigenlijk nog zo goed als niks over dit virus. |
|
![]() |