![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Wanneer we andere mensen even kruisen op straat of in de supermarkt is er heel weinig risico om besmet te geraken, verklaart Van Gucht in VTM NIEUWS. Een praatje slaan met iemand daarentegen is al wat riskanter. “Er bestaan contacten met een hoog risico en contacten met een laag risico”, legt van Gucht uit. “Er bestaat een hoog risico wanneer iemand een vijftiental minuten in het gezelschap van iemand anders vertoeft, op een afstand korter dan anderhalve meter. Als men elkaar gewoon kruist, is er heel weinig risico op besmetting
![]() ![]() ![]() Dus als we allen naar de winkel gaan, zonder elkaar aan te spreken ( wat overigens weinig gebeurt) is er weinig aan de hand. Moesten we daarvoor in een lockdown? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen zijn er al besmet geweest met het virus in ons landje ? Maar als ze de anderhalve meter niet respecteren, zoals bvb in Italië, dan hebben ze prijs. En je hoeft daarvoor zelfs niet eens te praten. Een kuchje, een hoest, eens niezen, geeuwen, volstaat ook.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 2 mei 2020 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Hij stelt dat correct. Een mondmasker is enkel nuttig daar waar men geen afstand kan houden en lang in elkaars buurt is. In alle andere gevallen is het positief effect gering en zijn de gezondheidsrisico's vooral voor de drager. Zo altruïstisch ben ik nog niet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Al een geluk dat zulke mensen mee het beleid bepalen ipv al die hysterische mondmaskeractivisten. Btw mensen die een mondmasker dragen respecteren zelden de sociale afstand. Mijdt u van zulke mensen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik een mondmasker dragen: ja of neen Welke afstand houden: is 1,48 meter ook goed En zo van die dingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dan beperken die contacten zich precies zoals hij omschrijft. Ik begrijp trouwens de commotie niet goed want dat is altijd zo gesteld. In uw kot blijven teneinde het aantal contacten en te beperken en de enkle te reduceren tot 'kruiselings' verkeer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik alleen mijn eigen zelfde masker draag kan ik mezelf dan besmetten met mijn eigen speeksel of mijn eigen virussen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan het masker dat jij draagt kunnen ook deeltjes komen te hangen aan de buitenkant die niet van u zijn hé.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke deeltjes ? Dat moeten dan deeltjes zijn van mensen die geen masker dragen ? Of anders dienen die maskers toch tot niks ? En trouwens als die deeltjes op uw masker hangen zal het al wel te laat zijn denk ik ....gezien met uw handen aan uw masker komen al een risico is ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Van Gucht draagt zelf geen mondmasker in de supermarkt.
Ik weet genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet te vergeten de rusthuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest ik naar een Delhaize gaan waar de parkings volstaan en mensen staan aan te schuiven zou ik het wel doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je je masker uit doet, was je best je handen.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maskers heb je eigenlijk alleen maar nodig als je de anderhalve meter regel niet kan respecteren.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een nogal nieuw virus. Experts spreken elkaar constant tegen.
Heel dit virus laat heel goed zien waar wij mensen erg veel moeite mee hebben. Namelijk toegeven dat we gewoon geen idee hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog. Als je iemand kruist op straat of in de supermarkt gaat dat niet gebeuren. Maar krijg die nuance maar eens in de mensen hun hoofd.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn er ook anderen die de context kunnen zien. Of mensen die als ze iets niet weten het gewoon durven te vragen zonder het daarvoor beter te willen weten. ![]()
![]() |