Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2020, 11:29   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.818
Standaard Geen cabotageopdrachten meer, slechte Europese maatregel voor het milieu

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...?ocid=msedgdhp


Europees Parlement keurt mobiliteitspakket goed

cabotageopdrachten worden aan banden gelegd.
Transporteurs zullen dus nog meer lucht verplaatsen.
En de consument, de consument ziet de kostprijs voor transport ferm stijgen, hierdoor zal alles nogmaals duurder worden.

Ook voor het milieu is dit zeer slecht, meer lege vrachtwagens op de baan, daar wordt niemand beter van.

Voor de files zal het er ook niet beter op worden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 11:58   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.229
Standaard

Kadert in de maatregelen tegen dumping van oost-europese loonslavernij die onze lokale transporteurs deloyale concurrentie aandoet.
De transportsector moet verder uitgekuist worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 12:50   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.336
Standaard

Het is een goede zaak voor Belgische vrachtwagenchauffeurs.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 14:46   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...?ocid=msedgdhp


Europees Parlement keurt mobiliteitspakket goed

cabotageopdrachten worden aan banden gelegd.
Transporteurs zullen dus nog meer lucht verplaatsen.
En de consument, de consument ziet de kostprijs voor transport ferm stijgen, hierdoor zal alles nogmaals duurder worden.

Ook voor het milieu is dit zeer slecht, meer lege vrachtwagens op de baan, daar wordt niemand beter van.

Voor de files zal het er ook niet beter op worden.
Denk jij dat? Ik lees dat anders.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 16:36   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een goede zaak voor Belgische vrachtwagenchauffeurs.
Is dat zo?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 18:25   #6
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kadert in de maatregelen tegen dumping van oost-europese loonslavernij die onze lokale transporteurs deloyale concurrentie aandoet.
De transportsector moet verder uitgekuist worden.
Onze lokale transporteurs werken ook met oost-europese chauffeurs.

De maatregel is bedoeld om te vermijden dat chauffeurs weken aan een stuk gans Europa doorkruisen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 18:28   #7
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...?ocid=msedgdhp


Europees Parlement keurt mobiliteitspakket goed

cabotageopdrachten worden aan banden gelegd.
Transporteurs zullen dus nog meer lucht verplaatsen.
En de consument, de consument ziet de kostprijs voor transport ferm stijgen, hierdoor zal alles nogmaals duurder worden.

Ook voor het milieu is dit zeer slecht, meer lege vrachtwagens op de baan, daar wordt niemand beter van.

Voor de files zal het er ook niet beter op worden.
Vrachtverkeer met de vrachtwagen is een competitieve markt en werkt daardoor behoorlijk efficiënt. Normaal zou 50% van de vrachtwagens leeg rijden, in de praktijk is dat veel minder.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 19:24   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.656
Standaard

Een vrachtwagen moet binnen de 8 weken terug naar de thuisbasis.Een chauffeur moet binnen de 4 weken terug naar de thuisbasis.Als ik het goed begrijp kan "cabotage" pas na een wachtperiode van een aantal dagen....

Het is ook duidelijk gesteld dat daarmee de oorlog verklaard is aan de slecht blijvende werkomstandigheden van (Oost-)Europese chauffeeurs.

Het is eigenlijk "de sector" zelf die zich in de voet geschoten heeft,de "politiek" heeft bijna 20 jaar geduld gehad in de hoop dat het zou verbeteren.Neen ,het verbetert niet ,steeds maar zitten er van die "prijs-undercutters" in de sector die de boel BLIJVEN verzieken.

Het is erg pervers want mensen die transport regelen bij de bedrijven zouden buitengesmeten worden als ze NIET de goedkoopste nemen......de rotternis blijft uitspreiden op die manier......


Dus,spijtig maar dat zijn de gevolgen,soms moet de politiek dan maar een bout tussen de tandwielen gooien.Logistiek/economisch zijn deze nieuwe regels natuurlijk komplete waanzin,maar moest "de sector" zelfs eens voor zijn MENSEN zorgen was dat allemaal niet nodig...

O ja,ook de bestelwagens zitten in het vizier!

Laatst gewijzigd door kelt : 9 juli 2020 om 19:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be