![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.818
|
![]() https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...?ocid=msedgdhp
Europees Parlement keurt mobiliteitspakket goed cabotageopdrachten worden aan banden gelegd. Transporteurs zullen dus nog meer lucht verplaatsen. En de consument, de consument ziet de kostprijs voor transport ferm stijgen, hierdoor zal alles nogmaals duurder worden. Ook voor het milieu is dit zeer slecht, meer lege vrachtwagens op de baan, daar wordt niemand beter van. Voor de files zal het er ook niet beter op worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.229
|
![]() Kadert in de maatregelen tegen dumping van oost-europese loonslavernij die onze lokale transporteurs deloyale concurrentie aandoet.
De transportsector moet verder uitgekuist worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.336
|
![]() Het is een goede zaak voor Belgische vrachtwagenchauffeurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.818
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
De maatregel is bedoeld om te vermijden dat chauffeurs weken aan een stuk gans Europa doorkruisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.656
|
![]() Een vrachtwagen moet binnen de 8 weken terug naar de thuisbasis.Een chauffeur moet binnen de 4 weken terug naar de thuisbasis.Als ik het goed begrijp kan "cabotage" pas na een wachtperiode van een aantal dagen....
Het is ook duidelijk gesteld dat daarmee de oorlog verklaard is aan de slecht blijvende werkomstandigheden van (Oost-)Europese chauffeeurs. Het is eigenlijk "de sector" zelf die zich in de voet geschoten heeft,de "politiek" heeft bijna 20 jaar geduld gehad in de hoop dat het zou verbeteren.Neen ,het verbetert niet ,steeds maar zitten er van die "prijs-undercutters" in de sector die de boel BLIJVEN verzieken. Het is erg pervers want mensen die transport regelen bij de bedrijven zouden buitengesmeten worden als ze NIET de goedkoopste nemen......de rotternis blijft uitspreiden op die manier...... Dus,spijtig maar dat zijn de gevolgen,soms moet de politiek dan maar een bout tussen de tandwielen gooien.Logistiek/economisch zijn deze nieuwe regels natuurlijk komplete waanzin,maar moest "de sector" zelfs eens voor zijn MENSEN zorgen was dat allemaal niet nodig... ![]() O ja,ook de bestelwagens zitten in het vizier! Laatst gewijzigd door kelt : 9 juli 2020 om 19:27. |
![]() |
![]() |