![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Geen staatshervorming geen regering
Even een OPMERKING Als er een nieuwe regering komt, dan zal deze moeten de punten bepalen die vatbaar zijn voor een staatshervorming. Dus verkoopbaar aan een 2/3 meerderheid Het lijkt me onvoorstelbaar dat een nieuwe federale regering dit niet opneemt in zijn regeerakkoord Hoe denkt bijvoorbeeld paars groen zonder Cd&V dit te doen ? Met een minderheid aan Vlaamse kant En geen stappen ondernemen voor een nieuwe staatshervorming lijkt me verloren tijd en behoorlijk wat kansen voor de oppositie Welke federale regering er ook komt. Ze gaan nog moeten spreken over een staatshervorming Wetende dat zonder NVA er geen staatshervorming komt en zeker niet die MR en OVLD voor zich zien Ik denk dat het thema staatshervorming de volgende fase wordt in het rondjes draaien voor een nieuwe federale regering. Staatshervorming komt de volgende dagen , weken op de tafel te liggen Elk heeft zijn visie., ook CDV. Die zouden bijvoorbeeld maar al te graag de bevoegdheden voor abortus , euthanasie naar Vlaanderen krijgen.
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN