Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2020, 20:43   #1
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard Geen staatshervorming geen regering

Geen staatshervorming geen regering

Even een OPMERKING

Als er een nieuwe regering komt, dan zal deze moeten de punten bepalen die vatbaar zijn voor een staatshervorming. Dus verkoopbaar aan een 2/3 meerderheid

Het lijkt me onvoorstelbaar dat een nieuwe federale regering dit niet opneemt in zijn regeerakkoord

Hoe denkt bijvoorbeeld paars groen zonder Cd&V dit te doen ?
Met een minderheid aan Vlaamse kant

En geen stappen ondernemen voor een nieuwe staatshervorming lijkt me verloren tijd en behoorlijk wat kansen voor de oppositie

Welke federale regering er ook komt. Ze gaan nog moeten spreken over een staatshervorming
Wetende dat zonder NVA er geen staatshervorming komt en zeker niet die MR en OVLD voor zich zien

Ik denk dat het thema staatshervorming de volgende fase wordt in het rondjes draaien voor een nieuwe federale regering. Staatshervorming komt de volgende dagen , weken op de tafel te liggen

Elk heeft zijn visie., ook CDV. Die zouden bijvoorbeeld maar al te graag de bevoegdheden voor abortus , euthanasie naar Vlaanderen krijgen.
Oud 25 augustus 2020, 19:44   #2
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Geen staatshervorming geen regering

Even een OPMERKING

Als er een nieuwe regering komt, dan zal deze moeten de punten bepalen die vatbaar zijn voor een staatshervorming. Dus verkoopbaar aan een 2/3 meerderheid

Het lijkt me onvoorstelbaar dat een nieuwe federale regering dit niet opneemt in zijn regeerakkoord

Hoe denkt bijvoorbeeld paars groen zonder Cd&V dit te doen ?
Met een minderheid aan Vlaamse kant

En geen stappen ondernemen voor een nieuwe staatshervorming lijkt me verloren tijd en behoorlijk wat kansen voor de oppositie

Welke federale regering er ook komt. Ze gaan nog moeten spreken over een staatshervorming
Wetende dat zonder NVA er geen staatshervorming komt en zeker niet die MR en OVLD voor zich zien

Ik denk dat het thema staatshervorming de volgende fase wordt in het rondjes draaien voor een nieuwe federale regering. Staatshervorming komt de volgende dagen , weken op de tafel te liggen

Elk heeft zijn visie., ook CDV. Die zouden bijvoorbeeld maar al te graag de bevoegdheden voor abortus , euthanasie naar Vlaanderen krijgen.
België is in een week ontstaan , waarom kan het dan niet in een jaar splitsen?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 19:50   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
België is in een week ontstaan , waarom kan het dan niet in een jaar splitsen?
In Tsjechoslovakije was het gebakken in een half jaar.
Tot & met !!!
In Slovakije was er een groot vuurwerk op de dag v.d. onafhankelijkheid.
In Tsjechie lagen ze in hun bed.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be