![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Dat menen ze niet? ![]() Dat valt wel op dacht ik. Ik denk dat die mensen die dagelijks de baan op moeten daar al wel meer dan getuige van zijn dat onze wegen 'overbevolkt' zijn, door het vrachtverkeer. Weer was ik getuige van een Nederlandse vrachtwagenchauffeur die de uiterst linkse rijbaan wist te gebruiken om een andere vrachtwagen in te halen, zie je meer en meer trouwens tegenwoordig. Ik ga ze niet allemaal veroordelen de chauffeurs maar er is wel terug een serieuze opmars van de 'cowboy vrachtwagenchauffeur', zij die het niet zo nauw nemen met het verkeersreglement. En weer die brug der zuchten aan Gent ... ik hou beleefd 90km/u wat zie ik daar in mijn achteruitkijkspiegel, al toeterende, heftig met de lichten pinkende naderen ... [b][u][color="Red"]vrachtwagen!! Nummerplaten uit de meest exotische landen ... Die landen waar men ons vroeger van wijsgemaakt heeft dat het arme landen waren, yeah right!!! ![]() Aan het exotische vrachtverkeer te zien dat door ons transit landje komt gereden denk ik dat die hun industrie daar op volle toeren draait. Nee, verkeerd gedacht, dat zijn bedrijven van bij ons, die ze hier hebben laten gaan, lees: die ze naar daar 'verdreven' hebben. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 maart 2014 om 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook in belgië zelf rijden zo'n chauffeurs vrolijk rond, sommige transporteurs hebben vrachtwagens rondbollen met een belgische nummerplaat maar met een chauffeur die geen Nederlands kan en amper achteruit kan parkeren. Zelfs aan de dok rijden ze rond.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze waterwegen zijn onbruikbaar en deze die nog bruikbaar zijn, zijn buiten de kantooruren gesloten. Daarnaast is het onbetaalbaar geworden om nog een rijbewijs voor vrachtwagens te gaan halen. En als je dan ziet dat bedrijven zoals Ford Genk waar de toeleveringsbedrijven op hetzelfde bedrijventerrein waren hun deuren sluiten en nu alles afgewerkt aanvoeren met vrachtwagens. Ook Opel dat zijn deuren sloot in Antwerpen, waar de aan en afvoer van goederen vooral via het water gebeurde, voert nu zijn afgewerkte producten aan met vrachtwagens. En dit zijn nog maar enkele voorbeelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Den deze hier heeft 10 jaar Europa doorkruist met een trekker-oplegger CE ADR klasse7 (nucleair transport).
De natuurlijke klok zal voor iedereen wel anders zijn maar ik heb echt 'doodop' moeten verder rijden omdat mijn schijfje me vertelde dat ik uitgerust was. Op andere momenten moet je dan weer onder de wol tijdens een warme namiddag ergens in Spanje terwijl je nog zo fris bent als een hoentje. Je kan weten wat er gebeurd als je vervolgens om 7uur s'avonds een rit van 10 uur voor de boeg krijgt. Ik kan hier zonder meer verklaren dat die opgelegde rij en rusttijden bijna mijn leven hebben gekost. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 maart 2014 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ja, rusttijden kunnen iemand bijna zijn leven kosten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geniale opmerking. Hoe lang bent U daarvoor naar school geweest?
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nodig , blijkt wel.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door deze opgelegde tijden kan het zijn dat een chauffeur langst een drukke weg moet gaan slapen op het ogenblik dat er daar een fille is en hij dus niet kan slapen door het lawaai. De chauffeur slaapt dus geen 7 uur, maar slechts 4 uur en kruipt dan verplicht door zijn werkgever terug voor 8 uur achter het stuur. Of een chauffeur haalt net binnen zijn toegestane rijuren zijn laad en losbestemming en moet dan op de parking van dat bedrijf gaan slapen. Dit terwijl zijn wagen word gelost en geladen. De man ligt dan wel in zijn bed, maar heeft niet de rust die nodig is om verantwoord terug achter het stuur te kruipen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ja, ik ben goed uitgerust.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 maart 2014 om 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwijt die chauffeurs zelf niks dat zijn gewoon opportunisten, maar dit probleem moet vanuit Europa aangepakt worden. Polen rijden tegenwoordig met goed materiaal, maar die mannen moet je ook al 1800-2000 netto geven om ze een maand in een vrachtwagen te laten kamperen. Ze preken Duits en dus kan je rechtstreeks met die kerels communiceren. De degelijke 2dehandswagens zo tussen den nearly new cars en de wrakken van Belgie die gaan voor een groot deel naar Polen.. Ik nuanceer. Ik heb dit afgeleid als ik de transporttrafieken bekeek. Of dit globaal zo is dat weet ik niet maar het viel me op. bulgaren en roemen dat is iets anders, die verdienen zelfs geen hoofdletter. Ze zijn wel goedkoper dat wel.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent over een utopia bezig?
![]() |
#17 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Bron van cijfers 2013: http://bivv.be/frontend/files/userfi...0-%20NL(1).pdf page 18 en 19 Het totaal aantal letselongevallen en verkeersdoden met vrachtwagenbetrokkenheid (incl opponenten) was nog nooit zo laag als vorig jaar (2013) ! bvb Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 maart 2014 om 17:44. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen vroeger en nu was dat je vroeger meer verdiende als je moe waart ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En blijkbaar willen jullie nog steeds niet de feiten zoals ze zijn onder ogen zien; die overbevolking van vrachtwagens is noodzakelijk en rechtstreeks het gevolg van onze consumptiemaatschappij. En ondanks de crisis blijft die nood blijkbaar bestaan want we leren het consumeren naar het monetaire-markt model niet af. Maar dat verbaasd niet want de prijs voor de huidige samenleving wil niemand betalen, laat staan aanpakken aan de bron. En de bron is niet de vele vrachtwagens of de chauffeurs op zich als losstaande entiteit.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 20 maart 2014 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het aantal letselongevallen met vrachtwagenbetrokkenheid is # dalend, het aantal gewonden en doden navenant ook, dus de topictitel is foutief.
# sinds 2008 lichte vrachtwagens # sinds 2006 zware vrachtwagens Citaat:
kijk ook naar 2006-2007 waar meer kms afgelegd werden als de jaren erna. In 2006-2007 (vóór de bankencrisis) werden er ca. 5 % meer vrachtwagenkms afgelegd als de jaren 2011-2012, en > 7% tov 2004-2005, dit verklaart ook ten dele de extra stijging in die jaren. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 maart 2014 om 23:45. |
||
![]() |
![]() |