![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft er een heerlijk recept voor spaghetti saus. Niet met exotische ingredienten liefst. Of ja, mag eigenlijk wel.
Of hoe maken jullie je spaghetti saus altijd?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() -olijfolie verhitten in grote pot
-gesnipperde knoflook en spekblokjes erbij -dan gesnipperde ajuin, 1 rode en 1 groene paprika en een paar wortelen -een half glas vermouth of witte wijn erbij en laten inkoken -gepelde tomaten uit blik + een weinig water toevoegen, deksel op de pot en half uur op zacht vuur laten pruttelen -daarna wat tomatenpuree en room (1 �* 2 dl) toevoegen en de saus binden -in een aparte pan bak je een kleine halve kilo varken/rundsgehakt (pletten met een vork) en dat kruid je met gewone peper van de molen, cayennepeper en komijn. Daarna klets je het bij de saus. -Af en toe doe ik er nog zongedroogde tomaten bij... -Vers gehakte peterselie en een beetje basilicum aan de saus toevoegen. Evt ook nog spagettikruiden en wat sambal... -Smakelijk! -Je gaat hier toch niet de NWO bijhalen hé? ![]() Laatst gewijzigd door Djiezes : 29 januari 2007 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koken is nog steeds niet mijn sterkste punt en ik wil gewoon wat nieuwe dingen leren om mijn vrouwtje te kunnen plezieren op vlak van kookkunsten dan é. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik spreek uit ervaring: geen betere manier om een vrouw te verleiden/plezieren dan met je kookkunst (als die ergens op lijkt tenminste
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eens kijken wat effect de spaghetti saus gaat hebben. Andere suggesties mag ook nog steeds é mensen. Ik sta open voor alles.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Met 1 bord heb je genoeg, gegarandeerd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk, iets met bruis drinken raad ik u wel ten stelligste af ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spaghetti saus kunt ge op veel verschillende manier klaarmaken. Vergeet er niet voor te zorgen dat uw deegwaren niet aan elkaar plakken, want dan is uw spaghetti een stuk minder waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() En zeker niet te lang laten koken! Na het afgieten terug in de pot waarin hij gekookt is, klontje boter erbij en deksel erop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik ga woensdag dat receptje eens proberen zie, Djiezes!
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 29 januari 2007 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]()
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kook een pot spaghetti
gooi in een mortier of een keukenrobot -de bladeren van 1 plant basilicum -een handvol pijnboompitten -snuif grof zout -paar peperbolletjes -een stel tenen look -een flinke scheut olijfolie mix of maal dat fijn, mieter het over de spaghetti en happehappe rap klaar, heel lekker edit *de parmezaanse kaas vergeten*
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 januari 2007 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Als uw vrouwelijk 'slachtoffer' een verfijnde smaak heeft, dan werkt deze vast en zeker : pasta con vongole. (spaghetti met venusschelpjes)
Benodigd voor 2 personen: - Venusschelpen (vongole), vers te bestellen bij de vishandelaar (ong. 250 - 300 g.) - Spaghetti (de meeste sauzen hierboven bereid je trouwens véél beter met linguine, maar deze is specifiek voor spaghetti) -- 200 g - Een teentje look (twee mag ook, hangt af wat je die avond nog van plan bent) - Verse platte peterselie - Een geutje witte wijn - olijfolie optioneel: een klein snuifje cayennepeper of gedroogd piment. De rest is kinderlijk eenvoudig. Kook de Spaghetti al dente (idd. goed afspoelen onder stromend water) Een stevige geut (ong. 4 eetlepels) olijfolie in een pot en de fijngesnipperde look (+ piment) laten stoven tot hij glazig is. (NIET BRUINEN!!!) Daarna doe je er de venusschelpjes bij, een handvol fijngehakte platte peterselie en een geutje witte wijn. Deksel erop (vuur lager dus!) en zeer regelmatig controleren (en zachtjes omroeren) tot de schelpjes open zijn. Zodra het overgrote deel van de schelpen geopend is, vis je er de gesloten schelpen uit (en die werp je weg) en voeg je er de gekookte spaghetti aan toe. Zachtjes omroeren zodat alle slierten mooi gecoat zijn met die heerlijke zeevruchtensmaak. Serveren met wat extra verse peterselie. En smullen maar !!! In feite is het een afrodisiacum. ![]() ps. mocht het iets te 'zwaar' doorsmaken, dan kan een druppeltje (voorzichtig zijn !) citroensap mirakels doen.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 29 januari 2007 om 23:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() volgens mij de beste spaghettisaus: alla putanesca
6 ansjovisfilets in olie 200 gr zwarte ontpitte olijven 2 teentjes look 1 bosje gehakte peterselie 20 gr kappertjes 5 gepelde tomaten olijfolie 1 rood pepertje zout Haal de ansjovisfilets uit de olie. Hak de look en het pepertje fijn en fruit ze op een zacht vuur in wat olijfolie. Doe de ansjovisfilets erbij en plet ze fijn met een vork. Pel de tomaten en haal de zaadjes eruit. Snijd ze in blokjes. Snijd ook de olijven in schijfjes. Spoel de kappertjes af en hak ze fijn. Voeg tomaten en kappertjes toe aan de look. Laat op een zacht vuur 10 minuutjes sudderen. Haal van het vuur en voeg de gehakte peterselie op het einde toe.
"Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies" Groucho Marx Laatst gewijzigd door kiwisap : 30 januari 2007 om 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ge kunt ook zo'n potten Manna saus kopen in de winkel e.
das ook lekker, en geen werk aan ![]()
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Subliem eigenlijk, ik was nog nooit verder gekomen dan eenvoudige spaghetti bolognaise, maar dit was zeer lekker en ook de gasten en mijn vriendin aten het graag (ik vertelde op voorhand wel niet dat ik 'andere' bolognaise had gemaakt).
Ook het bereiden van de saus en het gehakt in twee verschillende pannen is eigenlijk beter, vroeger wierp ik de uit en sjalotten in de olijfolie, daarop bruine ik dan het vlees en voegde dan al de rest (paprika's, gepelde tomaten, kruiden e.d) toe. Mooi, dat wordt vanaf nu mijn standaard bolognaiserecept. Bedankt, Djiezes! De recepten van BigF, Desiderius en Kiwisap heb ik bewaard en probeer ik de komende weken telkens op woensdag uit. Ik laat jullie weten wat we ervan vonden.