![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Onlangs was ik bij de oogarts geweest omdat ik 'n nieuwe leesbril nodig had. De dokter gaf mij 'n voorschrift en daar stond "vertebril" op. Ik heb dat opgezocht op internet en op wikipedia verwezen ze mij door naar 'n bril voor de computer. Nu blijkt dat dat glazen voor ver zijn. 'n Tijdlang gebruikte ik glazen voor ver om op de computer te typen, maar plots zag ik wazig. Ik heb toen 'n voorschrift gekregen voor 'n leesbril en sindsdien zette ik 'n leesbril op. Ik had afgelopen juli last van vermoeide ogen en dus ben ik bij de oogarts gegaan. Ik ben dus 'n tweede keer moeten gaan bij de oogarts. Ik heb ondertussen 'n voorschrift voor 'n leesbril gekregen, maar nu moet ik wachten op mijn nieuwe bril.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt er niet aan te zien dat je nog aan het wachten bent op een leesbril. Je typt foutloos.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gokje: opleiding dactylografie?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koop gewoon eentje in het kruidvat. Om te computeren en te smartfonen heb je gewoon een leesbril nodig. Zie wel de sterkte van de bril. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Wel, ik heb nu mijn bril met glazen voor ver op en ik heb op "zoom in" geklikt. Ik heb nu grotere letters nodig. Is wel lastig. Is wel vreemd: die andere dokter gaf mij meteen 'n voorschrift voor 'n leesbril en deze dokter dacht dat ik geen leesbril nodig heb. Afgelopen vrijdag boog ik wat voorover en zo deed ik veel op internet, maar dat was heel vermoeiend voor mijn ogen. Ik raakte echt gefrustreerd omdat ik wazig zag. Nu heb ik 't verstand om op "zoom in" te klikken, maar nu moet ik wel meer scrollen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ja. Ik heb lessen dactylo op school gehad. Ook controleer ik mijn spelling, dus ben ik wel wat traag. Mijn smartphone heeft wel 'n piepklein toetsenbord, maar da's veel te klein om op te typen. Dat gaat niet. Dus kies ik voor vast internet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Da's geen oplossing, die glazen zijn te straf, daarmee zie ik heel wazig. Bedankt voor de tip, maar 't helpt niet. Ik moet nu weer 'n week wachten. Maar toen ik thuis kwam met dat voorschrift zag ik "vertebril" en ik zocht dat op op internet. Op wikipedia verwezen ze mij door naar de pagina "computerbril". Hadden ze mij toen laten weten dat dat glazen voor ver zijn, dan was ik nooit met dat voorschrift naar de optiek geweest, maar was ik meteen teruggekeerd naar de dokter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het om te lezen is ben je beter af met een gewone leesbril in plaats van zo'n gecombineerde ver-dicht bril van de oogarts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Wel, ik had twee brillen. Eén voor ver en één voor dicht. Dat ging goed. Ik was tevreden. Nu heb ik 2 brillen voor ver en ook 1 leesbril 1, maar dat helpt niet, daarmee zie ik heel wazig. Daarnet ben ik naar de optiek geweest en ik wacht nu op mijn nieuwe bril. Ik snap niet dat die dokter zei dat ik geen leesbril nodig heb. Da's heel vreemd. Zijn collega 5 jaar geleden gaf mij meteen van de eerste keer 'n voorschrift voor 'n leesbril. 't Is wel al vijf jaar geleden, maar toen was ik dat aanvankelijk gewoon om mijn bril met glazen voor ver op te zetten om op de computer te typen. 't Was de enige bril die ik had. Nu zie ik nogal wazig, ik heb daarnet op "zoom in" geklikt, mijn ogen zijn dus inderdaad achteruit gegaan. Maar ja, ik ben nu 5 jaar ouder. Mijn brilmontuur is wel kwaliteit. Die is helemaal niet versleten, die is nog gelijk nieuw. Ik wou geen verspilling en besloot om mijn brilmontuur te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer eens een leesbril 2.0.
Een 1 is doorgaans te weinig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Wel, dat dacht ik ook, dus heb ik bij kruidvat 'n leesbril 2.0 gekocht, maar ik zie daarmee heel wazig. Tijdens 't weekend werkt die oogarts niet, dus... Ondertussen heb ik nu ook 'n leesbril 1.0, maar ook daar zie ik wazig mee. Ik mag hem wel terugbrengen naar de optiek. Hij ligt hier nu in de zetel en ik ga hem zo vlug mogelijk terug binnenbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat je ogen twee verschillende glazen nodig hebben. En dat koop je niet zomaar in een winkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel gekozen voor een leesgedeelte onder en naast de neus. Is heel gemakkelijk bij het programmeren, ik moet dan soms op tekeningen kijken en vandaar naar het scherm. Ik was begonnen met een leesbril, dat was goed voor de tekeningen, maar niet voor het scherm. Ondertussen toch al 10 jaar een tevreden klant bij Hans Anders. En inderdaad, ik heb ook twee verschillende glazen om te lezen, terwijl die om ver te kijken, hetzelfde zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de zomer van 2005 had ik gemerkt dat ik beter zag zonder dan met bril. Ik ben dan bij de oogarts geweest en zij schreef mij meteen 'n leesbril voor. Afgelopen vrijdag heb ik dan 'n tijdlang gesurft op internet en ook getypt en mijn ogen waren heel erg vermoeid. 't Is dus duidelijk dat mijn ogen achteruit zijn gegaan. Maar die dokter zei dat ik geen leesbril nodig had. Hij heeft dan toch dat voorschrift meegegeven. Maar dit is echt heel vreemd. Zijn collega schreef meteen 'n leesbril voor en hij zei nu dat ik geen leesbril nodig heb. Nu heb ik er spijt van dat 'n andere oogarts was. Ik had daar vertrouwen in, maar... Nochtans, we hebben toch 'n vestigingswet? Dit gaat niet om de alternatieve geneeskunde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn vader had vroeger 'n bril voor ver en later had hij 'n bril met glazen zowel voor ver als voor dicht. Maar hij kon niet op de computer werken en hij zei me dat piano spelen heel moeilijk was voor hem. Was dat nu zo geweest dat hij graag piano speelde en noten moest kunnen lezen, dan zou hij mij gezegd hebben dat hij drie brillen nodig had. Nu ja, iemand met muzikaal talent kan piano spelen zonder noten af te lezen. Ik ben bij Pearle gegaan en ik ben heel tevreden over de kwaliteit van mijn brilmontuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de oogARTS wordt verondersteld dat die UW situatie correct inschat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stefanie mag ik je leeftijd weten? Dat is het voornaamste om enige zinnige commentaar te geven over hetgeen gij schrijft en je problemen in verband met leesbril.
PS dat mag via pm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |