Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2021, 19:52   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.536
Standaard Ford Europe stapt er uit....

Volgens berichten stapt Ford Europe nu snel uit de ICE.....

In Europa zal het merk vanaf 2025 geen pure ICE-wagens meer aanbieden,enkele hybrides en EV's.

Vanaf 2030 gaan ook de hybrides er uit en wordt het uitsluitend een EV-gamma.


De Ford divisies op de andere continenten zullen nog wel hun eigen uitstapplan aankondigen...

Maar als een nog steeds kolossale groep dergelijke aankondigingen doet(dus een UITSTAP schema) weet de ganse ketting van toeleveranciers een deadline voor een aantal procent van hun omzet.

Tenzij Tesla plots zou aankondigen modellen mét ICE modellen te gaan maken (ideetje voor Elon....1 april 2023 ? )is de trend gezet natuurlijk....Andere autogroepen zullen uiteindelijk ook een UITSTAPscenario zetten.....(niet enkel een uitrol van EV's maar een harde stop voor de ICE's...!)

Laatst gewijzigd door kelt : 18 februari 2021 om 19:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 21:25   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Anders scheurt Ford zijn broek aan Europese CO2-boetes.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 21:28   #3
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Gaat nog leuk worden als de mensen geen hybride/ev's willen kopen, met hun oude wagen blijven rijden en de constructeurs met hun brol gaan blijven zitten.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 21:37   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Gaat nog leuk worden als de mensen geen hybride/ev's willen kopen, met hun oude wagen blijven rijden en de constructeurs met hun brol gaan blijven zitten.
Heel leuk zeker als de benzine en diesel naar 2€/liter of meer gaan.

Ford heeft nog in 2020 een pool gevormd met Volvo (Geely Gp) om CO2-boetes te vermijden of te verminderen en een deel aan Volvo geeft.

Citaat:
https://internationalfleetworld.com/...sions-targets/

Ford enters CO2 pooling deal with Volvo to meet EU emissions targets


Ford is to circumvent potential fines under EU emissions legislation by entering a pooling arrangement with Volvo.


Volvo’s fully electric XC40 Recharge model will start deliveries later this year

Similar to the agreement between Tesla and FCA, the deal will see Volvo Cars and EV offshoot Polestar in effect sell their CO2 credits to Ford, enabling the latter to avoid potentially costly fines under the 2020 targets.

The deal has been announced just days after Jato Dynamics published data showing Volvo is already meeting its assigned CO2 target for this year. Jato figures for Volvo parent Geely Group show its CO2 target for 2020 is an average of 110.3g/km, but by 31 August – four months early – its average was 103.1g/km. As Volvo accounts for 99% of Geely Group’s volume in Europe – with Polestar, LEVC and Lotus making up the remainder – the data shows how Volvo’s consistent focus on electrified vehicles is behind this achievement.

Ford has entered the arrangement after being forced to recently issue a recall on its newly launched Kuga PHEV due to a potential fire risk. This has had a knock-on effect on its average fleet CO2 emissions and affected its compliance with the EU CO2 regulations.

Volvo said that the revenue from the deal would be reinvested in new green technology projects and that its overachievement on EU emissions targets was the result of its work to phase out diesels and offer a plug-in hybrid version of every model. It’s also introducing a range of fully electric models in the coming years, starting with the XC40 Recharge Pure Electric, which starts deliveries later this year.

“For Volvo Car Group, the future is electric and we are transforming our company through concrete action,” said Håkan Samuelsson, chief executive of Volvo Car Group. “I am pleased to see that we are exceeding our CO2 reduction targets. It proves our strategy is the right one for our business and for the planet.”

Laatst gewijzigd door Micele : 18 februari 2021 om 22:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 22:49   #5
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heel leuk zeker als de benzine en diesel naar 2€/liter of meer gaan.

Ford heeft nog in 2020 een pool gevormd met Volvo (Geely Gp) om CO2-boetes te vermijden of te verminderen en een deel aan Volvo geeft.
Zelfs aan € 2 per liter is het niet interessant om een EV te kopen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 06:37   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Zelfs aan € 2 per liter is het niet interessant om een EV te kopen.
We moeten eerlijk zijn met elkaar....

Als privé-gebruiker is een auto,vanuit financieel oogpunt gezien,zo ongeveer de stomste "investering" die men maar kan doen.Duidelijk spelen andere- dan puur economische-, overwegingen een rol...


De beslissingen aangaande (on)toegankelijkheid van steeds meer plaatsen waar mensen wonen voor steeds meer klasses van ICE's,samen met allerlei fiscale en wetgevende maatregelen nopen de industrie tot maatregelen.Investeringen en O&O aangaande ICE's liggen feitelijk ongeveer stil....Het heeft geen zin gezien er geen "volgende generatie" ICE aandrijflijnen meer zal zijn.

De komende jaren zullen wij,ICE-rijders,gaan merken dat het aantal plaatsen waar we onze brandstof kunnen bekomen,tegen gelijk welke prijs,schaarser zal worden ook......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 07:06   #7
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Maw: ford ziet de pesterijen van europa niet meer zitten en gaat zich richten op die delen van de wereldmarkt waar wel nog rendabel auto's kunnen verkocht worden.

Ze zijn niet de eersten en ze zullen ook niet de laatsten zijn. Lada en mitsubishi zijn al weg, nissan en subaru zijn ook niet meer geïnteresseerd in europa. Nu dus ook ford.

Triest om te zien hoe europa steeds verder zichzelf kapot maakt in een dwaze zinloze poging om de wereld te redden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 10:40   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Zelfs aan € 2 per liter is het niet interessant om een EV te kopen.
Voor jou. Maar niet voor vele anderen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 10:42   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Maw: ford ziet de pesterijen van europa niet meer zitten en gaat zich richten op die delen van de wereldmarkt waar wel nog rendabel auto's kunnen verkocht worden.

Ze zijn niet de eersten en ze zullen ook niet de laatsten zijn. Lada en mitsubishi zijn al weg, nissan en subaru zijn ook niet meer geïnteresseerd in europa. Nu dus ook ford.

Triest om te zien hoe europa steeds verder zichzelf kapot maakt in een dwaze zinloze poging om de wereld te redden.
Andere landen zijn strenger dan Europa qua allerhande emissies. Ik vraag me af waar jij die fantasie vandaan haalt.

Citaat:
Maw: ford ziet de pesterijen van europa niet meer zitten en gaat zich richten op die delen van de wereldmarkt waar wel nog rendabel auto's kunnen verkocht worden.
Afrika? Rusland? lol

Ford gaat gewoon veel meer electrische wagens maken, maak je maar geen zorgen.
Citaat:
https://www.topgear.com/car-news/ele...lectric-future

Shock! Ford is latest carmaker to announce all-electric future

Every European Ford will be semi-electric in five years, and 100% EV by 2030

Ollie Kew 17 Feb 2021

Laatst gewijzigd door Micele : 19 februari 2021 om 11:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 10:55   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De komende jaren zullen wij,ICE-rijders,gaan merken dat het aantal plaatsen waar we onze brandstof kunnen bekomen,tegen gelijk welke prijs,schaarser zal worden ook......
De oldies zullen naar synthetische brandstoffen - e-fuels - gaan met navenant prijskaartje. Maar dat zal na 2030 zijn op wat grotere schaal.

De CEO van VW Gp liet iets waaien van minstens 5€ de liter.

Kan goed zijn dat die in de Formule 1 als eerste gebruikt zullen worden op kleine schaal. Ze willen een houvast. Daarmee kunnen hun verbrandingsmotoren verder met een groen tintje.

Citaat:
https://autobahn.eu/artikel/308720/t...n-de-formule-1

Alternatieve brandstoffen en VW

In zijn zoektocht om de Formule 1 relevanter en goedkoper te maken zegt Todt verder het gebruik van synthetische "e-fuels" te onderzoeken: "Als het ons lukt om vanaf 2023 met e-fuels te rijden dan zijn we ook flexibel als het gaat om het kiezen van de motorarchitectuur. Dan kun je ook denken aan een minder complexe aandrijving, zolang deze maar efficient blijft"

Hiermee lijkt Jean terloops te reageren op de uitspraken van Volkswagen CEO Herbert Diess, die recent naar buiten bracht dat de Formule 1 voor het concern interessanter zou worden dan de Formule E wanneer deze brandstoffen hun intrede zouden doen. Todt blijft echter neutraal: "Ik heb erover gehoord, maar niet van meneer Diess persoonlijk. Daarom wil ik voorzichtig zijn met mijn oordeel. Ik weet niet of hij het echt zo zei. Als dat zo is, kan ik hem alleen maar roepen: Welkom bij de Formule 1. "
Porsche oldies en nieuwe ICE-Porsches:
Citaat:
https://www.autoevolution.com/news/f...ign=ae_webpush

Future Porsche Cars to Run on eFuels, Motorsport Machines Included

3 Dec 2020

Laatst gewijzigd door Micele : 19 februari 2021 om 10:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 11:15   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

De Ford Mustang Mach E wordt getest in Lommel.

https://www.autowereld.com/autotests...ustang-is-leuk

Voor de nostalgische fans het V8-geluid krijg je er gratis bij op knopdruk. lol.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 17:46   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Ford gaat zijn plofwagenfabriek in Köln volledig aanpassen voor electrische wagens te maken.
Investering van $ 1 miljard.

Ford gaat die EVs maken met hulp van VW, namelijk met hun MEB platform.

Citaat:
https://electrek.co/2021/02/17/ford-...ctory-germany/

Ford announced today plans to invest $1 billion in transforming its Cologne, Germany, factory into its first electric vehicle factory and “center” in Europe.

Earlier this month, we reported on Ford announcing that it is doubling its planned electric vehicle investment to $22 billion through 2025.

We noted that the announcement was encouraging, but it lacked ways that Ford was planning to spend that money to accelerate its electrification plans.

Today, the American automaker announced plans to spend $1 billion to transform its Cologne factory into an electric vehicle factory:

Spearheading Ford’s advance into an all-electric future is a new $1 billion investment to modernize its vehicle assembly facility in Cologne, Germany, one of its largest manufacturing centers in Europe and the home of Ford of Europe. The investment will transform the existing vehicle assembly operations into the Ford Cologne Electrification Center for the manufacture of electric vehicles, Ford’s first such facility in Europe.

Ford plans for its first “European-built, volume all-electric passenger vehicle” to roll out of the new factory in 2023, and a second vehicle is being considered for the location.

It wasn’t clear from the announcement what percentage of the vehicles would be based on Volkswagen’s MEB platform which Ford has already to agreed to use in its mix of EVs.

Stuart Rowley, president of Ford Europe, commented on the announcement:

Our announcement today to transform our Cologne facility, the home of our operations in Germany for 90 years, is one of the most significant Ford has made in over a generation. It underlines our commitment to Europe and a modern future with electric vehicles at the heart of our strategy for growth.

Along with the investment, Ford announces new electrification goals for its European sales.

The automaker now aims to have all-electric and plug-in hybrid options throughout its entire lineup by mid-2026 and sell only all-electric passenger vehicles in Europe by 2030.

They are also setting some goals to electrify their commercial vehicles in Europe:

Ford committed today that by mid-2026, 100 percent of Ford’s passenger vehicle range in Europe will be zero-emissions capable, all-electric or plug-in hybrid, and will be completely all-electric by 2030. Similarly, Ford’s entire commercial vehicle range will be zero-emissions capable, all-electric or plug-in hybrid, by 2024, with two-thirds of Ford’s commercial vehicle sales expected to be all-electric or plug-in hybrid by 2030.

Ford says that more details about its electrification plan in Europe and the transformation of the Cologne site will be shared “over the coming months.”

Laatst gewijzigd door Micele : 19 februari 2021 om 17:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 11:13   #13
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor jou. Maar niet voor vele anderen.
Niet velen, voor jou vooral.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 11:28   #14
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We moeten eerlijk zijn met elkaar....

Als privé-gebruiker is een auto,vanuit financieel oogpunt gezien,zo ongeveer de stomste "investering" die men maar kan doen.Duidelijk spelen andere- dan puur economische-, overwegingen een rol...


De beslissingen aangaande (on)toegankelijkheid van steeds meer plaatsen waar mensen wonen voor steeds meer klasses van ICE's,samen met allerlei fiscale en wetgevende maatregelen nopen de industrie tot maatregelen.Investeringen en O&O aangaande ICE's liggen feitelijk ongeveer stil....Het heeft geen zin gezien er geen "volgende generatie" ICE aandrijflijnen meer zal zijn.

De komende jaren zullen wij,ICE-rijders,gaan merken dat het aantal plaatsen waar we onze brandstof kunnen bekomen,tegen gelijk welke prijs,schaarser zal worden ook......
Die plaatsen zullen er nog een heel lange tijd zijn, omdat er éénvoudigweg nog heeeeeel veeeel ICE wagens zijn en die zijn niet allemaal onmiddellijk versleten.
Tenzij je als een communist natuurlijk alles gaat verbieden. Niet dat het niet kan want vele partijen in het politieke spectrum neigen naar communisme/dictorialisme. Ik ga nog 15 jaar gerust zijn met mijn diesel. Ondertussen mogen jullie de R&D voor de constructeurs en de EU doen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 11:28   #15
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Maw: ford ziet de pesterijen van europa niet meer zitten en gaat zich richten op die delen van de wereldmarkt waar wel nog rendabel auto's kunnen verkocht worden.

Ze zijn niet de eersten en ze zullen ook niet de laatsten zijn. Lada en mitsubishi zijn al weg, nissan en subaru zijn ook niet meer geïnteresseerd in europa. Nu dus ook ford.

Triest om te zien hoe europa steeds verder zichzelf kapot maakt in een dwaze zinloze poging om de wereld te redden.
exact.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 11:29   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Niet velen, voor jou vooral.
Shock! Ford is latest carmaker to announce all-electric future
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 11:30   #17
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De oldies zullen naar synthetische brandstoffen - e-fuels - gaan met navenant prijskaartje. Maar dat zal na 2030 zijn op wat grotere schaal.

De CEO van VW Gp liet iets waaien van minstens 5€ de liter.

Kan goed zijn dat die in de Formule 1 als eerste gebruikt zullen worden op kleine schaal. Ze willen een houvast. Daarmee kunnen hun verbrandingsmotoren verder met een groen tintje.



Porsche oldies en nieuwe ICE-Porsches:
Idee van E-fuels is binnen de oldtimerverenigingen allang afgeschoten. Buiten een paar paljassen binnen die organisaties die vooral aan perceptiepolitiek willen doen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 11:30   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
exact.
Shock! Ford is latest carmaker to announce all-electric future
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 11:34   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Idee van E-fuels is binnen de oldtimerverenigingen allang afgeschoten. Buiten een paar paljassen binnen die organisaties die vooral aan perceptiepolitiek willen doen.
Ze mogen dat afschieten.

Loodhoudende benzine kun je ook niet meer zomaar tanken, ttz met de nodige additieven.

Mijn oldie bolt zelfs op 91 oktaan loodvrij.

En de wereldvreemde Belgische politici schieten de oldtimers af in de LEZ. Zou niet mogen. Of andere discussie.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 februari 2021 om 11:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 11:57   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht


De komende jaren zullen wij,ICE-rijders,gaan merken dat het aantal plaatsen waar we onze brandstof kunnen bekomen,tegen gelijk welke prijs,schaarser zal worden ook......
https://www.amt.nl/techniek/nieuws/2...022.1613818163

https://www.peterspagina.nl/site/tag...andstof-maken/
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be