![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.msn.com/nl-be/nieuws/Bui...?ocid=msedgntp
WASHINGTON (ANP) - Het Amerikaanse ministerie van Justitie is van plan om voor het eerst in bijna zeventig jaar weer een federale executie van een vrouw uit te voeren. Lisa Montgomery, die is veroordeeld voor een moord in 2004, wordt op 8 december ter dood gebracht. Montgomery, die schuldig werd bevonden aan het wurgen van een zwangere vrouw in Missouri, zal worden geëxecuteerd door middel van een dodelijke injectie in de Amerikaanse gevangenis Terre Haute in Indiana, aldus het ministerie in een verklaring. De laatste vrouw die door de Amerikaanse regering werd geëxecuteerd, was Bonnie Heady, die in 1953 in een gaskamer in Missouri ter dood werd gebracht. Justitie bracht vrijdag ook naar buiten dat op 10 december Brandon Bernard, die met zijn handlangers in 1999 twee mensen vermoordde, wordt geëxecuteerd. De twee executies zijn de achtste en negende die de federale regering in 2020 gaat uitvoeren. De Amerikaanse federale overheid had sinds 2003 geen doodstraffen meer uitgevoerd, maar is er dit jaar half juli weer mee begonnen. Bijna zestig ter dood veroordeelde misdadigers zitten in de dodencel op grond van zaken die de federale justitie heeft aangespannen. De vraag die dan spontaan bij me opkomt is: "Zijn vrouwen bevoordeeld als het over executie gaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ?
Ik zie geen enkel probleem/bevooroordeling hoor. Het verbaast me absoluut niet dat er zo weinig vrouwen worden geëxecuteerd gelet op het feit dat vrouwen veel minder (gewelddadige) misdrijven plegen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 oktober 2020 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel een beetje misleidend. Het is de federale overheid die sinds lang weer een vrouw gaat executeren. In de VS zijn er ook andere overheden die doodsstraffen uitvoeren.
Het is zo dat ongeveer 1.4% van de executies een vrouw betrof. Ik weet wel niet hoeveel moorden er gepleegd worden door vrouwen/mannen en wat de ratio van het aantal ter dood veroordeelden is wanneer er moord in het spel is. Ik vermoed wel dat mannen over het algemeen meer geweld gebruiken wanneer ze moorden en dat heeft zeker een impact op de strafmaat...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van verwarring gesproken ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik...
Ik heb u ook op geen enkel moment tegengesproken. Vandaar dat ik niet begreep op wat dit sloeg: Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 oktober 2020 om 07:57. |
![]() |
![]() |