![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Debat | Hoe vermijden we een derde golf? Erika Vlieghe zet de bouwstenen uiteen
Persoonlijke mening maar ik denk wel dat de derde golf er met rasse schreden aankomt. Zal die derde golf zich voor- of na de kerstperiode/eindejaarsperiode 'ontpoppen?' Zit er iets anders op dan een 'nieuwe' lockdownperiode van start te laten gaan? Gaan onze zorgverleners de derde golf wel aankunnen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste golf is die die we laten uitwaaien. Dat is een wiskundige zekerheid. Nadien zal de ziekte er nog steeds zijn, maar dient enkel maar om de groepsimmuniteit op peil te houden, en zal niet meer met golven komen, gewoon een min of meer constante stroom besmettingen, soms wat harder, soms wat minder maar zonder "explosies". Dan is de epidemie voorbij en is corona gewoon een normale endemische ziekte geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Nederland zijn de non food winkels dicht , scholen dicht en vakantie vluchten worden ten sterkste belemmerd. En dan komt België , in grote getale naar de Canarische eilanden voor vakantie. scholen en winkels open enz. Dus alles doen om een derde golf te bevorderen. Het is toch niet nodig dat België steeds weer wereldkampioen moet worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer genoeg gaan de buurlanden ons ook wel verplichten om nog eens mee te doen in de waanzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet geen besmettingen tegen gaan - dat lukt niet - men moet ERGE besmettingen tegengaan. Men doet precies het omgekeerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) de scholen zijn bij ons nog 3 dagen open. Dan gaan ze ook dicht! 2) Veel bedrijven sluiten tussen kerst en Nieuwjaar. 3) Niks wijst erop dat de winkels grote besmettingshaarden zijn, anders had elke kassierster al dood moeten liggen. Wel moet er streng gecontroleerd worden op de vakantiegangers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veel blabla dat we allang weten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het artikel nietszeggend was, mag ik daar aan twijfelen? Laat ik het dan maar over een andere boeg gooien? Dit is waarom de ontwikkeling van corona-vaccins zo gevaarlijk is.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik ben geen wetenschapper, maar een beetje logica zegt veel.
We zijn allemaal anders, hebben allemaal een andere levensstijl, wonen in verschillende klimaten enz... enz... En vaccin maken dat op elk van ons 'past' duurt 10 tallen jaren, en nog zal het niet bij iedereen werken zoals het moet. Nu krijgen we er één dat op een half jaar klaar is. Natuurlijk gaat dit bij vele niet werken zoals gewenst, en er gaan veel bijwerkingen komen, die men nog niet eruit gekregen heeft. Maar in deze is het kiezen tussen 'cholera of de pest' om in dezelfde sfeer te blijven hangen. Daar heb ik geen gazet of debat voor nodig. ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 16 december 2020 om 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() derde keer
goeie keer
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meestal wel maar in geval van Covid-19 zou ik mijn hand er niet voor in het vuur durven steken dat die derde keer uiteindelijk de 'goeie' keer zou kunnen zijn op basis van dat men er een goede oplossing voor gevonden heeft in de vorm van een 'goed' vaccin.
![]() Een vaccin waar géén twijfel over is want nu????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 december 2020 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Waarom is het nodig om weer wereldkampoen te worden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat hun persoonlijk geluk op de eerste plaats komt, de rest kan de pot op.
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Maar wat zien we: een nieuwe lockdown, paniek over tekort aan personeel en ICUbedden Nu ja, als het een troost mag wezen, de hele Westerse Wereld heeft serieus te kort geschoten
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Voorbereid of niet. Er is geen enkel empirisch bewijs voor. Enkel anecdoten.
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Hier nog een sterk staaltje van manipulatie van de cijfers.
Ze hebben in wk 50 23.000 extra testen gedaan om er 1400 extra besmettingen eruit te halen. Hieronder een paar foto's van scienscano. Je moet eens kijken waar ze alle testen gedaan hebben en dan moet je ook eens kijken wat de positivity rates zijn per provincie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN