Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2021, 15:40   #1
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard abortuswet in Argentinië

Geniet even mee van dit voorbeeld van de kracht van sociale (vrouwen) organisaties in Latijns Amerika. Een emancipatie revolutie is er gaande die tot nu toe onopgemerkt aan de westerse pers voorbij gaat.

https://www.facebook.com/10001055332...9255241769574/

Laatst gewijzigd door Bach : 1 januari 2021 om 15:47.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 16:04   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Het stemt mij droevig dat mensen zo staan te juichen voor het toelaten van babymoord.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 16:34   #3
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Wat meer info:

Argentina To Become a Model for Latin America, UN Experts Hope

The safe abortion law is "a crucial step to eliminate discrimination against women and girls", Special Rapporteur on the Right to Health Mofokeng said.
Oud 1 januari 2021, 16:36   #4
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het stemt mij droevig dat mensen zo staan te juichen voor het toelaten van babymoord.
Baby:

Citaat:
a very young child.
"his wife's just had a baby"
synonyms: infant, newborn, child, tot, little one, bairn, sprog, bundle of joy, tiny, babe, babe in arms, neonate
Oud 1 januari 2021, 16:41   #5
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Hier nog een voorbeeld van de vrouwen emancipatie in Latijns Amerika. Afgedwongen door vrouwen zelf op vreedzame maar krachtige wijze. In dit geval een protest tegen het patriarchaat.

https://m.youtube.com/watch?v=mjhGYeKHkbQ

In Chili in dit geval maar met wereldwijde echo

Laatst gewijzigd door Bach : 1 januari 2021 om 16:43.
Oud 1 januari 2021, 17:07   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag naar de paus gaan. Die staat daar ook zo droevig te wezen over zijn geboorteland.
Dan kunnen jullie mekaar een schouder aanbieden, om op te huilen.

Maar of er enig begrip is voor de mama die haar zwangerschap als een groter probleem ervaart dan de moord op haar kindje .... daarover geen woord.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 17:55   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Mooi, de beschaving gaat ook daar verder.
Oud 1 januari 2021, 22:03   #8
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Mooi, de beschaving gaat ook daar verder.
"El estado opresor es un macho violador". Dat kort vertaald zeggen dat de staat de verkrachter is.
Oud 1 januari 2021, 22:08   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U mag naar de paus gaan. Die staat daar ook zo droevig te wezen over zijn geboorteland.
Dan kunnen jullie mekaar een schouder aanbieden, om op te huilen.

Maar of er enig begrip is voor de mama die haar zwangerschap als een groter probleem ervaart dan de moord op haar kindje .... daarover geen woord.
Laat ik het even spellen: "A-N-T-I-C-O-N-C-E-P-T-I-E".
Oud 1 januari 2021, 23:12   #10
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Geniet even mee van dit voorbeeld van de kracht van sociale (vrouwen) organisaties in Latijns Amerika. Een emancipatie revolutie is er gaande die tot nu toe onopgemerkt aan de westerse pers voorbij gaat.

Dat is des te beter voor de Argentijnen. Daar hebben ze toch geen westerse pers voor nodig? We horen bv toch ook maar bitter weinig over de LBGTQAP gmeenschap in Afrika of het Midden-OOsten?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 00:34   #11
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Inderdaad vreemd, als flikkers mogen trouwen in een L. Amerikaans land dan is het voorpagina nieuws. Terzijde: Als een vrouw een man heeft en die komt om bij een auto ongeluk dan bestaat er een grote kans dat ze een personal non grada wordt op de huwelijksmarkt en als prostituee de kost moet verdienen. Tenminste als ze zwanger was onderwijl en het kind (toch) laat uitbroeden. Ik heb zo schrijnende gevallen gekend.

(..)Waarom geen nieuws inderdaad. Abortus toekenning in Argentinië.

Soit, ik weet niet wat er allemaal rondgaat in de hoofdjes die het nieuws beheren. Het moet allemaal woke, BLM in de vorm van een gestikte neger zijn die onder de drugs zat, dat soort nieuws dus om over corona maar te zwijgen. Echter belangrijke kwesties als abortus toekennen in het land waar de paus vandaan komt is dan weer geen nieuws volgens onze globalistische vriendjes.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2021 om 00:48.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 00:46   #12
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is des te beter voor de Argentijnen. Daar hebben ze toch geen westerse pers voor nodig? We horen bv toch ook maar bitter weinig over de LBGTQAP gmeenschap in Afrika of het Midden-OOsten?
In Afrika wel hoor. Ze krijgen bakken geld uit subsudiepotten. Ik heb recent doorgenomen waar de ex van Jeff Bezos haar geld aan uitgeeft. Zogenaamde goede doelen. Daar zit deze nonsens dus ook tussen. Niet het ouderwetse ontwikkelingshulp in de vorm van een waterput — maar een gesubsidieerde negerin met roze gekleurde kraaltjes sponsoren die onder (betaalde) bewaking het LBGTQ evangelie ergens in Afrika verkondigt. Dit is zonder grappen de nieuwe vorm van ontwikkelingshulp en de way to go voor de ultra rijke Wokers. Die menen weer hiermee hun zonden, of die van hun voorouders, welke ze begaan hebben in de vorm van homofobie of rascisme, op dergelijke eigenzinnige en shockerende manier af te lossen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2021 om 01:04.
Oud 2 januari 2021, 01:28   #13
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Inderdaad vreemd, als flikkers mogen trouwen in een L. Amerikaans land dan is het voorpagina nieuws. Terzijde: Als een vrouw een man heeft en die komt om bij een auto ongeluk dan bestaat er een grote kans dat ze een personal non grada wordt op de huwelijksmarkt en als prostituee de kost moet verdienen. Tenminste als ze zwanger was onderwijl en het kind (toch) laat uitbroeden. Ik heb zo schrijnende gevallen gekend.

Soit, ik weet niet wat er allemaal rondgaat in de hoofdjes die het nieuws beheren. Het moet allemaal woke, BLM in de vorm van een gestikte neger zijn die onder de drugs zat, dat soort nieuws dus om over corona maar te zwijgen. Echter belangrijke kwesties als abortus toekennen in het land waar de paus vandaan komt is dan weer geen nieuws volgens onze globalistische vriendjes.
Als ze daar dan toch abortus aanvaard krijgen, waarom pakken ze dit soort holbewonersmentaliteit dan niet aan?

Laatst gewijzigd door Libro : 2 januari 2021 om 01:28.
Oud 2 januari 2021, 01:36   #14
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ze daar dan toch abortus aanvaard krijgen, waarom pakken ze dit soort holbewonersmentaliteit dan niet aan?
Daar zeg je mij wat.

Er is groot klassenverschil in die landen en gaat hand in hand met verschil in mentaliteit. Ben je een ongeschoolde dame en je behoort tot de lagere klasse dan moet je in ieder geval zorgen dat je een kind bij de juiste man krijgt wil je je leven niet naar pinarie zien gaan. Maarja, je hebt niet altijd alles in de hand hé.
Oud 2 januari 2021, 01:43   #15
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Over holbewonersmentaliteit gesproken. Ik wil geen ongeschoolde vrouw met een kind, laat staan een zwangere vrouw (van iemand anders).

Mijn huwelijks'eis' is/was een geschoolde vrouw. Zeker in de 3e wereld. Als mijn inkomen wegvalt moet er wel iets van een back up zijn. Als ze dan toch ongeschoold is, dan ga ik dus al tegen mijn eigen regels in, dan mag ze in geen geval een kind hebben.

Zo gemeen is deze instelling niet.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2021 om 01:46.
Oud 2 januari 2021, 02:11   #16
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over holbewonersmentaliteit gesproken. Ik wil geen ongeschoolde vrouw met een kind, laat staan een zwangere vrouw (van iemand anders).

Mijn huwelijks'eis' is/was een geschoolde vrouw. Zeker in de 3e wereld. Als mijn inkomen wegvalt moet er wel iets van een back up zijn. Als ze dan toch ongeschoold is, dan ga ik dus al tegen mijn eigen regels in, dan mag ze in geen geval een kind hebben.

Zo gemeen is deze instelling niet.
U hebt dus een geschoolde vrouw uit de derde wereld. Interessant.
Oud 2 januari 2021, 06:44   #17
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
In Afrika wel hoor. Ze krijgen bakken geld uit subsudiepotten. Ik heb recent doorgenomen waar de ex van Jeff Bezos haar geld aan uitgeeft. Zogenaamde goede doelen. Daar zit deze nonsens dus ook tussen. Niet het ouderwetse ontwikkelingshulp in de vorm van een waterput — maar een gesubsidieerde negerin met roze gekleurde kraaltjes sponsoren die onder (betaalde) bewaking het LBGTQ evangelie ergens in Afrika verkondigt. Dit is zonder grappen de nieuwe vorm van ontwikkelingshulp en de way to go voor de ultra rijke Wokers. Die menen weer hiermee hun zonden, of die van hun voorouders, welke ze begaan hebben in de vorm van homofobie of rascisme, op dergelijke eigenzinnige en shockerende manier af te lossen.
Evangelisatie 2.0.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 08:29   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ik het even spellen: "A-N-T-I-C-O-N-C-E-P-T-I-E".
Ik zal het niet spellen, maar gewoon schrijven:
daarvoor is het dus te laat, als je een abortus als enige uitweg begint te overwegen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 januari 2021, 08:32   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel, aan jouw uitleg is ook moeilijk een touw te knopen.
Alhoewel je eerste zin wel iets duidelijks weergeeft.

Oud 2 januari 2021, 08:52   #20
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
U hebt dus een geschoolde vrouw uit de derde wereld. Interessant.
Ja, dat maakt gewoon een verschil. Wil je een mooie vrouw hebben die niets kan dan heeft dat ook zijn voordelen in crisistijd zonder job. Dergelijk schatje kan uit je hoereren sturen. Of ze kan het ook uit vrije wil doen natuurlijk om haar eigen familie vanwege huurachterstand niet uit huis gestuurd te zien.. Ook een manier om brood op de plank te krijgen. Niet interessant, noch geil, gewoon zeer verdrietig dus en zeker niet aan te raden Nr.10.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 januari 2021 om 08:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be