![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel dat de mensheid even veel leert van politieke historici vandaag als van gisterens artifect archeologen in de Arabische zandbak van Rub' al Khali.
Citaat:
Iedereen spreekt over het toekomstige einde, terwijl die zelfde 'iedereen' zich blijkbaar onbewust is van vandaags realiteit. Rare mensheid met die mentale blindheid...
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bestorming van het Capitool gaat van de VS een surveillance staat op steroïden maken. Spiegelbeeld China.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mag ik je commentaar interpreteren als een knik in de richting van verschuiving van macht naar één persoon, gekoppeld met het voeden van het epicurisme van de gemiddelde amerikaan? Dat lijkt iets te gemakkelijk in het licht van het net getoonde kiezersengagement en democratische/ institutionele weerstand tegen Trump's poging. Of gaat het over de respectieve Paxen? Aan de ene kant is de Pax Romana een al dan niet direct gevolg van het omgooien van de Republiek voor een Keizerrijk, met een Augustus die alles naar zich toetrok. En aan de andere zijde is er een republiek USA met een uitermate republikeins geboren Pax van reeds 70 jaar oud. Ik denk dan niet dat daar een parallel te vinden is. Extra: na wat zoeken voeg ik je bron nog toe. Het is een interessante discussie. Wat vond je van de rest? 5 Reasons Why America Will Not Collapse Like the Roman Empire https://bigthink.com/paul-ratner/5-r...e-roman-empire |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 januari 2021 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |