![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() In zijn toespraak bij de opening van het academisch jaar aan de universiteit in Leiden deed de Nederlandse liberaal Frits Bolkestein een angstwekkende voorspelling: “De VS blijft de enige supermacht. China wordt een economische reus. Europa islamiseert.”
Het laatste deel van die voorspelling werd vandaag op dramatische wijze bevestigd. Uit een rapport van het Observatorium voor Gezondheidszorg en Welzijn blijkt dat de helft van de Brusselse baby’s een niet-Belgische moeder heeft. Het is tekenend voor de toenemende demografische macht van de moslims. Niet alleen in Brussel, maar in heel Vlaanderen, en in heel Europa. Wij sterven uit en zij worden steeds talrijker. Nu vragen de politici zich nog af hoe zij moeten omgaan met de islamitische minderheden. Maar het echte probleem wordt hoe wij zullen overleven in steden en landen met een islamitische meerderheid.
![]() |
#2 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Als je weet dat de populairste naam om aan een pasgeborene te geven in Brussel "Mohammad" is, dan weet je het ook wel. En dan hebben we het nog niet over de Ali's, Fatima's, Abu Bakrs, Omars, Uthmans enz.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als de witte Brusselaars zich bedreigd voelen, dat ze dan zelf wat meer kinderen maken.
Wat is jouw voorstel anders? De Brusselse moslims massaal steriliseren?
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga eens een kijkje nemen in Mollahbeek, Kuringen, Schaarbeek, Koekelberg, Elsene, .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een efficiënter middel zou het kindergeld zijn. Dit dient afgeschaft te worden vanaf het 3de kind. Meer nog : de allochtoon die blijft kweken als een konijn is de staat kindergeld verschuldigt vanaf het 3de kind. Bekijk het als een vroegtijdige aanbetaling van alle kosten die allochtone kinderen de staat sowieso gaan kosten. Extra geld dat moet gepompt wordt om achterstandskinderen uit de criminaliteit of uit de doplokalen te houden, extra middelen voor de politie (recht evenredig met aan de aangroei van allochtonen), extra middelen voor straathoekwerkers, extra middelen voor klashoekwerkers, derving van belastinginkomsten (allochtonen met een hele nest kinderen betalen vrijwel geen belastingen, terwijl ze de grootste consumenten in de SZ zijn). etc. Uiteindelijk komt dit het allochtone kind ook ten goede. Als het kinderaantal beperkt blijft kunnen de ouders aandacht gaan besteden aan de opvoeding van hun kinderen (en dat is meer dan hen alleen maar te voederen), aan hun opleiding, en aan hun inburgeringscursussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Binnen 10 jaar kijken we terug op deze periode en denken we: "hebben wij nu echt al die échte problemen genegeerd om ons daarmee bezig te houden?". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel zo dat, volgens mij althans, de Westerse cultuur, ondanks alle materiële vooruitgang, lijkt te lijden aan een soort 'moeheid'. Misschien is onze beschaving overrijp en kan ze juist daardoor ingepalmd of omvergegooid worden door een meer 'achterlijke' cultuur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En er is geen westerse cultuur, dat idee is het onzichtbare vriendje van conservatievelingen die veel praten en weinig nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel aan de Brusselaars... maar het is al heeeeel laat... te laat vrees ik.
Je moet maar eens een dag op de metro doorbrengen... uw ogen zullen uit de kassen zwieren ! Het is in sommige gemeenten en wijken moeilijk een Belg te zien of te vinden, tenzij hij verloren gelopen is...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of bedoelt u dat we alles hier maar moeten overlaten aan de moslims, omdat het toch niks is? U vindt van uzelf blijkbaar dat u een denker bent, maar ik vind u toch maar eigenaardige gedachtenkronkels hebben, hoor! Maar goed, u zult wel gelijk hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Toen ons land Spanjaarden en Italianen binnenhaalde waren mensen ook bang dat onze cultuur ging verloren gaan. Mensen eten nu misschien wat meer spaghetti en gaan naar de spaanse les, maar is dat een verlies aan identiteit of cultuur? Er zijn veel aspecten in de islamculturen (meervoud!) die mij niet aanstaan, en die ik zelfs in de "originele" landen liever niet zou zien, maar zolang mijn nieuwe buurman mij niet als een stuk westers uitwerpsel bekijkt is hij welkom en ik hoop dat hij hier een goed leven kan uitbouwen. Als ik zie dat hij van ons sociaal systeem profiteert, zal ik hem hierover aanspreken (zoals ik dat ook met autochtonen doe) en is hij echt van slechte wil dan schrijf ik eens naar de OCMW. (heb ik trouwens al gedaan ivm iemand die 2 SIS-kaarten had) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als muziekliefhebber heb ik nogal wat boeken gelezen met als titel 'Westerse Muziekgeschiedenis', of iets dergelijks. Volgens u zouden die dus nergens over gaan. Bach bijv. behoort niet tot de Westerse cultuur, maar dan, nog steeds volgens u gedachtengang, tot de Duitse, ja zelfs tot de Saksische cultuur. Wat voor een onzin zeg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Wat versta je onder het westen?
- de windrichting? Aangezien we op een bol leven is dat dus zowat overal. - de rijke landen? Er zijn genoeg rijke landen met elk een zo verschillende cultuur dat je ze nauwelijks kan veralgemenen. - Europa en Amerika? Zelfs daartussen bestaan gigantische verschillen. Zelfs het begrip "cultuur" is al te eng, want waarover hebben we het hier? De culinaire cultuur, de politieke cultuur, de muzikale? Toen ik 18 was kwam Nirvana opzetten en plots had je "de alternatieven" met hun compleet eigen cultuur (levensstijl, kapsels, kledij en manier van spreken), en daartegenover de "mainstream" jongeren (wij noemden hen meelopers, zij ons beatles of landlopers). Twee totaal verschillende manieren van doen. Uiteindelijk is dat allemaal uitgedoofd. Cultuur is iets dat voortdurend beweegt, je kan dat niet vastleggen. Ongetwijfeld zal een groeiend aantal allochtonen een impact hebben op onze manier van leven, maar dat had de TV ook, en ik hoor toch niemand klagen dat die moet verbannen worden. |
![]() |
![]() |