Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2021, 10:36   #1
araneus
Gouverneur

Standaard Strategisch communiceren door procentjes en absolute getallen

Ik krijg braakneigingen van die Pedro Facon. De provincie Antwerpen telt het meest positieve testen volgens hem. Dat is natuurlijk niet verwonderlijk, de provincie Antwerpen telt 1/6 van de Belgische bevolking (1,9 miljoen inwoners op 11,4 miljoen Belgen).
Als je naar de cijfers van de laatste week kijkt dan waren er in heel het land 24238 positieve testen (cijfers tot vorige zondag). De provincie Antwerpen nam er 3431 voor haar rekening, dat is 14,2%. Minder dan verwacht o.b.v. het inwonersaantal.
Men mengt constant absolute cijfers met percentages om zo de angstsfeer te kunnen behouden. Wordt wakker, deze klucht moet stoppen! We nemen de grootste provincie om een hoog absoluut getal te kunnen bekomen. Daarna nemen we provincies die de voorbije weken een zeer laag aantal positieve testen kenden, zoals bijvoorbeeld Vlaams-Brabant om dan een procentueel grote toename te melden.
Straks zal de grote kleuterleider ons nog wat bang komen maken op het nieuws.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 10:41   #2
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik krijg braakneigingen van die Pedro Facon. De provincie Antwerpen telt het meest positieve testen volgens hem. Dat is natuurlijk niet verwonderlijk, de provincie Antwerpen telt 1/6 van de Belgische bevolking (1,9 miljoen inwoners op 11,4 miljoen Belgen).
Als je naar de cijfers van de laatste week kijkt dan waren er in heel het land 24238 positieve testen (cijfers tot vorige zondag). De provincie Antwerpen nam er 3431 voor haar rekening, dat is 14,2%. Minder dan verwacht o.b.v. het inwonersaantal.
Men mengt constant absolute cijfers met percentages om zo de angstsfeer te kunnen behouden. Wordt wakker, deze klucht moet stoppen! We nemen de grootste provincie om een hoog absoluut getal te kunnen bekomen. Daarna nemen we provincies die de voorbije weken een zeer laag aantal positieve testen kenden, zoals bijvoorbeeld Vlaams-Brabant om dan een procentueel grote toename te melden.
Straks zal de grote kleuterleider ons nog wat bang komen maken op het nieuws.
Dat is toch al een gans jaar bezig? Maar je moet natuurlijk wel enige notie van wiskunde, statistiek en logica hebben om dit te doorzien. Goudvissen bezitten deze eigenschappen niet. Ook hoe ouder mensen worden, hoe sneller deze vaardigheden blijkbaar verdampen.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 27 april 2021 om 11:06.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 11:04   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

12.312.900 testen tot op vandaag.
Oud 27 april 2021, 12:28   #4
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
12.312.900 testen tot op vandaag.
Er zijn dus mensen die zich VEELVULDIG laten testen? Hypochondrie is van alle tijden natuurlijk.
En gezien de PCR test vanaf 15 cycli exponentieel onbetrouwbaarder wordt, en ik nog steeds 30 tot 45 cycli als basis neem, zijn 99% van de "cases" vals positief.

"De Cijfers" weet je wel...

En de bevolking keek er naar als schaapjes/lab-ratten.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 12:31   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
We nemen de grootste provincie om een hoog absoluut getal te kunnen bekomen.
Maar dat is allang de gewoonte he. Zo gaat men absolute cijfers citeren van Brazilie, en destijds toen Trump aan de macht was, absolute cijfers van de USA. Sinds Biden aan de macht is, doet men dat niet meer.
En nu spreken we in absolute cijfers over India.

Als het met absolute cijfers niet lukt, dan gebruikt men cijfers "per dag" op dagen dat het "goed uitkomt" zoals met Zweden, die paar dagen dat ze wat meer gevallen hadden dan Belgie.

En als dat nog niet lukt, dan liegt men gewoon. Zoals zeggen dat in Sao Paolo er 300 000 doden waren die daar op een kerkhof begraven werden (terwijl er in gans Brazilie maar 386 000 zijn).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 12:31   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er zijn dus mensen die zich VEELVULDIG laten testen?
Uiteraard. Telkens je negatief bent, kan je volgende week weer positief zijn he.

Eigenlijk zou ik verwachten dat men minstens 11 miljoen testen PER WEEK doet.
Oud 27 april 2021, 12:33   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn dus mensen die zich VEELVULDIG laten testen? Hypochondrie is van alle tijden natuurlijk.
En gezien de PCR test vanaf 15 cycli exponentieel onbetrouwbaarder wordt, en ik nog steeds 30 tot 45 cycli als basis neem, zijn 99% van de "cases" vals positief.

Idd.
En niet alleen door testen. Ik weet van een bedrijf die landelijk is en daar mocht iedereen zonder test gewoon 14 dagen thuis blijven als ze zeiden dat ze bij een besmet iemand waren geweest.
Uitleg of test of dokterbriefje niet nodig. Volledig betaald.

Uiteraard was iedereen 14 dagen thuis.
Oud 27 april 2021, 12:38   #8
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard. Telkens je negatief bent, kan je volgende week weer positief zijn he.

Eigenlijk zou ik verwachten dat men minstens 11 miljoen testen PER WEEK doet.
ja, maar dat is dan door "de cycli" die men toepast. Ik las ergens dat bij 60 cycli het testresultaat ZO onbetrouwbaar is dat 100% van de testen een positief resultaat geeft.
We zijn het uiteraard al lang vergeten, maar zover ik weet houdt de rechterlijke beslissing in Lissabon, die méér dan 15 cycli van de pcr test verbiedt, nog steeds stand.
Oud 27 april 2021, 12:41   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, maar dat is dan door "de cycli" die men toepast. Ik las ergens dat bij 60 cycli het testresultaat ZO onbetrouwbaar is dat 100% van de testen een positief resultaat geeft.
Ik dacht dat een redelijke grens rond de 25 cycli lag. 30 of zo is nog haalbaar maar gaat op kleine sporen reageren. Daarboven begint het serieus onbetrouwbaar te worden.

60 cycli, dat is waanzinnig. Een cyclus is een factor 2 versterking ongeveer. 20 cycli is dus maal 1 miljoen, 30 is maal 1 miljard. 60 zou een miljard keer een miljard zijn, uiteraard zit je dan volledig in de ruis.
Oud 27 april 2021, 12:48   #10
araneus
Gouverneur

Standaard

De PCR test kan geen diagnose van Covid-19 geven, dat staat letterlijk op de bijsluiter. Een positieve test betekent niet noodzakelijk een besmetting! Bij mijn weten zal men tot 45 cycli gaan. Ze zouden op zijn minst het aantal cycli dat gebruikt is geweest voor een positieve test mee moeten vermelden!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 12:59   #11
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heeft niks met hypochondrie te maken. Bij een kennis zijn al meerdere corona zieken gevallen op het werk. Elke keer heeft hij zich dus moeten laten testen. Dat was echt niet met goesting.
Oud 27 april 2021, 13:03   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is de handleiding.
Op pag. 39 terug te vinden.
Max 20 tot 25 cycle.
EUA-CDC-Panel-IFU.pdf

CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV)
Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel
For Emergency Use Only
Instructions for Use
Catalog # 2019-nCoVEUA-01
1000 reactions
For In-vitro Diagnostic (IVD) Use
Rx Only
Centers for Disease Control and Prevention
Division of Viral Diseases
1600 Clifton Rd NE
Atlanta GA 30329
CDC-006-00019, Revision: 06 CDC/DDID/NCIRD/ Division of Viral Diseases Effective: 12/01/2020

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 april 2021 om 13:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 14:09   #13
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dit is de handleiding.
Op pag. 39 terug te vinden.
Max 20 tot 25 cycle.
EUA-CDC-Panel-IFU.pdf

CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV)
Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel
For Emergency Use Only
Instructions for Use
Catalog # 2019-nCoVEUA-01
1000 reactions
For In-vitro Diagnostic (IVD) Use
Rx Only
Centers for Disease Control and Prevention
Division of Viral Diseases
1600 Clifton Rd NE
Atlanta GA 30329
CDC-006-00019, Revision: 06 CDC/DDID/NCIRD/ Division of Viral Diseases Effective: 12/01/2020
In Lissabon dus wel degelijk bij wet beperkt tot 15 cycli.

Zelfs de uitvinder van de test, Kary B Mullis, heeft te pas en te onpas gemeld dat de test enkel dient ter vaststelling van aanwezigheid van virusdeeltjes. Niet om een besmetting vast te stellen.
Om maar te zeggen dat "het aantal cases" een totaal onzinnige methode is om er "beleid" van te laten afhangen. Het aantal "sterfgevallen" en het aantal "IC-bedden" is uiteraard even onzinnig.

Kary B Mullis is inmiddels plotseling overleden....
Oud 27 april 2021, 15:44   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is natuurlijk zever hé. Mijn vrouw heeft zich al 2 keer moeten laten testen omdat er gevallen waren op haar werk. 2 keer negatief, dus ik ben de dans kunnen ontspringen. Maar van zodra er iemand in uw huishouden positief test, heb je het ook vlaggen hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 15:55   #15
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is natuurlijk zever hé. Mijn vrouw heeft zich al 2 keer moeten laten testen omdat er gevallen waren op haar werk. 2 keer negatief, dus ik ben de dans kunnen ontspringen. Maar van zodra er iemand in uw huishouden positief test, heb je het ook vlaggen hoor.
Wat bedoelt u met vlaggen?
Oud 27 april 2021, 16:24   #16
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
in mijn gezin wordt niemand getest. of het zou met een blaffer tegen m'n hoofd moeten zijn. ik speel dat spelleke met die valse positieven niet mee. bovendien, zelfs al zou de test eerlijk worden uitgevoerd, met maximaal 15 cycli, dan nog is er niet bewezen, dat je een "gevaar voor de mensheid bent."
Neen, het tegenovergestelde is waar, nog altijd, na alle leugens, propaganda, en censuur.
We hebben het hier over een snotvalling met een iets hogere morbiditeit in zéér strikt afgelijnde bevolkingsniches.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 27 april 2021 om 16:27.
Oud 27 april 2021, 17:06   #17
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in mijn gezin wordt niemand getest. of het zou met een blaffer tegen m'n hoofd moeten zijn. ik speel dat spelleke met die valse positieven niet mee. bovendien, zelfs al zou de test eerlijk worden uitgevoerd, met maximaal 15 cycli, dan nog is er niet bewezen, dat je een "gevaar voor de mensheid bent."
Neen, het tegenovergestelde is waar, nog altijd, na alle leugens, propaganda, en censuur.
We hebben het hier over een snotvalling met een iets hogere morbiditeit in zéér strikt afgelijnde bevolkingsniches.
Inderdaad, enkel zieke mensen met duidelijke symptomen moet je testen, niet de rest. Op die manier help je de meest ongevaarlijke variant vooruit, zoals we altijd al gedaan hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2021, 17:35   #18
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, enkel zieke mensen met duidelijke symptomen moet je testen, niet de rest. Op die manier help je de meest ongevaarlijke variant vooruit, zoals we altijd al gedaan hebben.
Duidelijk zieke mensen moet je zo goed mogelijk verzorgen, en trachten te genezen. Daar betalen we lidmaatschap voor. En VEEL lidmaatschap. Iemand die duidelijk ziek is, moet getest worden om te weten waarvan hij ziek is.

O ironie; de PCR test kan dat niet. Die kan enkel weergeven of er virusdeeltjes aanwezig zijn, maar kan niet determineren of je daadwerkelijk "corona-ziek" bent, of dat je toevallig 2 virussen tegelijkertijd heb binnengedaan, en van het andere ziek bent. Zelfs de uitvinder van de test, jammer genoeg in 2019 plotseling overleden, heeft dat van de daken geschreeuwd.
Oud 28 april 2021, 13:06   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat jongen, maar als mijn vrouw opnieuw wilde gaan werken, was zo een test verplicht. Ik hou u niet tegen om de stoere jongen te spelen, maar ik heb geen zin in boetes, hoe ongrondwettelijk die zever ook is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be