Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2021, 16:25   #1
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard maatregelen dienen verboden te worden

Op 8 april verbood het Duitse Weimar district gerechtshof de mondmaskerplicht, het "sociale afstandshouden" en de "snelle testen" in 2 scholen, nadat een bezorgde moeder van kinderen van 8 en 14 een rechtszaak aanspande tegen de 2 scholen.
In het vonnis is duidelijk te lezen dat deze "maatregelen" schade berokkenen aan de psychische, de psychologische en pedagogische ontwikkeling van kinderen, en bij uitbreiding, dat alle maatregelen ongrondwettelijk zijn.
In het vonnis wordt verwezen naar een WHO bulletin van oktober 2020, waarin gemeld wordt dat de overlijdenkans voor iemand die met "corona" besmet geraakte, slechts 0,23% bedraagt, gelijkaardig aan een milde influenza epidemie.

Kunnen wij in België nog rekenen op de scheiding der machten???
Oud 31 mei 2021, 17:20   #2
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Op 8 april verbood het Duitse Weimar district gerechtshof de mondmaskerplicht, het "sociale afstandshouden" en de "snelle testen" in 2 scholen, nadat een bezorgde moeder van kinderen van 8 en 14 een rechtszaak aanspande tegen de 2 scholen.
In het vonnis is duidelijk te lezen dat deze "maatregelen" schade berokkenen aan de psychische, de psychologische en pedagogische ontwikkeling van kinderen, en bij uitbreiding, dat alle maatregelen ongrondwettelijk zijn.
In het vonnis wordt verwezen naar een WHO bulletin van oktober 2020, waarin gemeld wordt dat de overlijdenkans voor iemand die met "corona" besmet geraakte, slechts 0,23% bedraagt, gelijkaardig aan een milde influenza epidemie.

Kunnen wij in België nog rekenen op de scheiding der machten???
De familierechter was niet bevoegd voor de hem voorgelegde vraag, zei de Thüringer Hogere Regionale Rechtbank (OLG) in Jena woensdag. De rechterlijke controle van staatsbesluiten voor Corona-bescherming is "uitsluitend bij de administratieve rechtbanken". Eerder berichtten verschillende media over het besluit.

Rechter in Weimar werkte met mensen zoals viruswaarheid , daroom ook deze dwaze beslissing die per direct naar de prullenbag vlog

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 31 mei 2021 om 17:22.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 17:30   #3
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
De familierechter was niet bevoegd voor de hem voorgelegde vraag, zei de Thüringer Hogere Regionale Rechtbank (OLG) in Jena woensdag. De rechterlijke controle van staatsbesluiten voor Corona-bescherming is "uitsluitend bij de administratieve rechtbanken". Eerder berichtten verschillende media over het besluit.

Rechter in Weimar werkte met mensen zoals viruswaarheid , daroom ook deze dwaze beslissing die per direct naar de prullenbag vlog
"dwaze" beslissing....
Ik weet in welk kamp U staat.
U ziet er geen graten in kinderen te mishandelen dan?
Oud 31 mei 2021, 17:40   #4
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
"dwaze" beslissing....
Ik weet in welk kamp U staat.
U ziet er geen graten in kinderen te mishandelen dan?
Ik denk dat ik al redelijk zeker weet in welke leeftijdscategorie ik zephyr mag indelen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2021, 20:38   #5
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht

Betreft kinderen is de sterftegraad quasi onbestaande, die rechter heeft groot gelijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 15:25   #6
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Betreft kinderen is de sterftegraad quasi onbestaande, die rechter heeft groot gelijk.
Wat men onze kinderen aandoet is voor mij pure mishandeling. Niet meer of minder
Oud 1 juni 2021, 15:26   #7
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat men onze kinderen aandoet is voor mij pure mishandeling. Niet meer of minder
Iemand die bij mij werkt was te straks aan het vertellen dat haar kind wenend thuis komt van de koppijn van hele dag dat masker aan school moeten dragen. in de winter te koud, nu zitten die daar in een snik hete klas.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 15:43   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik denk dat ik al redelijk zeker weet in welke leeftijdscategorie ik zephyr mag indelen.
Ja dat is niet moeilijk. Of wat had je nu gedacht ? Dat de meerderheid op dit forum gepensioneerden zijn is toch al lang geweten. Van teenagers en of twintigers zal je hier niet veel lezen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2021, 15:58   #9
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Iemand die bij mij werkt was te straks aan het vertellen dat haar kind wenend thuis komt van de koppijn van hele dag dat masker aan school moeten dragen. in de winter te koud, nu zitten die daar in een snik hete klas.
godgeklaagd. echt godgeklaagd. en waar zitten niet de ECHTE politici, die de kindermishandelaars een halt toeroepen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be