Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2021, 16:26   #1
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard verstrikt in een web van leugens

Beginnen de mensen in de juiste richting te kijken?
Geraken de instigatoren van de plandemie verstikt in hun eigen leugens?
Moeten er "pionnen" geofferd worden om de bevolking te weerhouden verder te zoeken naar de waarheid?
Vele vragen, diepgaande inzichten....

https://www.ukcolumn.org/article/bri...ghtened-people
Oud 9 juni 2021, 18:46   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Beginnen de mensen in de juiste richting te kijken?
Geraken de instigatoren van de plandemie verstikt in hun eigen leugens?
Moeten er "pionnen" geofferd worden om de bevolking te weerhouden verder te zoeken naar de waarheid?
Vele vragen, diepgaande inzichten....

https://www.ukcolumn.org/article/bri...ghtened-people
Wat is uw punt nu eigenlijk ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 18:49   #3
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is uw punt nu eigenlijk ?
Gebruik Google translate, dat helpt.
Oud 9 juni 2021, 21:09   #4
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Gebruik Google translate, dat helpt.
Dan moet je nog altijd weten wat “googel” en “translate” betekent hé

Nee, even serieus, als je de tijd en de interesse hebt om weer een laag vernis weg te krabben van de leugens, de censuur en de propaganda biedt het interview en het bijhorende transcript interessante invalshoeken en inzichten hoe 03/2020 ooit is kunnen gebeuren.
Hoe de menselijke psyche en gedachtengang blijkbaar, als je de juiste technieken en woordkunstenaarij begrijpt, redelijk gemakkelijk te manipuleren is. Hoe een fenomeen dat eigen is aan mens zijn (ziek worden) blijkbaar plotsklaps iets onmenselijk is geworden....

Henri1 is een studievoorbeeld...
Oud 10 juni 2021, 06:46   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe de menselijke psyche en gedachtengang blijkbaar, als je de juiste technieken en woordkunstenaarij begrijpt, redelijk gemakkelijk te manipuleren is. Hoe een fenomeen dat eigen is aan mens zijn (ziek worden) blijkbaar plotsklaps iets onmenselijk is geworden....
Ik denk dat de psychologie zich, als vakgebied, wat te hoge ambities aanmeet, daar, want die methoden en technieken worden al duizenden jaren toegepast, telkens met hetzelfde succes en resultaat.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 06:52   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Henri1 is een studievoorbeeld...
Inderdaad, hoewel ik Schoof een interessanter voorbeeld vind.

Ik denk dat de clou is dat als men zich kan profileren als "wetende" ten aanzien van mensen die van zichzelf weten/denken te weten dat ze "onwetend zijn", en dat ze dat zullen blijven, samen met de aankondiging van tegelijkertijd groot onheil, en de "wetenschap" van hoe men dat moet kenteren, men de bange ontwetende tot gewoon elke zottigheid kan brengen.

Wat fundamenteel is, zijn de volgende elementen:

1) de onwetende moet overtuigd zijn van zijn eigen, irreversiebele, onwetendheid (ttz, hij mag niet het idee hebben om "bij te leren" en dat moet voor hem een ontoegankelijkheid zijn, mentaal gezien).

2) de onwetende moet overtuigd zijn van de grote wetenschap en kennis van de manipulator, kennis die onbereikbaar hoog is voor hemzelf

3) de onwetende moet overtuigd zijn van een groot onheil dat op hem afkomt, en daar schrik van krijgen

4) de onwetende moet overtuigd zijn dat de wetende weet hoe het onheil te weren, hoe gek en hoe pijnlijk ook zijn methodes, en moet als bange verloren mens, vertrouwen hebben in de kunde en kennis en goede wil van de manipulator.

Als die 4 punten verenigd zijn, dan bekom je elke vorm van fascisme, doorheen de geschiedenis. En meer moet dat niet zijn. Vaak werd vroeger een of ander superwezen, een god, gebruikt, als "potentieel onheil". Maar het kon de Jood zijn, het kon de rijke zijn, het kon de communist zijn, en deze keer is het een virus.
Oud 10 juni 2021, 07:08   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een beetje zoals mijnheer pastoor dus vroeger zijn gangen kon gaan, met de dreiging voor het eeuwige hellevuur !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 07:37   #8
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Een beetje zoals mijnheer pastoor dus vroeger zijn gangen kon gaan, met de dreiging voor het eeuwige hellevuur !
Of de Imaam waar elke moslim regelmatig bij te rade gaat omdat die de Koran heeft bestudeerd in het Arabisch en dus veel beter op de hoogte is over hoe ze op de WC-pot moeten zitten. Het lijkt erop dat de mens vraagt om gemanipuleerd te worden.

"Islamic toilet etiquette"
https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_toilet_etiquette#

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 juni 2021 om 08:04.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 08:15   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Of de Imaam waar elke moslim regelmatig bij te rade gaat omdat die de Koran heeft bestudeerd in het Arabisch en dus veel beter op de hoogte is over hoe ze op de WC-pot moeten zitten.
Wel, vroeger lachten we daarmee, en nu hebben we regeringen die komen vertellen WIE op de pot mag komen zitten. Allemaal een pispot nat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2021 om 08:16.
Oud 10 juni 2021, 08:21   #10
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Hier 2 artikelen over het afschaffen van cash betalingen. U kunt denken wat heeft dat met corona te maken? Hier is het allemaal om te doen. Nog wat meer privacy afgeven en we gaan continu overal in het oog worden gehouden. (complot modus aan: daar is het waar de 5g binnenkomt in het verhaal)

https://www.hln.be/economie/regering...nnen~adc818f9/

https://www.hln.be/binnenland/zware-...jden~a22589c9/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 09:07   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ze zaaien alleen maar tweedracht hier.
En dan ben ik uiteraard weer zwart op wit de irrationele en zit ik in mijn hoofd vragen te stellen waarom ik zaken “anders” zie die anderen nu bewust verdringen.

Echt segregatie met een Amish wijk zou soelaas brengen. Ik begin zelfs te walgen van mensen dichtbij mij. Waarschijnlijk eindig ik nog in een kartonnen doos met op een ander stuk karton “het einde is nabij” geschreven. Met een lange baard, lange nagels en vettig haar.

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 juni 2021 om 09:08.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 09:56   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Of de Imaam waar elke moslim regelmatig bij te rade gaat omdat die de Koran heeft bestudeerd in het Arabisch en dus veel beter op de hoogte is over hoe ze op de WC-pot moeten zitten. Het lijkt erop dat de mens vraagt om gemanipuleerd te worden.

"Islamic toilet etiquette"
https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_toilet_etiquette#
achtereen een bakske grond naast de shitter, ...
Oud 10 juni 2021, 09:56   #13
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, vroeger lachten we daarmee, en nu hebben we regeringen die komen vertellen WIE op de pot mag komen zitten. Allemaal een pispot nat.
Ze zeggen wie op de pot mag en zelfs dat je de bril omlaag moet doen na gebruik, het begint inderdaad gevaarlijk dichtbij de Islam te komen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 09:58   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hier 2 artikelen over het afschaffen van cash betalingen. U kunt denken wat heeft dat met corona te maken? Hier is het allemaal om te doen. Nog wat meer privacy afgeven en we gaan continu overal in het oog worden gehouden. (complot modus aan: daar is het waar de 5g binnenkomt in het verhaal)

https://www.hln.be/economie/regering...nnen~adc818f9/

https://www.hln.be/binnenland/zware-...jden~a22589c9/
Dat wisten wel al jaren, dat zodra de gelegenheid zich zou aanbieden om alles electronisch te maken, dat ook zou gebeuren.

En dat is nu volop bezig, onder het mom van properheid etc... maar eigenlijk zit grote broer koekeloer in de financie toren mee te kijken waar jij uw geld uitgeeft en of dat wel in balans is, met hetgeen je verdient.
Oud 10 juni 2021, 09:59   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ze zaaien alleen maar tweedracht hier.
En dan ben ik uiteraard weer zwart op wit de irrationele en zit ik in mijn hoofd vragen te stellen waarom ik zaken “anders” zie die anderen nu bewust verdringen.

Echt segregatie met een Amish wijk zou soelaas brengen. Ik begin zelfs te walgen van mensen dichtbij mij. Waarschijnlijk eindig ik nog in een kartonnen doos met op een ander stuk karton “het einde is nabij” geschreven. Met een lange baard, lange nagels en vettig haar.
Dat zal dan vooral zijn, omdat je dat jezelf aandoet.
Oud 10 juni 2021, 10:26   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zal dan vooral zijn, omdat je dat jezelf aandoet.
Dus als ze mijn geliefden aan pharmakia willen onderwerpen en brainwashen is het mijn schuld?

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 juni 2021 om 10:30.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 18:11   #17
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de psychologie zich, als vakgebied, wat te hoge ambities aanmeet, daar, want die methoden en technieken worden al duizenden jaren toegepast, telkens met hetzelfde succes en resultaat.
Ik heb niet gezegd dat de biofascistische totalitaire dictatuur eeuwig zal duren, maar hoe ze ingevoerd werd wordt met de dag duidelijker. Het meest beangstigende daarin is, dat kinderen in scholen worden opgevoed in en met angst, en dus gewoon niet beter weten.
Bovendien is de piramide van kennis kleiner dan je denkt. Het argument gaat soms dat het gewoon een complottheorie is, want iemand zou toch zijne mond moeten voorbij praten, nee?
Wel, tot op serieus hoog niveau worden beleidsmakers gewoon mee gemanipuleerd, zoals Jan en alleman...
Oud 10 juni 2021, 18:30   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, hoewel ik Schoof een interessanter voorbeeld vind.

Ik denk dat de clou is dat als men zich kan profileren als "wetende" ten aanzien van mensen die van zichzelf weten/denken te weten dat ze "onwetend zijn", en dat ze dat zullen blijven, samen met de aankondiging van tegelijkertijd groot onheil, en de "wetenschap" van hoe men dat moet kenteren, men de bange ontwetende tot gewoon elke zottigheid kan brengen.

Wat fundamenteel is, zijn de volgende elementen:

1) de onwetende moet overtuigd zijn van zijn eigen, irreversiebele, onwetendheid (ttz, hij mag niet het idee hebben om "bij te leren" en dat moet voor hem een ontoegankelijkheid zijn, mentaal gezien).

2) de onwetende moet overtuigd zijn van de grote wetenschap en kennis van de manipulator, kennis die onbereikbaar hoog is voor hemzelf

3) de onwetende moet overtuigd zijn van een groot onheil dat op hem afkomt, en daar schrik van krijgen

4) de onwetende moet overtuigd zijn dat de wetende weet hoe het onheil te weren, hoe gek en hoe pijnlijk ook zijn methodes, en moet als bange verloren mens, vertrouwen hebben in de kunde en kennis en goede wil van de manipulator.

Als die 4 punten verenigd zijn, dan bekom je elke vorm van fascisme, doorheen de geschiedenis. En meer moet dat niet zijn. Vaak werd vroeger een of ander superwezen, een god, gebruikt, als "potentieel onheil". Maar het kon de Jood zijn, het kon de rijke zijn, het kon de communist zijn, en deze keer is het een virus.
Niet iedereen heeft zin om die buitenlandse fake brol te geloven.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2021, 18:32   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet iedereen heeft zin om die buitenlandse fake brol te geloven.
Dat is van alle tijden en alle culturen he.

De mensen overtuigen dat gij slim zijt, en zij dom, dat gij het weet en zij niet. De mensen schrik aanjagen, en zeggen dat gij weet hoe ze gered kunnen worden. Als ze dat geloven, dan neemt ge ze bij hun pietje, zoveel ge wilt. Universeel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2021 om 18:33.
Oud 10 juni 2021, 19:13   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is van alle tijden en alle culturen he.

De mensen overtuigen dat gij slim zijt, en zij dom, dat gij het weet en zij niet. De mensen schrik aanjagen, en zeggen dat gij weet hoe ze gered kunnen worden. Als ze dat geloven, dan neemt ge ze bij hun pietje, zoveel ge wilt. Universeel.
Het is van alle tijden.
Eén idioot kan een stuk van de massa tijdelijk overtuigen. Dit was vroeger gemakkelijker wegens beperkte informatiebronnen.
Ik maak mij niet ongerust. De meeste meelopers zijn uiteindelijk te overtuigen met correcte accurate informatie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be