Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2020, 09:56   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vaccinatie programma

De discussies kunnen beginnen wie zich eerst mag laten vaccineren en wie als laatste

Ik laat dat graag aan de experten over maar mijn suggestie is om al diegenen die een boete hebben gekregen wegens het niet willen respecteren van de regels als allerlaatste recht krijgen op een vaccinatie.

https://www.hln.be/dossier-coronavir...eren~af9de694/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 10:01   #2
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De discussies kunnen beginnen wie zich eerst mag laten vaccineren en wie als laatste

Ik laat dat graag aan de experten over maar mijn suggestie is om al diegenen die een boete hebben gekregen wegens het niet willen respecteren van de regels als allerlaatste recht krijgen op een vaccinatie.

Mij lijkt me dat een prima idee te zijn.
Laat een vaccin dat in een record tempo ontwikkeld werd en waar je geen idee hebt van wat de lange termijn effecten zijn, maar gegeven worden aan die risicogroep die zich perfect kon afzonderen van de rest, maar liever had dat heel de maatschappij met hen in lockdown ging.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 10:05   #3
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb geen boete gekregen - maar geef mijn portie maar aan fikkie.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 10:25   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Mij lijkt me dat een prima idee te zijn.
Laat een vaccin dat in een record tempo ontwikkeld werd en waar je geen idee hebt van wat de lange termijn effecten zijn, maar gegeven worden aan die risicogroep die zich perfect kon afzonderen van de rest, maar liever had dat heel de maatschappij met hen in lockdown ging.
Je bedoelt de traditionele gezinnen ? Want de meeste besmettingen gebeurden binnen de huiselijke sfeer ?
Oud 12 november 2020, 10:26   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik heb geen boete gekregen - maar geef mijn portie maar aan fikkie.
Als het even snel gaat dan de doosjes vitamines C en D dan zal uw portie rap worden doorverkocht.
Oud 12 november 2020, 10:30   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel mij de vraag of wie z'n boete onmiddellijk ter plaatse heeft betaald ook nominatief wordt geregistreerd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 10:41   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Allerlaatste recht op vaccinatie:
bestaat er in Zweden niet een gelijkaardig systeem voor rokers die longkanker krijgen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 10:43   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed, kunnen we dan rap een boete bekomen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 10:44   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind dat wel grappig dat er hier waren die absoluut over "gelijke behandeling" bezig waren van ouderen die de ziekenhuizen overbelasten en studenten die dat niet deden...
Oud 12 november 2020, 10:45   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Vaccineer, eerst de jongeren, horeca personeel, verplegend personeel, artsen....

Lees: vaccineer eerst degene die het meeste kans hebben om superverspreider te zijn en/of in aanraking te komen met een superverspreider.

We hebben afgelopen maanden gezien dat de nieuwe golf eerst begon bij de 15-30 jarigen, en zo opklom naar de andere leeftijdsgroepen vanwege de start van het collegejaar, restaurant en cafebezoeken, enz....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 10:46   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt de traditionele gezinnen ? Want de meeste besmettingen gebeurden binnen de huiselijke sfeer ?
Nee, de ouderen die de ziekenhuizen overbelasten. Dat gezinnen die redelijk jong zijn, en twee weken met een snotneus rondlopen, ook geen nood hebben aan een vaccin, lijkt mij logisch.
Oud 12 november 2020, 10:47   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vaccineer, eerst de jongeren, horeca personeel, verplegend personeel, artsen....

Lees: vaccineer eerst degene die het meeste kans hebben om superverspreider te zijn en/of in aanraking te komen met een superverspreider.

We hebben afgelopen maanden gezien dat de nieuwe golf eerst begon bij de 15-30 jarigen, en zo opklom naar de andere leeftijdsgroepen vanwege de start van het collegejaar, restaurant en cafebezoeken, enz....
Het punt is natuurlijk dat die geen enkel motief hebben. Je hebt gelijk dat dat de slimste manier is om een schaars vaccin te gebruiken, maar voor griep doen we dat ook niet: daar vaccineren we die waar het niet werkt Dus gaan we dat nu ook doen he.

Als je weet dat het gros van het verplegend personeel zelfs geen griepvaccin wil, en dus al jaren en jaren enorm veel griepdoden op hun geweten hebben, weet je hoe laat het is he.

Maar als we ECHT onnozel willen doen, en dus is er veel kans dat onze virologen dat aanraden, zouden we vooral de mensen moeten vaccineren die al ziek geweest zijn

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2020 om 10:49.
Oud 12 november 2020, 10:48   #13
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, u verstaat het niet.
Besmettingen zijn onbelangrijk, het zijn ziekenhuisopnames en doden. Die traditionele gezinnen zijn geen risicogroep.
En wie ligt daar vooral en gaat vooral dood aan Covid ? Juist ja, bejaarden.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 12 november 2020 om 10:49.
Oud 12 november 2020, 10:50   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil wel dat vaccin pakken - als ik het ondertussen al niet opgedaan heb - ergens in de herfst van volgend jaar, als men ondertussen alle bejaarden heeft gevaccineerd, en we een betere kijk hebben hoeveel daarvan nadien zijn doodgevallen
Oud 12 november 2020, 11:22   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Je hebt daar natuurlijk gelijk in. Dat is de meest efficiënte manier. Het probleem is natuurlijk dat je mensen niet kan verplichten om het vaccin te nemen en het is nu eenmaal zo dat die leeftijdsgroep geen enkele incentive heeft om het vaccin te nemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 11:24   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, de ouderen die de ziekenhuizen overbelasten. Dat gezinnen die redelijk jong zijn, en twee weken met een snotneus rondlopen, ook geen nood hebben aan een vaccin, lijkt mij logisch.
Zoals het gezin Wilmes ?
Oud 12 november 2020, 11:26   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik wil wel dat vaccin pakken - als ik het ondertussen al niet opgedaan heb - ergens in de herfst van volgend jaar, als men ondertussen alle bejaarden heeft gevaccineerd, en we een betere kijk hebben hoeveel daarvan nadien zijn doodgevallen
Of ge nu doodgaat of binnen een paar jaar wat maakt het uit . Begraafplaatsen liggen vol mensen die dachten onmisbaar te zijn.

Zou ik er ver naast zitten door te denken dat jij hier de held uithangt van laat maar waaien sterven moeten we toch terwijl net jij heel waarschijnlijk nauwelijks een stap buiten durft te zetten ? Niks mis mee hoor iedereen schrijft hier maar wat hij wil.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 november 2020 om 11:31.
Oud 12 november 2020, 11:28   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Nee, u verstaat het niet.
Besmettingen zijn onbelangrijk, het zijn ziekenhuisopnames en doden. Die traditionele gezinnen zijn geen risicogroep.
En wie ligt daar vooral en gaat vooral dood aan Covid ? Juist ja, bejaarden.
Ja maar dat komt opdat die gezinnen zich niet willen koest houden. Als die zich wat afzonderen worden die oudere mensen niet besmet.

Alleen alleenstaanden zijn de echt veilige groep. Maar ja in zowat alle domeinen zijn dat de mensen die het minst zwaar wegen op de samenleving.
Oud 12 november 2020, 11:29   #19
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja maar dat komt opdat die gezinnen zich niet willen koest houden. Als die zich wat afzonderen worden die oudere mensen niet besmet.

Alleen alleenstaanden zijn de echt veilige groep. Maar ja in zowat alle domeinen zijn dat de mensen die het minst zwaar wegen op de samenleving.
is het niet andersom? Omdat de ouderen zich zelf niet kunnen koest houden.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 11:30   #20
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals het gezin Wilmes ?
Die had dan ook niets op IC te zoeken.
Ze lag daar ter observatie.
Dat was een typisch geval van "sommige mensen dieren zijn gelijker dan andere".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be