![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar waar de vaccinatie graad het laagst is evolueren de cijfers het meest gunstig.
Brussel met zijn weinige gevaccineerde laat de rest van België achter zich Wie had dat durven denken ![]() Het coronavirus blijft aan kracht winnen in het hele land, maar de Brusselse indicatoren stijgen een pak minder snel. In de voorbije zevendaagse periode nam het aantal Covid-besmettingen in België toe met 37 procent, tegenover 8 procent in de hoofdstad. Ook de Brusselse hospitalisatiecijfers zien er een pak beter uit. Tot spijt van al onze gevaccineerde forummers die in paniek iedereen willen vaccineren en de schuld steken op de antivaxers zijnde vooral de Brusselaars. Is me dat even een afgang zeg ![]() ![]() https://www.bruzz.be/gezondheid/evol...and-2020-09-15 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 november 2021 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mss ligt de natuurlijke immuniteit in BR serieus hoger dan in VL.
Dat was het geval eind 2020 : Citaat:
Ik weet niet of die cijfers nog steeds op een of andere manier bijgehouden of verwerkt worden. https://www.sciensano.be/nl/pershoek...navirus-stijgt Mss is ook het aantal gevaccineerden die reeds natuurlijke immuniteit hadden er ook hoger. Maar of dat verschil significant is ?
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gevaccineerd of niet ....het maakt uiteindelijk niet veel verschil uit. Die vaccins zijn een pleister op een open wonde. Baten ze niet schaden ze niet ( hopelijk dan toch) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Brussel voerde terug veel eerder strengere maatregelen in (covidpas, sluitingsuur, samenscholingsverbod, mondmasker, ...) en heeft nog steeds strengere maatregelen dan Vlaanderen.
Lijkt me eerder hieraan te liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik wilde mijn correlatie plotje tussen vaccinatie graad per provincie en stijging per provincie nog eens maken, maar op de site van sciensano hebben ze de vaccinatie graden per provincie blijkbaar weggehaald... Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2021 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk. En ik blijf het herhalen. Kijk naar Oostenrijk, 1 van de strengste landen met hun CST en mondmaskers. Die zijn al de hele tijd streng, zelf tijdens de zomer, die hebben niks gelost en daar stijgt het ook even hard. Even hard tussen haakjes, ze zijn bij de slechtste van West-Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het ligt gewoon aan het feit dat Brussel eerder is beginnen pieken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maatregelen die niet worden gecontroleerd of nageleefd, een maat van me wou z’n pas tonen in Brussel en quasi niemand wou die controleren. “We doen daar niet aan mee, meneer”
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() LOL, denk jij dat nu echt in gemeenten als Molenbeek, St-Joost, Anderlecht, ... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze hebben maatregelen ingevoerd - maar hebben ze die maatregelen ook effectief uitgevoerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, je moest geen kristallen bol hebben om te weten dat de herfst nieuwe pieken ging opleveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit jaar en de volgende paar jaar zijn ze nog steeds die lockdown achterstand aan het opwerken, de huidige overbelasting heeft niets meer te zien met Corona maar alles met maatregel-gevolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlaanderen in de winter met strengste lockdowns en Wallonië en Brussel vrij met reisverbod voor Vlamingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() blijf natuurlijke immuniteit maar negeren
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie een duidelijk ziektebeeld had is natuurlijke immuniteit zeer sterk, het zal lang duren voor je ook maar terug een verkoudheid krijgt. Enkel via een PCR test is minder duidelijk omdat er teveel vals positieven zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid is dat tot een paar weken we alle dagen moesten horen dat de oorzaak van alle kwaad Brussel was en zijn lage vaccinatiegraad. Sommigen stonden al klaar om Brussel in de fik te steken want vandaar kwamen alle besmettingen en kijk nu... En laat me lachen ..strengere maatregelen....Ik woon in Brussel dus ik weet waarover ik spreek. De echte oorzaak is gewoon dat die vaccins misschien wel een paraplu zijn maar dan wel een paraplu waarin veel lekken zitten. Hier zie de regio met 50 % vaccinatiegraad en vergelijk met de provincie met 92 % vaccinatiegraad. En dan Antwerpen ![]() ![]() ![]() Straks moeten ze in Brussel nog de toegang weigeren aan alle gevaccineerde van buiten de stad. https://www.demorgen.be/nieuws/besme...golf~b1738df2/ 5. KLEINSTE STIJGING EN ZELFS DALING IN BRUSSEL Regionaal vallen er nog altijd overal stijgingen in de besmettingen te noteren, maar één regio springt eruit: Brussel kent een toename van slechts 6,7 procent. Waals-Brabant volgt met net geen 25 procent, en de grootste stijging zien we in Antwerpen met bijna 54 procent. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 november 2021 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |