![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad drastisch.
titel: Vlaamse regering bespreekt drastisch plan: nieuwe wagens alleen nog elektrisch vanaf 2027 https://www.hln.be/binnenland/vlaams...2027~a3f5bbf4/ Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't zal eerder weer paard en kar worden. We hebben nu al niet genoeg elektriciteit....
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elektrisch rijden met elentriek van gascentrales.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal van de elektriciteit prijs afhangen.
Mensen klagen nu al.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 2026 mogelijk dan een stormloop om nog eentje te kopen op benzine
![]()
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de meeste zullen dat via hun zonnepanelen doen, met of zonder thuisbatterij. Doen ondertussen ~70% van de Nederlandse EV-eigenaars. https://www.agendalaadinfrastructuur...x?idnv=2006868 https://www.evservice.eu/het-nationa...onderzoek-2021 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rare beslissing. Eerst een paar decennia slepen en windowdressing en dan ineens dit.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of ze gaan allemaal met bestelautootjes rijden.
Daarvan zullen er nog niet veel electrische zijn in 2027.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk een modernisering van het stroomnetwerk naar de 21e eeuw.
Ik heb de 3 faze kabels al in mijn nieuwe stroomkast klaar liggen. Nu nog zonnedakpannen en een 11 kW laadpunt, voor een zware EV toch. Huisbatterij hoef ik eigenlijk niet echt, want gepensioneerd kan laden waar het me past. Of een koop een Solar EV dan liggen de zonnepanelen al op de wagen. Dan heb ik aan een eenvoudig 3,7 kW laadpunt thuis genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland worden er al vandaag meer e-bestelwagens gekocht dan dieselbestelwagens bij hetzelfde model. Mercedes Benz Vito: 45 electrisch versus 37 diesel, aug-sep-okt. Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2021 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Thuisladers - 78% van de respondenten heeft thuis een eigen laadplek en daar wordt 75% van de kilometers geladen. - Tweederde van de EV-rijders met een laadpunt thuis laadt op een 3- faselader. - 41% kan thuis slim laden en 21% is aangesloten op een slim energie management systeem. - Driekwart van de EV-rijders (vooral thuisladers) heeft zonnepanelen en wil die graag (meer) gebruiken voor laden. Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2021 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je geen voorschot factuur.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je met uw wagen uit werken bent is het moeilijk hem thuis aan de panelen te hangen, niet? De zon schijnt m.i. niet 's nachts.
Daar moet je niet veel hersenen voor hebben. w8, ik koop er twee en gebruik die elk om beurt. Dan kunnen ze overdag staan opladen. ![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 november 2021 om 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben Nederlanders meer hersens? Thuisladers - 78% van de respondenten heeft thuis een eigen laadplek en daar wordt 75% van de kilometers geladen. - Tweederde van de EV-rijders met een laadpunt thuis laadt op een 3- faselader. - 41% kan thuis slim laden en 21% is aangesloten op een slim energie management systeem. - Driekwart van de EV-rijders (vooral thuisladers) heeft zonnepanelen en wil die graag (meer) gebruiken voor laden. Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2021 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2021 om 14:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden er meer zijn die in 2021 een electrische Vito kopen? Mss omdat die nu een 100 kWh accupack heeft en op 20 minuten pakweg 200 km kan bijladen? https://e-drivers.com/vernieuwde-mer...e-actieradius/ Leaseplan deed een test en de 300 km zijn alvast haalbaar (27 kWh/100 km in de mix met bruikbare 90 kWh = 333 km) Citaat:
De verkoopcijfers liegen dus niet. Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2021 om 14:44. |
||
![]() |
![]() |