![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het, u wacht er al een tijdje op maar geen paniek, ik ben u niet vergeten!!
Hier is-ie dan eindelijk!! De grote 2024-Kerstmenu-draad. Wat gaat u klaarmaken/laten leveren/afhalen? Gaan de festiviteiten bij u thuis door, bij familie, bij vrienden, op restaurant,...?? Mensen die op kerstavond gewoon in de zetel blijven liggen en niets doen: prima, uw zaak, u mag dat. Maar hou er rekening mee; in deze draad zit niemand op uw gemekker over kerstavond te wachten. Hier gaat het bacchanaal thuis door. Als voorgerecht ga ik de Peter-Goossens-kaas-en-kaas/ham/witloof-kroketten nog eens maken. Dat deed ik een paar jaar geleden al eens en daar wordt binnen de familie nog altijd over gestoeft. Hoofdgerecht wordt minstens al boeuf bourgignon van everzwijn en mijn signatuur varkenshaasje. Dit met gratin en/of zelfgemaakte kroketten. De keuze wordt de komende dagen nog verder uitgebreid. Voor de visliefhebbers komt er waarschijnlijk nog een vispannetje of iets in die stijl bij. Dessert wordt een verrassing want daar gaat de dochter voor zorgen. Qua drank is er een heel arsenaal van alcoholische lekkernijen voorzien en plat water. Ik weet het; het water komt jullie al in de mond! Wat jullie?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij familie. Gewoon traditie.
Menu, geen idee, wat de traiteur levert.
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() rennie motilium en immodium
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben kerstmenu-vrij!
![]() Albeir en ik zijn uitgenodigd bij 1 van onze kinderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk aan kreeft Armoricaine.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerstavond en kerst werkendag. Geen idee of de vriendenkring op 't werk iets gaat voorzien. En of we tijd hebben om er even voor te gaan zitten.
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op 10 dagen na volle maan, zal 't nogal pover zijn, vrees ik. Misschien nog resten van ingevroren maagdvlees met knoken...
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerstmis= kalkoen
De dagen erna idem.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hapjes, Scampi’s, witloofsoep met zalm, everzwijn, ijs, dessert.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Was een serieuze voorbereidende test-job met bloed, zweet en zonder tranen. Maar mijn huisbanaantje (+ stiefzonen-op-bezoek) hier hebben al drie vierden in hun kas geslagen! Ik denk dat ze Foie Gras waarderen. Fuck Gaia met Michel en zijn ouw vriendin-zonder-benefits! ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof kiekens en varkens hun leven in een paradijs eindigen. Nee het is zuiver gericht op een luxe product waar ze het schijt van krijgen. Fuck them. Laatst gewijzigd door Gipsy : 16 december 2024 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foie gras is niet aan mij besteed. Da's een kwestie van persoonlijke smaak.
Maar die Faux Gras, da's een belediging voor de composthoop. Voor kerst heb ik een gulden middenweg gevonden. Wij brengen de kom kreeftenbisque mee. Warme hapjes vooraf. Kreeften Bisque. kalkoenfilet -maar dan op Kiev wijze- met de klassieke groentenkrans en kroketjes. (traiteur geleverd) Kerststronk. En als achterafje, een hoop Hongaarse chocolaatjes en een Irisch Coffee
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stick to a common Jameson! ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat, is een gouden raad.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die en zijn vrouw op tafel brachten was subliem, nog die echte oude rijke Franse bourgeois keuken. Als men tegenwoordig de "sterrenchefs" bezig ziet met tekeningetjes op het bord te prutsen kan men alleen maar de schouders ophalen, een piège a cons. Ze moesten s'morgens vroeg weg en ze excuseerden zich dat ik zelf mijn plan moest trekken voor het ontbijt. Toen ik die morgen de frigo opende was het alsof ik de deur van de hemel opende. Zat vol met blokken van de beste artisanale kazen en ouderwetse charcuterie. Toen begreep ik waarom Monsieur en Madame Damais een beetje veel overgewicht hadden maar voor één keer was het subliem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De dag erna werken. Zelfstandige he.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
man man hemels product en van dat soort zwijn liepen er ook niet al te veel rond, dus op de vraag of ik dat ook kon kopen was het antwoord helaas nee. Werd enkel gemaakt voor het eigen restaurant / traiteurdienst. De broodjes met zwijnevlees van een beenhouwer uit het centrum van Siena waren overigens ook hemels. Die gasten weten hoe ge charcuterie moet maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |