Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2021, 02:18   #1
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard Baudet veroordeeld

Baudet mag het coronabeleid niet in het verband brengen met het lot van de joden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/15/thierry-baudet/
Oud 16 december 2021, 04:25   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

juich saucissen volk

juich
Oud 16 december 2021, 06:00   #3
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Het is in elk geval merkwaardig, dat in de overeenkomsten die Baudet schetst, de klemtoon voornamelijk op de jaren '20 en '30 liggen. De aanloop naar de holocaust dus.

En zelfs wanneer hij met de holocaust zelf zou vergelijken, is deze veroordeling wat mij betreft een nieuw dieptepunt van een samenleving die claimt zich te kunnen onderscheiden van landen zoals China, Noord-Korea, Rusland op basis van 'freedom of speech'.

Men mag van de geschetste overeenkomsten vinden wat men wil. Men mag er helemaal mee akkoord gaan, men mag ze woord voor woord van tafel vegen en wegzetten als kul. Maar ze mogen wel geschetst worden. Toch in de vrije samenleving die ik gewoon ben.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 06:24   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Mooi zo. Ik hoop dat mensen stoppen met jodensterren dragen op anti-CST-betogingen. De 2G-maatregelen mogen dan misschien hier en daar vergelijkingen met de aanloop naar de holocaust opwerpen maar dat doet elk discriminerend beleid en die aanloop staat niet los van de holocaust. Het is gewoon extreem ranzig om de vergelijking te maken. Vermoedelijk gelooft zelfs de meest debiele anti-vaccer niet dat CST's en 2G -maatregelen tot uitroeiingskampen gaan leiden. Die van de pot gerukte vergelijking is nergens voor nodig.

Daarbij, Baudet is een echte anti-semiet. Ik weet niet meer welke Britse conservatief, Murray of wijlen Scruton ofzo, heeft daarom alle banden met Baudet verbroken.
Oud 16 december 2021, 06:45   #5
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Goh, ik kan ergens begrijpen dat die vergelijking te ver gaat maar dan mogen ze die eikels die uiterst rechts constant vergelijkt met de jaren ‘30 en de nazies ook op dezelfde manier de mond snoeren. Wat ze niet doen uiteraard, beschuldig je tegenstanders van hetgeen je zelf doet, de bekende nazie propaganda techniek.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 06:53   #6
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Goh, ik kan ergens begrijpen dat die vergelijking te ver gaat maar dan mogen ze die eikels die uiterst rechts constant vergelijkt met de jaren ‘30 en de nazies ook op dezelfde manier de mond snoeren. Wat ze niet doen uiteraard, beschuldig je tegenstanders van hetgeen je zelf doet, de bekende nazie propaganda techniek.
Dat is inderdaad zo. Mensen die niet voor het open-grenzen-beleid of tegen de omvolking zijn vergelijken met de nazi's is evenzeer ranzig. De joden stonden niet op het punt de niet joodse bevolking in een minderheid te veranderen, de joden pleegden geen terroristisch aanslagen, de joden zetten de sociale zekerheid niet onder druk, ... .
Oud 16 december 2021, 06:56   #7
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo. Mensen die niet voor het open-grenzen-beleid of tegen de omvolking zijn vergelijken met de nazi's is evenzeer ranzig. De joden stonden niet op het punt de niet joodse bevolking in een minderheid te veranderen, de joden pleegden geen terroristisch aanslagen, de joden zetten de sociale zekerheid niet onder druk, ... .
Toch wordt die vergelijking al jaren gemaakt. Niet één partij; niet één politicus is er voor veroordeeld. Laat staan voor een rechtbank voor verschenen.
Het is allemaal heel arbitrair wat mij betreft.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 07:00   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermoedelijk gelooft zelfs de meest debiele anti-vaccer niet dat CST's en 2G -maatregelen tot uitroeiingskampen gaan leiden. Die van de pot gerukte vergelijking is nergens voor nodig.
Maar het zijn niet de uitroeiingskampen die het schrikwekkende van de holocaust zijn he. Het is de totalitaire waanzin die heerste. Dat het toevallig een waanzin was die uitroeiingskampen wilde, was een bijkomstigheid. Er zouden op heel rationele wijze ook uitroeiingskampen kunnen geweest zijn en dan was daar geen probleem mee.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 07:08   #9
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar het zijn niet de uitroeiingskampen die het schrikwekkende van de holocaust zijn he. Het is de totalitaire waanzin die heerste. Dat het toevallig een waanzin was die uitroeiingskampen wilde, was een bijkomstigheid. Er zouden op heel rationele wijze ook uitroeiingskampen kunnen geweest zijn en dan was daar geen probleem mee.
Kan me voorstellen dat elk totalitair regime niet zo plezant moet zijn. No fun.

Net zoals elk communistisch regime, een totaalverbod had op elke vorm van geloof.

Democratie dan maar hé?
Oud 16 december 2021, 07:41   #10
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi zo. Ik hoop dat mensen stoppen met jodensterren dragen op anti-CST-betogingen. De 2G-maatregelen mogen dan misschien hier en daar vergelijkingen met de aanloop naar de holocaust opwerpen maar dat doet elk discriminerend beleid en die aanloop staat niet los van de holocaust. Het is gewoon extreem ranzig om de vergelijking te maken. Vermoedelijk gelooft zelfs de meest debiele anti-vaccer niet dat CST's en 2G -maatregelen tot uitroeiingskampen gaan leiden. Die van de pot gerukte vergelijking is nergens voor nodig.

Daarbij, Baudet is een echte anti-semiet. Ik weet niet meer welke Britse conservatief, Murray of wijlen Scruton ofzo, heeft daarom alle banden met Baudet verbroken.
Dus we moeten er maar op vertrouwen dat het totalitaire regime, dat elke dag totalitairder wordt, ineens een geweten kweekt?

Dat is naief.

Bovendien, wanneer mogen we van u onze ster dan wèl opnaaien? De staat is z’n boekje al veeeel te ver te buiten gegaan, maar volgens u nog niet genoeg?

Moeten de blikken zyklonb wérkelijk opnieuw uit de motteballen voor wij onze bek mogen opentrekken?

De uitspraak van de rechter is niet minder dan het regime dat het regime beschermt.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 december 2021 om 07:51.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 07:58   #11
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de joden maakt het niet uit of de poging hun uit te roeien onder een totalitair systeem geschiedde of niet. De holocaust staat misschien niet los van het totalitaire systeem. Een rationeel systeem kan trouwens evengoed totalitair zijn, is het denk ik zelfs sowieso vermits we ons dan als irrationele wezens aan de ratio onderwerpen. Maar om daarom elke dreiging van het afglijden naar totalitaire systemen te gaan vergelijken met de aanloop naar de holocaust ... dat creëert men hetzelfde effect als wanneer men iedereen de hele tijd voor racist of fascist uitscheldt. Men verschiet dan dat de woorden hol worden en geen indruk meer maken. Holocaust mag geen hol woord worden, de poging de joden uit te roeien en het lijden dat daarbij plaats vond mag niet als een detail in de geschiedenis tussen de andere genocides verdwijnen. Hoewel niet de eerste en laatste poging tot genocide was de manier waarop en schaal ongezien. Wat nu plaats vindt daarmee te vergelijken komt neer op het uithollen, het minimaliseren van wat toen plaats vond. Daar heeft totalitarisme niets mee te maken.
Oud 16 december 2021, 07:59   #12
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
juich saucissen volk

juich
Baudet = Tuig (van de richel).

Veroordeeld Tuig.

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 december 2021 om 07:59.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 08:11   #13
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
juich saucissen volk

juich
Het is persies alsof we trug in de jaren dertig zijn, zenne.
Oud 16 december 2021, 08:12   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de joden maakt het niet uit of de poging hun uit te roeien onder een totalitair systeem geschiedde of niet.
Toch wel he. Stel nu, ik zeg wel STEL NU, he, dat de nazi's GELIJK hadden dat de Joden wel degelijk de schuld waren van alle miserie van het Duitse volk. Dan lijkt het mij normaal dat ze die zouden uitroeien. En dan moesten de Joden niet komen klagen, want zij waren wel degelijk de slechterikken die het Duitse volk om zeep aan het helpen waren. Men zou dan tot een totaal rationeel verantwoorde exterminatie zijn overgegaan. Het schandaal van de Holocaust is gewoon dat de Joden zondebokken waren van een bende waanzinnigen, meer niet. En zij helemaal de schuld niet waren van de miserie van de Duitsers - dat waren grotendeels de ondertekenaars van het verdrag van Versailles, niet de Joden.

Kortom, het erge zat hem in de totalitaire waanzin, die in het geval van de nazi's tot een uitroeiing leidde op een totaal irrationele manier, maar het hadden andere zottigheden kunnen zijn he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2021 om 08:13.
Oud 16 december 2021, 08:13   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het is persies alsof we trug in de jaren dertig zijn, zenne.
Maar dat moogt ge juist niet zeggen
Oud 16 december 2021, 08:15   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat moogt ge juist niet zeggen
't is ook niet correct want we zijn nog maar in de jaren twintig.
Oud 16 december 2021, 08:43   #17
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Enfin, ik ben uiteraard tegen veroordelingen op basis van een mening. Het begint bij 1 ding dat zogezegd 'heilig' zou zijn en je zit op een pad waarin de vrijheid om te spreken bediscussieerbaar wordt. Bovendien komt de rechtsgelijkheid hiermee in gevaar, want 'toevallig' worden altijd diegenen geviseerd die een voor anderen 'ongewenste' invloed hebben op het debat, terwijl anderen al jaren vrijelijk zulke vergelijkingen maken.
Oud 16 december 2021, 08:51   #18
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
't is ook niet correct want we zijn nog maar in de jaren twintig.
Spelbreker!
W8 maar ff.
Oud 16 december 2021, 08:53   #19
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel he. Stel nu, ik zeg wel STEL NU, he, dat de nazi's GELIJK hadden dat de Joden wel degelijk de schuld waren van alle miserie van het Duitse volk. Dan lijkt het mij normaal dat ze die zouden uitroeien. En dan moesten de Joden niet komen klagen, want zij waren wel degelijk de slechterikken die het Duitse volk om zeep aan het helpen waren. Men zou dan tot een totaal rationeel verantwoorde exterminatie zijn overgegaan. Het schandaal van de Holocaust is gewoon dat de Joden zondebokken waren van een bende waanzinnigen, meer niet. En zij helemaal de schuld niet waren van de miserie van de Duitsers - dat waren grotendeels de ondertekenaars van het verdrag van Versailles, niet de Joden.

Kortom, het erge zat hem in de totalitaire waanzin, die in het geval van de nazi's tot een uitroeiing leidde op een totaal irrationele manier, maar het hadden andere zottigheden kunnen zijn he.
.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 december 2021 om 08:54.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 08:55   #20
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Ik snap de motivering van het vonnis niet:

Citaat:
Baudet vergeleek ook een foto van ongevaccineerde kinderen die niet naar een Sinterklaasfeest mogen met een afbeelding waarop een kind met een Jodenster staat geportretteerd. De rechtbank in Amsterdam was van oordeel dat de vergelijking van Baudet niet opgaat, en dat hij hiermee een voedingsbodem voor antisemitisme creëert.
Hoezo: een voedingsbodem voor antisemitisme?? Hij klaagt kwalijke toestanden aan door een parallel te trekken met mechanismen van de vorige eeuw. Dat doet hij om de kwalijke eigenschappen van het huidige beleid naast de kwalijke eigenschappen van het anti-joden beleid te plaatsen. Op welke manier zou dit antisemitisme zijn?

Die motivering raakt kant noch wal.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be