![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...?ocid=msedgntp
Iedereen heeft het over de hoge energieprijzen, maar niemand durft benoemen hoe dat eigenlijk komt. Als we naar de olieprijs kijken in Dollar, dan zien we dat die nu goedkoper is dan in 2008, terwijl wij nu een pak meer betalen voor benzine, diesel en mazout. Het massaal geld bijdrukken is daar niet vreemd aan, dit zorgt ervoor dat:
De Europese Centrale Bank (ECB) gaat de noodsteun aan de Europese economie tijdens deze coronapandemie afbouwen. "De vooruitgang richting economisch herstel en de inflatiedoestelling op de middellange termijn laten een stapsgewijze afbouw van de snelheid van de obligatieaankopen in de komende kwartalen toe", zegt voorzitter Christine Lagarde. De voorbije maanden pompte de ECB telkens in totaal zo'n 90 miljard euro in de economie. Dat bedrag zal vanaf april zakken tot maandelijks 40 miljard. Lagarde verwijst onder meer naar de forse economische groei en de hoge inflatie, het leven dat snel duurder wordt. De inflatie komt nu uit op 4,9 procent op jaarbasis en dat is veel hoger dan de 2 procent waar de ECB naar streeft. Ze gaat er ook vanuit dat de hoge inflatie, die vooral te wijten is aan de hoge energieprijzen, nog een tijdje zal aanhouden, maar in de loop van volgend jaar wel zal zakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Het kunstmatig laag houden van de rente leidt op termijn tot een vastgoedbubbel zoals we die kenden in 2008.Blijkbaar heeft de ECB niks geleerd van het verleden.Het komt politiekers die in de waan van de dag leven goed uit dat geld lenen gratis is.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig is er de autofinancieringsmarge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 21 december 2021 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denkt u dat de Amerikaanse Federal Reserve de afgelopen anderhalf jaar constant heeft gedaan? https://eu.usatoday.com/in-depth/mon...ed/3038117001/ Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 december 2021 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
Ik weet zelf niet wie het meeste heeft bijgedrukt. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 december 2021 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TINE There is no escape. De beurs gaat decennia kwakkelen, de ECB kan niet anders dan de rentes laag houden tot de torenhoge overheidsschulden in relatie tot het nationaal product zijn weggeïnflateerd, ... iedereen die zich niet in de schulden heeft gestoken en iets bezit zal worden ontnomen. Lang leve de schuldslavernij!
Al durf ik toch betwijfelen of de beurs gaat kwakkelen. Zovelen dienen zich privé op hun pensioen voor te bereiden. Zelfs al zal nu meer geld naar obligaties gaan. Ik vermoed toch dat de beurs gewoon los van de werkelijkheid zal komen te staan, een grote Ponzischeme.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*bij wijze van spreken
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 22 december 2021 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever had enkele maanden geleden al gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Christine Lagarde geeft blijk van weinig intellectueel aanpassingsvermogen. Overal in Europa steekt inflatie de kop op en toch verklaart ze doodgemoedereerd dat ze in 2022 het huidige nefaste inflatie verwekkend beleid rustig zal voortzetten. Dat noem ik therapeutische hardnekkigheid. Ettelijke commentatoren verdenken er haar van dat ze eigenlijk er op uit is om met haar inflatoir beleid de met schulden beladen Club-Med landen en België het leven gemakkelijker te maken.
De draadopener heeft het hier over geld “bijdrukken”. Er wordt nog zeer weinig geld bijgedrukt. Als de ECB massaal overheidsobligaties opkoopt komt er geen biljet aan te pas. Het wordt gewoon betaald door het tegoed op een rekening te boeken.
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit les kapitaalmarkten gekregen van een regionaal directeur van de Belgische CB. Toen was het nog bij wet verboden om rechtstreeks in de kapitaalmarkten in te grijpen. Nu doen CB's quasi niets anders meer. Landen die failliet zijn blijven failliet ook al kunnen ze goedkoop geld lenen. Liquiditeit en solvabiliteit hebben weinig met mekaar te maken.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 december 2021 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer nog, stijging van rente is een ramp voor de bestaande obligatiehouders (vooral pensioenfondsen) die daardoor een daling van de waarde van hun bestaande obligatiefondsen gaan zien. En er zit nog steeds een gigantische hoeveelheid geld in obligatiefondsen... Ik begrijp de logica van de FED om de inflatie te willen temperen, men wil de koopkracht van de burger beschermen tegen het inflatiespook. Maar als belegger staan jubelen voor deze maatregel is wat mij betreft onbegrijpelijk... |
|
![]() |
![]() |