![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() https://www.hln.be/binnenland/omikro...elta~ad09598d/
Ik kan helaas niet het hele artikel lezen, maar zoals het daar staat, lijkt het alsof Molenberghs de bewust gekozen 'dramatische' aannames in Engeland een 'inzicht' noemt dat 'steeds meer opgang maakt'. Is daar nu al enig bewijs voor?
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Nee, in tegenstelling. Kijk naar cijfers van Denemarken die heel granulair zijn.
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Over het algemeen milder in de realiteit (cijfers van zuid-Afrika, Denemarken, van de EU in het geheel tot nu toe: zie ECDC omikron rapport).
Waar zien we bewijs dat het mogelijk erger zou zijn: ofwel bij lab-testen waar bij enkel wordt gekeken naar hoezeer antistoffen worden ontweken (dit is maar 1 aspect, houdt geen rekening met de T-cellen of ziekmakend effect), ofwel bij random worst-case ‘scenario’s’ (zonder probabiliteit!), zoals die fameuze studie van Neil Ferguson in de UK. Alle echte cases tot nu toe (ook die van meer dan twee weken geleden) tonen heel lage hospitalisatie tov delta. Dus: overduidelijk heel besmettelijk en veel milder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Kan er iemand het hele artikel zien?
Ik ben benieuwd naar welk scenario ze hebben gekeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
… zelfs bij de meest optimistische inschatting van besmettelijkheid én als je ervan uitgaat dat omikron half zo ziek maakt als delta. Dan komen we uit bij 500 tot 600 bezette bedden op intensieve, terwijl ziekenhuizen andere zorg al moeten uitstellen van zodra de IC-bezetting over de 500 bedden gaat. Bij de meest pessimistische inschatting belandt Barbé op het niveau van de tweede golf. “Inschattingen op basis van gegevens uit andere landen houden altijd veel onzekerheden in. Persoonlijk verwacht ik niet dat het zal gebeuren, maar met de hoogste besmettelijkheid en een virus dat even pathogeen is als delta, kunnen er opnieuw tot 1.500 patiënten op intensieve belanden. Als we maximaal boosteren, zouden we dat kunnen inperken tot 1.200 bezette IZ-bedden”. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ze zouden die journalist per direct zijn C4 moeten geven voor de kop van dat artikel:
Citaat:
We krijgen hier dagelijks een bevestiging dat zowel media als experts een wedstrijdje "om ter hardst paniker" spelen. Ze zijn goed bezig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ken twee mensen (10 jaar en 40 jaar) die omikron hebben gehad. Je komt er niet van in de kliniek, maar ik was verbaasd dat een kind van 10 zonder onderliggende aandoeningen er zo miserabel van wordt.
Hoge koorts (tot 39 graden met ijlen) in vlagen voor zeker 6 to 7 dagen lang. Soms is de koorts plots weg, denk je dat je beter bent en komt dat plots terug. Ook op de momenten dat de koorts weg is zo moe dat je gemakkelijk 14 tot 16 uur per dag slaapt (niet rust, slaapt). Voor de rest ook typische verkoudheidsklachten er bovenop. Dus: iets dat ik liever zelf niet krijg, maar de maatschappij op slot draaien zoals in Nederland en andere landen vind ik nogal extreem. (Ze belastten immers de druk op de zorg niet, ze moesten voor zichzelf zorgen en thuis uitzieken)
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 22 december 2021 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet eerlijk zijn dat dit wel heftig is voor ene van 10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel kinderen belanden er jaarlijks in het ziekenhuis met een RSV infectie en hoeveel belanden er in de kliniek met een covid infectie?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Kijk ook naar South Africa ... sterftecijfers
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Europa is het nu volop winter: de omikron-variant heeft hier vrij spel, dus... blijf in uw kot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nu zitten ze aan 45 doden als 7-daags gemiddelde. Dus wat was je punt precies ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kind heeft bij ouders (nog geen boosterprik) gezeten en grootouders (14 dagen geleden boosterprik). Mama en papa zijn strontziek, de grootouders hebben niks en zelfs negatief getest. Zijn zusje had niks maar heeft 2 maand geleden zelf covid gehad (positief getest). (Ze had toen lichte koorts en een kuchje) dus die immuniteit zal ook nog wel werken denk ik.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Nee Maggie.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
![]() |
![]() |