![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() De bochten van Bartje Somers
We moeten het hem nageven. Bart Somers kent de knepen van het vak. Hij kan het goed uitleggen en de media dragen hem op handen. Eigenaardig, want de standpunten van Somers lijken vaak weggeknipt uit de publicaties en het partijprogramma van het Vlaams Blok. Dat was ook zo bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2000, waarna Somers zich in de burgemeesterzetel van Mechelen mocht hijsen, en het is vandaag -in de aanloop naar 18 mei- niet anders. Bart Somers, door velen getipt als de toekomstige VLD-voorzitter, heeft een boek geschreven: "Iedereen burgemeester". Het is een wat misleidende titel voor een boek waarin hij beweert de heilige huisjes van de multiculturele samenleving te willen slopen. Bart weet uit welke hoek de wind waait, en wil daar graag een graantje van meepikken. Hij is een kazakdraaier, een principeloze opportunist die vandaag warm blaast en morgen koud. Vandaag noemt hij het vreemdelingenstemrecht "een symbooldossier voor progressieve partijen", voor enkele weken noemde hij het nog onvermijdelijk en sloot hij een compromis na de verkiezingen van 18 mei niet uit. Hij spreekt zich uit tegen het cordon sanitaire, in de krant maar niet binnen zijn eigen VLD. Hij is tégen de beruchte snel-Belg-wet, maar heeft die in het parlement wél mee goedgekeurd. Voor de buitenwereld zegt hij dat vreemdelingen onze waarden en normen moeten overnemen. Tezelfdertijd haalde hij Mohammed Talhaoui binnen als verkiezingskandidaat voor de VLD. Die Mohammed heeft in het verleden -in even fanatieke bewoordingen als Abou Jahjah- geschoten op alles wat naar integratie rook. Intussen heeft Bart Somers zijn coalitiepartners in Mechelen flink tegen de kar gereden door te doen alsof hij in Mechelen voor enkele jaren ook komaf moest maken met corrupte ambtenaren en politici. De CD&V dreigt ermee op te stappen. Als dat gebeurt dreigt een Antwerps scenario. Tegenstanders van Bart Somers zeggen dat "de grens met het Vlaams Blok flitterdun is", maar dat is maar schijn. Er gaapt wel degelijk een wereld van verschil tussen Bart Somers en het Vlaams Blok. Bij ons klinkt het voor de verkiezingen niet zus en erna zo. Wij hangen onze huik niet naar de wind maar laten ons leiden door principes. Wij zwalpen niet en maken geen Formule 1-bochten. En vooral, wij menen wat we zeggen! Bartje Somers wil alleen maar de macht, wij willen onze ideeën realiseren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welke va, jouw ideeën Duym? Vlaamse onafhankelijkheid, en dan daarna?
Gelukkig denken het echte Vlaams Blok en de N-VA daar anders over, en hebben ze wel meer in hun mars dan enkel dat. Ook al vind ik me niet terug in de solidaristische visie van het Blok en hun vreemdelingenstandpunt, juich ik dat enkel toe. Politiek met oogkleppen aan is geen echte politiek, laat staan echt flamingantisme.
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tantist:
... Ook al vind ik me niet terug in de solidaristische visie van het Blok en hun vreemdelingenstandpunt, juich ik dat enkel toe... ydde: Seg Tant, legt dat eens wat beter uit joeng, hier snap ik U niet zenne!
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb van Tant nog nooit één woord gesnapt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Zeg me niet dat jullie je eigen partij niet kennen? Schande!!!!!!!! ![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Guderian joenge, zegt gij het eens als ge wilt!
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | ||||||
|
![]() Citaat:
pagina 9-11 van het Manifest van het rechtse Vlaams-nationalisme (het befaamde Oranje Boekje): Citaat:
Citaat:
Citaat:
Orde van Sint-Michiel over solidarisme Citaat:
Het vreemdelingenstandpunt zal u ook wel niet onbekend zijn. Ze hebben het wel onder druk van de gemeenschap wat aangepast, maar ja... Vroeger: http://scholieren.samenvattingen.nl/search/open/0470900 Nu: http://www.vlaamsblok.be/standpunten_programma_5.shtml En nog eens een referentie geven als de NEVB: Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Merci Tant voor de informatie. Na even doorgelezen te hebben geef ik mijn eerste commentaar. (Ge begrijpt wel dat deze tekstjes uitgevlooid moeten worden, maar dat gebeurt later):
Het "Solidarisme" is zoals de "democratie" een begrip dat met de nodige varianten kan uitgelegd worden: - Solidarisme is voor het VLAAMS BLOK de ... - ... en Wies Moens schreef in de winter van 1931-1932 koortsachtig ... - geformuleerd door paus Pius XI anno 1931 ... In de recentste (?) versie, die van het Blok zie ik géén graten! Au contraire zou ik zeggen ... Wat betreft het vreemdelingenstandpunt: 1) Het is een economische wet : géén werk; géén werknemers. PUNT 2) Het gevaar van de Islam (niet van de kleine Allah aanbidder die voor zijn God thuis met zijn kont in de lucht hangt en zijn God niet als regeringsleider ziet, als die bestaan natuurlijk!) en zijn fanatici moet ik hier toch nog eens niet komen uitleggen zeker, volg gewoon het Irak nieuws ... (Er schijnt weer iets te mislukken met de communicatie, ik weet niet of ik mijn berichtje gepost krijg)
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Toch zie ik! Ik krijg regelmatig, wanneer ik "iets" wil opsturen het bericht dat "deze bladzijde niet beschikbaar" is. Dan weet ik niet of mijn bericht gepost is, en ik wil graag dubbelposten vermijden. Heb ik alleen dat probleem (Ik ben géén PC hoogvlieger hoor) of is het niet mijn schuld?
![]() |
#16 |
|
![]() Vlooit u maar gerust uit...
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Kan hier maar 1 ding op antwoorden: Weg met het AEL
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tantist ik raad u aan eens u oor te luisteren te leggen bij het Liberaal Appel van Ward Beysen. Ik denk dat u net als ik véél standpunten met hem déélt.
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof al langer in de missing-party-theory (ergens onderaan, zie banner) Mooi de evolutie voorspelt binnen de VLD zou ik zo zeggen... Iedereen verklaarde mij toen nog voor zot. "Beysen kan meer rekenen op de ware liberalen dan De Gucht, ondanks dat hij op een relatief geïsoleerde plaats binnen de VLD zit." De basis van de VLD is ook eerder rechts getint ivm de linkervleugel die het partijbestuur domineert. Het is goed dat een figuur als Beysen de paarse kardinaal van de VLD eens relativeert, en medewerking zoekt met de liberoconservatieve strekkingen elders (al heeft dat niet altijd effect, cfr. Appel). Dus die gematigd rechtse partij komt er vroeg of laat toch U kan dus wel gerust stellen dat ik het al lang heb voor Wardje Beysen. Alleen is hij te weinig communautair actief. Vandaar dat De Grote Oversteek nog wel op zich zal laten wachten. (Tenzij N-VA teveel naar links opschuift natuurlijk, maar dat zien we dan wel weer)
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |