![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() link
Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik ben net blij met de omslag die ze maken. Beter laat dan nooit. Ik denk ook dat ze daar electoraal veel mee kunnen winnen.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Los van het feit dat elke oppositie tegen de medisch-fascistische totalitaire dictatuur een goed ding is, is het jammer dat de objectieve vrijheid van mensen een speelbal voor electoraal gewin is.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat men nu nog een "verlenging van de noodtoestand" kan stemmen is toch ongelofelijk flagrant boerenbedrog he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De houding van N-VA van de afgelopen 2 jaar heeft me enorm teleurgesteld.
Onbegrijpelijk hoe ze meegingen in de COVID-hysterie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn twee zaken: a) hoe werd de bijna afgelopen pandemie aangepakt, en b) hoe goed of hoe slecht is de pandemiewet die men inmiddels opgesteld heeft. Er is dus helemaal geen teken van verbetering, want er is zo geen teken nodig. U geeft ook helemaal niet aan wat precies verbeterd zou moeten worden volgens jou. De nva vond dat de crisis a) moest aangepakt worden, redelijk strikt en grondig zelfs, b) maar wel met veel meer parlementaire controle c) met minder emotionele of argumenten die niet terzake waren (vb. heel in het begin: de scholen werden tegelijk wel en niet gesloten, enkel en alleen omdat Waalse politici niet konden slikken dat in Frankrijk de scholen wel gesloten weren, en in Wallonië niet ...) De nva vindt dat de pandemiewet teveel macht geeft aan de uitvoerende macht. Deze moet inderdaad zeer vlug en grondig kunnen ingrijpen, maar wel met een prompte verslaggeving, debat en stemming in het parlement.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het feit dat ze die pandemiewet aanvallen is een lichtpunt in de duisternis.
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Nog nie behoorlijk durven tegenwringen.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Perceptie , schoof, perceptie.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats daarvan heeft ze twee jaar lang het Vivaldi-coronaregime gesteund. Nu ze voelt dat de wind gedraaid is, keert ze haar kar en wil ze een graantje meepikken van de groeiende volkswoede. De N-VA heeft geen enkele eigen visie meer. Haar standpunten - als die er al zijn - worden niet langer ingegeven door ideeën en overtuigingen maar door opiniepeilingen en mogelijke stemmenwinst. De N-VA is met andere woorden de nieuwe CVP geworden. Als ze zich daar in 2024 afvragen waarom de Vlaamse kiezer massaal afgehaakt is en de partij simpelweg geklasseerd heeft bij de stervende regimepartijen, dan ligt de knoop hier.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind zelfs dat anti-vaxers en wappies verboden zouden moeten worden om op de nva te stemmen.
Ge moet proper zijn op uw eigen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weet dan dat er "collegiaal" beslist moet worden (althans naar de buitenwereld toe). En het federaal parlement, het federaal parlement werd gedurende twee jaar buitenspel gezet. De N-VA heeft aangedrongen op een pandemiewet, die wet is er gekomen, dit gedrocht was echter niet wat de N-VA voor ogen had. Ik denk dat De Rover dat meermaals diets gemaakt heeft. Ontkennen dat Jambon in een zeer moeilijke positie zat, federeraal in de oppositie en Vlaams in de meerderheid. In de meerderheid waarbij twee coalitiepartners ook nog eens in de federale meerderheid zaten. Het verhaal is wat het is, maar al de schulden op de N-VA steken, is er wel heel ver over. Dat we hier als partij geen goede indruk gemaakt hebben, weten we allemaal. Maar net jullie, jullie die de politiek met argusogen volgen, zouden beter moeten weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik stel voor dat je je CST moet tonen alvorens op de N-VA mogen te stemmen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2022 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |