![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aantal verkeersdoden steeg in 2021 het sterkst in Limburg.
De cijfers zijn niet goed. Maar vooraleer er allerlei maatregelen in leven geroepen worden om dingen aan te pakken, moeten we eigenlijk geval per geval bekijken. Het is een feit dat:
Er zijn verschillende soorten elektrische fietsen. Mijn vrouw had er eerst ene met voorwielaandrijving, zo'n fiets is levensgevaarlijk, die vertrekt veel te snel, zeker voor oudere mensen. Is dat onderzocht bij de doden met een elektrische fiets? Ik denk het eerlijk gezegd niet. De fiets met midden motor ondersteunt het trappen. Trap je niet, dan is er geen ondersteuning. De fiets vertrekt ook gelijk een gewone fiets. Ook de voetgangers moeten volgens mijn bescheiden mening terug een verkeersopleiding krijgen. Ja, de automobilist moet stoppen voor een zebrapad. Maar soms steken voetgangers gewoon over, zonder te kijken of er een auto afkomt, zonder te kijken of die auto wel kan stoppen, soms zonder dat je als automobilist ziet dat de voetganger wilt oversteken. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220221_98051171 Laatst gewijzigd door reservespeler : 22 februari 2022 om 07:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En eveneens, dankzij Covid, heeft de verkoop van electrische fietsen een enorme stijging. Citaat:
Citaat:
Deze vind je nog in het echt goedkope segment. De nieuwere types gebruiken toch al een sensor op de trappers om het iets fijner te regelen. Maar dan is het systeem nog steeds redelijk pittig in het vertrek. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan van straatracers tot dubbel/trippelparkeerders die de hele straat zien als een theehuis om een babbeltje te doen.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() In 2020 was er een daling met 20%, in 2021 is er een stijging met 20%, dus zitten we ongeveer terug op het niveau van 2019.
Wat me stoort is dat het VIAS direct de oorzaak poneert wat vreemd is omdat het VIAS niet bestudeert hoe en waarom ongevallen gebeuren. Over 2020 werd gezegd dat de daling logisch was door het lagere volume aan verkeer maar de afname van dat volume was veel groter dan 20%, dus in verhouding vielen er meer verkeersdoden. Volgens het VIAS kwam dat omdat er door dat lagere volume veel sneller werd gereden. Simpel. Voor 2021 komt het VIAS vlotjes tot de conclusie dat de oorzaak ligt bij de bestelwagens door de sterk toegenomen e-commerce. In Wallonië en in Brussel is het aantal verkeersdoden wel gedaald. Is daar dan geen toegenomen e-commerce? En er is dan natuurlijk al direct één of andere vakbondsman die begint te zeuren over rij- en rusttijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Hieronder het artikel zoals het in DS van 22 feb stond. Bij fietsers en motorfietsers is er een daling. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij rijden er in Limburg teveel zware SUVs rond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij rijden er in limburg teveel gedrogeerden rond.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral voetgangers en fietsers kwamen om het leven in het Limburgse verkeer. Het aantal letselongevallen met voetgangers steeg met 12,2 procent. In 2020 stierven twee voetgangers in het verkeer, vorig jaar waren dat er twaalf. Ook bij de fietsers waren er 8,2 procent meer letselongevallen. Het aantal dodelijke ongevallen met fietsers steeg van elf naar negentien. Dat zijn acht extra dode fietsers in één jaar tijd, wat net als bij de voetgangers de sterkste stijging is in heel Vlaanderen. In tegenstelling tot Antwerpen waren er in Limburg geen dodelijke ongevallen met elektrische steps, maar het aantal letselongevallen steeg wel van zes naar 21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In van alles.
Limburgers eh. Anders wel vriendelijke mensen. Maar foefelende.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() De Limburgers die ik persoonlijk ken zijn supervriendelijk .( op één uitzondering !)
Maar het verkeer is sneller ( meer laagvliegers ) dan in de meeste andere provincies....dat er meer ongevallen gebeuren is normaal . |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Limburg, fietsparadijs zal er ook wel voor iets tussen zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zijn nog veel plaatsen waar er daar nog geen fietspad is ....vb. Bomerstraat Peer en de omgeving daar . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kk
|
![]() |
![]() |
![]() |