![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() https://www.hln.be/binnenland/voorlo...ssel~a2a67910/
Maar iedere automobilist en moto rijder betaald wegentaks om in HEEL België te mogen rondrijden. Als je dus niet meer in Brussel mag rondrijden met je Euro 4 dieselwagen en een heffing moet betalen dan betaal je 2 maal om in Brussel te mogen rondrijden. Dan moet de regering de wegentaks maar minder zetten. Idem voor andere steden in België. Laatst gewijzigd door Patrick M : 24 maart 2022 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de euronorm onder 4 bestaat dat al heel lang hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dus dubbel betalen om in bepaalde steden rond te rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vallen motoren onder de LEZ zone? Ik dacht het niet.
Ik zou in theorie met een oude Kawasaki H2 door Brussel kunnen rijden, rond de 15L/100km verkachelen en een oliewalm verspreidende, en dat zou legaal zijn.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met oude diesels, die betalen terug wat ze toen te weinig betaald hebben (zoals minder accijnzen)
Bij oude benzines zit je zelfs met een euronorm 2 nog tot 2025 safe. Ik zag dat al in 2006 aankomen, en elke Belg die niet blind is zag dat al in 2008 aankomen. Wie toen als stadsbewoner toch een diesel kocht, en die nog altijd heeft... Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2022 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf 2025 moet je moto minstens euro 3 hebben (bestaan sinds 2007): https://lez.brussels/mytax/nl/practical?tab=Agenda# Emissienorm Moto L3-L5 < Euro 3 ... - 31/12/2006 Euro 3 01/01/2007 - 31/12/2016 Euro 4 01/01/2017 - 31/12/2020 Euro 5 ... - 01/01/2021 en prentje: Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2022 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kreeg een ecobonus toen ik mijn Fiestake kocht in 2010. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oftewel, nog 3 jaar de boel lekker opstinken.
Nadien kan dat prima dankzij het enorme koppel vanaf 0rpm van deftige elektromotoren. Dan is "Burning Rubber" een binnenkoppertje.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal niet rap ergens gaan waar ik weet dat ik niet welkom ben.
Gelukkig moet ik niet meer werken, vb. in steden met een lez. Ik zal mijn centen wel elders spenderen. (en als ik uitgenodigd word om vb. te gaan eten op kosten van de uitnodiger, in een stad met een lez-zone: vergeefse moeite. Ik weiger.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal geen zever. Diesels werden al altijd bevoordeeld, je bevestigt het hieronder.
Citaat:
![]() De diesel is nu toch al een tijdje duurder dan de benzine, en sinds de oorlog nog wat meer (30 cent begint al te tellen) Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2022 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat gaat men niet doen. Of is toch plezant een (bijna antieke) moto te rijden in een stadscentrum?
Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2022 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een 50 cc 2takterke van 5 jaar geleden, da's een ander verhaal.
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik rij overal met mijn motor van 1995.
Heb zelfs geen euro nummer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vintagemotorcycles.nl/pa...#39;WIDOWMAKER' ![]() En voor de Kawa-fans zonder limiet: https://www.motor.nl/rubriek/widow-m...i-kunnen-zijn/ Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2022 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal zoals Gent worden.
Euro soixante neuf + vergunning + knips + circulatieplan met als gevolg dat om den duur niemand nog naar de stad durft te gaan. T'is in Gent ook zo. Gent is trouwens kapot door de groenen. Er loopt meer volk in Oekraïne tijdens bombardementen dan in Gent op vele momenten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 maart 2022 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet uw misbaksel.
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jaarlijkse wegentaks heeft niets te maken met het verkeersreglement. Anders mogen de = en + 30-jarige wagens bijna nergens meer rijden. Want die betalen GEEN wegentaks ttz enkel een bepaalde forfaitaire belasting (punt). Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 25 maart 2022 om 10:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of allemaal vuile prullen die al jaren versleten zijn. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 25 maart 2022 om 10:39. |
||