![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ministers Zuhal Demir (N-VA) en Tinne Van der Straeten (Groen) kussen elkaar innig op gevel in Antwerpen
Op een gevel in Antwerpen is een muurschildering verschenen van Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) en federaal minister van Energie Tinne Van der Straeten (Groen) die elkaar innig kussen. Het werk is in opdracht van een energiebedrijf gemaakt. De muurschildering is verschenen op een gevel op de hoek van de Leopoldstraat en de Leopoldplaats in Antwerpen. Het was journalist Tom De Smet die het als een van de eersten opmerkte tijdens een ochtendwandeling. Hij plaatste het opmerkelijke beeld vanmiddag al op zijn Twitterprofiel: Wat hier de bedoeling van is, mag Joost weten. Zuhal en Tine botsten nogal eens als het ging om energie en energiezekerheid. Zuhal hield daarbij altijd de regelgeving voor ogen. Tine had het meer voor het groene antiekernenergiedogma. Volgens mij een wereld van verschil en het is dan ook moeilijk maar niet onmogelijk dat deze twee personen een akkoord kunnen sluiten. Hier Zuhal haar eigen woorden (Twitter) Communistische broederkussen zijn zelden goed nieuws voor de bevolking. Ik hoop dat onze samenwerking op basis van feiten en gezond verstand verloopt en niet op ideologische liefde. Verder wel een mooie ‘love is love’ campagne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de bedoeling is?
Nogal evident: dat de Vlaamse en Federale regering moeten samenwerken ipv mekaar tegen te werken.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een eerste stap. ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest u het over Tine hebben dan had u dit ... ... niet geschtreven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag gewoon waar Zuhal Tine tegenwerkt. Moest het omgekeerd zijn, dan had u dat niet geschreven. Zo simpel is het. Antwoord dus op mijn vraag Godverdomme, is dat nu zo moeilijk? Of weet u, zoals gewoonlijk, het antwoord niet? Dat kan ook een verklaring zijn natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread...ighlight=Demir En kom mij nu geen Will Smith mep verkopen! ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwoord toch gewoon op een vraag die u gesteld wordt. Alleen zo kan men debatteren of discussiëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je je nu opjagen omdat de 'Jan'-huiswerktruuk om mensen ertoe aan te zetten om steeds maar dezelfde antwoorden opnieuw te laten intikken niet is gelukt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik kan het volste begrip opbrengen voor de krachtterm in het bericht van reservespeler. N-VA en Zuhal Demir zijn niet de volmaaktheid in persoon, maar zoals sommigen hier pathologisch zitten te emmeren wanneer het over die partij en haar mandatarissen gaat is echt niet meer normaal. En het is nog erger geworden na de laatste peiling, nu blijkt dat tegenover de vorige poll NVA een beetje groeit en het VB wat verliest.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen idee wat die dames/ministers hun voorkeur qua partners* is, en dat hoort thuis in de privé sfeer.
Maar ze werken elkaar alleen tegen in de pers hoor. Als ze elkaar nodig zouden hebben om de postjes en de bijhorende voordelen te houden, dan is veel mogelijk achter de schermen. *Natuurlijk, dat de partner in kwestie een doorgeefluik voor sjoemelgeld kan zijn,da's in het beste geval deontologisch onverantwoord, en in demeeste gevallen gew<oon een misdaad)
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee; voor mij niet. In een debat werkt het zo niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt zelf merken dat de klassieke 'Jan' truuk bij veel deelnemers niet meer pakt. Als het er TE dik opligt dat het gewoon 'bezig houden' is van de opponent maakt die de keuze om de nutteloze en al elvendertig keer beantwoorde vraag te negeren. Andere voorbeelden in dezelfde categorie : 'zeg mij eens wat er racistisch/fascistisch is aan het vlaams blok' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ik geen antwoord krijg, ga ik er van uit dat Demir de federale geen stokken in de wielen steekt of zelfs maar tegenwerkt. Bedankt voor het verhelderend debat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan komt de op quasi verontwaardigd eisen dat we het nog eens voor hem uitleggen ipv op het aangekaarte probleem in te gaan (samenwerking Vlaams/Federaal). Trukken van de foor.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet tegenwerken, dat is de regelgeving toepassen. Als de aanvragers zorgen dat het dossier in orde isn wordt de vergunning gegeven. Waarom zou een minister moeten afwijken van de regels? Ik weet dat alvast niet. Ik noteer: "Demir werkt de Federale niet tegen, het is dus Tine die tegenwerkt of niet wilt samenwerken". |
|
![]() |
![]() |