Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2022, 10:06   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.441
Standaard 250 km met een AUDI etron

Dat is ook geen vette. Kan je nog niet heen en terug naar de Ardennen mee rijden.
Wat kost zo een auto ?
Er is nog werk aan de winkel.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...box=1647845683

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2022 om 10:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 12:24   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is ook geen vette. Kan je nog niet heen en terug naar de Ardennen mee rijden.
Wat kost zo een auto ?
Er is nog werk aan de winkel.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...box=1647845683
Wie rijdt er nu heen en terug in de winter zonder enig vertier of pauze - of voor iets te beleven - naar "de Ardennen"? Jij?

Wie meer rijbereik wil als Audi e-tron-fan had dan wel de duurdere e-tron 55 met de 21,8 kWh grotere e-tank gekozen. Die 71,2 kWh van autoweek is bruto moet dus bruikbare 64,7 Kwh zijn, en dan vergelijken met de netto 86,4 kWh van de 55 etron (95 kWh bruto)
Batteriekapazität : e-tron 50 quattro / e-tron 55 quattro

,brutto / netto : 71 kWh / 64,7 kWh / 95 kWh / 86,5 kWh
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_e...chnische_Daten

Dat die e tron een van de minder zuinige zware E-suvs op de markt zijn weet men toch al bij aankoop.

Citaat:
50 quattro eveneens in de winter

Overigens reden we de 50 quattro begin 2020 bij 9 graden en daarbij was het verbruik 28,2 kWh/100 km. Bij die variant met een accupakket van 71,2 kWh, tegen 86,4 voor de 55, is de actieradius dan nog maar net 300 kilometer.

Zomerse tests met een Audi E-tron hebben wij niet gedaan maar de vele reviewers leveren gelukkig waardevolle input voor deze ‘Zo ver komt de Audi E-tron in de praktijk’. Zomerse waardes komen bij rustige rijders uit op 340 kilometer actieradius, winterse omstandigheden leiden tot 250 kilometer, en zelfs minder bij reviewers die een 50 quattro rijden. Vaak wordt het snelladen geroemd. Dat kan bij de E-tron met een kracht tot 150 kW.
uiteraard komt men overal gemakkelijk heen en terug, kwartiertje snelladen tot 150 kW onderweg en klaar is kees.
de e tron 50 is meer dan € 21.400 goedkoper.

https://ev-database.nl/auto/1209/Audi-e-tron-50-quattro
Audi e-tron 50 quattro
Prijs vanaf € 62 700
Accu bruikbaar 64,7 kWh
Praktische Actieradius
tussen 205 - 405 km
Stad - Winter 285 km
Snelweg - Winter 205 km
Gecombineerd - Winter 240 km
Stad - Zomer 405 km
Snelweg - Zomer 255 km
Gecombineerd - Zomer 320 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

https://ev-database.nl/auto/1092/Audi-e-tron-55-quattro

Audi e-tron 55 quattro

Prijs vanaf € 84 100
Accu bruikbaar 86,5 kWh

Praktische Actieradius
tussen 265 - 520 km
Stad - Winter 365 km
Snelweg - Winter 265 km
Gecombineerd - Winter 315 km
Stad - Zomer 520 km
Snelweg - Zomer 330 km
Gecombineerd - Zomer 410 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 12:52   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wie rijdt er nu heen en terug in de winter zonder enig vertier of pauze - of voor iets te beleven - naar "de Ardennen"? Jij?
Ja ik. Voor zo ver ik weet rijd ik met mijn auto en niemand anders. Dus hoeveel keer jij stopt om te pauzeren als je naar de Ardennen rijdt is totaal irrelevant.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 13:41   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

T'is dan nog bergop ook.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 13:42   #5
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja ik. Voor zo ver ik weet rijd ik met mijn auto en niemand anders. Dus hoeveel keer jij stopt om te pauzeren als je naar de Ardennen rijdt is totaal irrelevant.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 13:47   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja ik. Voor zo ver ik weet rijd ik met mijn auto en niemand anders. Dus hoeveel keer jij stopt om te pauzeren als je naar de Ardennen rijdt is totaal irrelevant.
Maw uw draad is persoonlijk en gaat niemand wat aan?

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2022 om 13:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 13:54   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is ook geen vette. Kan je nog niet heen en terug naar de Ardennen mee rijden.
Natuurlijk kan men dat, ook heen en terug naar de Noordkaap.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2022 om 13:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 13:57   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk kan men dat, ook heen en terug naar de Noordkaap.
Kan perfect en zeker voor mensen die alle 50 km stoppen om wat te pauzeren en wat vertier te zoeken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2022 om 14:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 13:58   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maw uw draad is persoonlijk en gaat niemand wat aan?
Deze draad gaat over een bepaalde auto en niet over de persoon die er gebruik van maakt.
De bedoeling is dat de reacties gaan over deze auto.

Niemand hoeft daarbij te bepalen hoeveel keer ik onderweg moet stoppen om te pauzeren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2022 om 14:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:07   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
T'is dan nog bergop ook.
Noorwegen is veel meer bergop en kouder.

Soms zelfs zo koud dat zelfs hunnen diesel en billen bevriezen.

Electrische wagens hebben daar geen probleem mee.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:16   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Deze draad gaat over een bepaalde auto en niet over de persoon die er gebruik van maakt.
De bedoeling is dat de reacties gaan over deze auto.

Niemand hoeft daarbij te bepalen hoeveel keer ik onderweg moet stoppen om te pauzeren.
En die reactie heb ik geplaatst.

Het is al aangetoond dat de gemiddelde EV-rijder de helft minder lang onderweg zal moeten stoppen dan een ICE-rijder.

Daar verandert geen enkele draad over een bepaalde 2,5 ton instap-SUV met een relatief te klein batterijpack niets aan.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2022 om 14:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:22   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Noorwegen is veel meer bergop en kouder.

Soms zelfs zo koud dat zelfs hunnen diesel en billen bevriezen.

Electrische wagens hebben daar geen probleem mee.
Dat is een wonder der natuur.
Of een doorlopende verwarming.

Één van de twee.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:28   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Waarom de Noren zo gek op hun EV zijn?

De prijzen zijn gelijk of lager dan die van vergelijkbare klassieke auto’s. Brandstofkosten zijn verleden tijd. Parkeren doen ze gratis en als de batterij na een nachtje opladen toch leeg raakt overdag, zijn er nog de vele publieke laadpalen, op hun beurt ook gratis, natuurlijk.

Betalen op de tolwegen of voor een ferryovertocht hoeft niet meer. En wie op drukke uren tijd wilt winnen, neemt zonder probleem de busstrook. Handig.

Dat is hier nogal anders.

De dag dat het hier ook allemaal gratis is koop ik mij er ook één.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 maart 2022 om 14:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:34   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
Standaard

Laadpunten direct in de buurt van diverse toeristische plaatsen, ook in de Ardennen, voor diegenen die er een daguitstap van willen maken.

Zelfs voor een kleine EV.

https://sosoir.lesoir.be/mini/18-end...-vos-batteries

Vandaag niet aan te raden voor een diesel want die geven zoveel uit aan hun diesel dat ze geen geld meer over hebben voor een dagtrip. Die keren het best om bij de eerste de beste rotonde. lol.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:36   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waarom de Noren zo gek op hun EV zijn?

De prijzen zijn gelijk of lager dan die van vergelijkbare klassieke auto’s. Brandstofkosten zijn verleden tijd. Parkeren doen ze gratis en als de batterij na een nachtje opladen toch leeg raakt overdag, zijn er nog de vele publieke laadpalen, op hun beurt ook gratis, natuurlijk.

Betalen op de tolwegen of voor een ferryovertocht hoeft niet meer. En wie op drukke uren tijd wilt winnen, neemt zonder probleem de busstrook. Handig.

Dat is hier nogal anders.

De dag dat het hier ook allemaal gratis is koop ik mij er ook één.
Heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat ICE-rijders langer staan te schilderen aan hun tankstations.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:49   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
Standaard

Voor de 1000 km in Noorwegen deed de spaarversie e-tron 50 er - in slechtere omstandigheden, 8°C kouder - 1h 35 min meer over dan de e-tron 55 die een 21,8 kWh groter netto batterijpack heeft en 21.400 € duurder is.

De grotere batterij van de 55 kon ook aan 155 kW snelladen, de 50 aan 125 kW.

Zo dom zijn die Nederlanders nog niet voor wie de instapversie voldoende was of nog een extra wagentje konden kopen voor hetzelfde geld.

En op de oprit ziet sowieso niemand het verschil.



De oude Audi e tron zal wslk afgelost worden door een nieuw of opgefrist model dat wat aerodynamischer mag zijn. de Audi Q4 e tron wordt namelijk al een tijdje verkocht.
Ik zal de verse cijfers van de landen Noorwegen, Spanje, Nederland en Zweden hier plaatsen. Van de laatste 3 maanden.

Citaat:
YEAR 2022 Totals

MONTH Jan Feb Mar
BRAND MODEL

AUDI A4 1 1
E-TRON 351 392 307 1,050
E-TRON GT 45 45 42 132
E-TRON SPORTBACK 51 42 53 146
Q4 E-TRON 716 736 845 2,297
Q4 E-TRON SPORTBACK 194 158 120 472


Totals 1,358 1,373 1,367 4,098

https://eu-evs.com/pivot

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2022 om 15:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:59   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja ik. Voor zo ver ik weet rijd ik met mijn auto en niemand anders. Dus hoeveel keer jij stopt om te pauzeren als je naar de Ardennen rijdt is totaal irrelevant.
Vroeger reed er iemand iedere dag van Genk naar Luxemburg, vandaar naar de kust en dan terug naar Genk.

Kon gemakkelijk met ene bak brandstof.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 maart 2022 om 14:59.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 15:01   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Benieuwd hoe de noren na de komende wijziging nog zo enthousiast zullen zijn.

https://gocar.be/nl/autonieuws/belas...che-voertuigen
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 15:04   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vroeger reed er iemand iedere dag van Genk naar Luxemburg, vandaar naar de kust en dan terug naar Genk.

Kon gemakkelijk met ene bak brandstof.
Ik reed van Genk naar Oostende nam de rotonde op het einde van de E40 en reed gewoon direct terug. Uiteraard was ik nergens geweest, gewoon doelloos snelweg rijden, zelfs gene frit gaan eten in de Langestraat.

Wel oppassen voor de flitsers, op het einde van de E40 stond daar altijd 50 kmh.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2022 om 15:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 16:20   #20
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waarom de Noren zo gek op hun EV zijn?

De prijzen zijn gelijk of lager dan die van vergelijkbare klassieke auto’s. Brandstofkosten zijn verleden tijd. Parkeren doen ze gratis en als de batterij na een nachtje opladen toch leeg raakt overdag, zijn er nog de vele publieke laadpalen, op hun beurt ook gratis, natuurlijk.

Betalen op de tolwegen of voor een ferryovertocht hoeft niet meer. En wie op drukke uren tijd wilt winnen, neemt zonder probleem de busstrook. Handig.

Dat is hier nogal anders.

De dag dat het hier ook allemaal gratis is koop ik mij er ook één.
Dat kan alleen in Noorwegen. Door alle inkomsten van hun olie(IDD. OLIE)velden in een pensioenfonds te droppen zijn alle (ALLE) Noren intussen virtueel Euromiljonair.

Geen enkel ander land kan zich zo'n subsidie van de EV permiteren ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be