![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook geen vette. Kan je nog niet heen en terug naar de Ardennen mee rijden.
Wat kost zo een auto ? Er is nog werk aan de winkel. https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...box=1647845683 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2022 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie meer rijbereik wil als Audi e-tron-fan had dan wel de duurdere e-tron 55 met de 21,8 kWh grotere e-tank gekozen. Die 71,2 kWh van autoweek is bruto moet dus bruikbare 64,7 Kwh zijn, en dan vergelijken met de netto 86,4 kWh van de 55 etron (95 kWh bruto) Batteriekapazität : e-tron 50 quattro / e-tron 55 quattro ,brutto / netto : 71 kWh / 64,7 kWh / 95 kWh / 86,5 kWh https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_e...chnische_Daten Dat die e tron een van de minder zuinige zware E-suvs op de markt zijn weet men toch al bij aankoop. Citaat:
de e tron 50 is meer dan € 21.400 goedkoper. https://ev-database.nl/auto/1209/Audi-e-tron-50-quattro Audi e-tron 50 quattro Prijs vanaf € 62 700 Accu bruikbaar 64,7 kWh Praktische Actieradius tussen 205 - 405 km Stad - Winter 285 km Snelweg - Winter 205 km Gecombineerd - Winter 240 km Stad - Zomer 405 km Snelweg - Zomer 255 km Gecombineerd - Zomer 320 km Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info. https://ev-database.nl/auto/1092/Audi-e-tron-55-quattro Audi e-tron 55 quattro Prijs vanaf € 84 100 Accu bruikbaar 86,5 kWh Praktische Actieradius tussen 265 - 520 km Stad - Winter 365 km Snelweg - Winter 265 km Gecombineerd - Winter 315 km Stad - Zomer 520 km Snelweg - Zomer 330 km Gecombineerd - Zomer 410 km Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ik. Voor zo ver ik weet rijd ik met mijn auto en niemand anders. Dus hoeveel keer jij stopt om te pauzeren als je naar de Ardennen rijdt is totaal irrelevant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() T'is dan nog bergop ook.
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maw uw draad is persoonlijk en gaat niemand wat aan?
Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2022 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk kan men dat, ook heen en terug naar de Noordkaap.
Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2022 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2022 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze draad gaat over een bepaalde auto en niet over de persoon die er gebruik van maakt.
De bedoeling is dat de reacties gaan over deze auto. Niemand hoeft daarbij te bepalen hoeveel keer ik onderweg moet stoppen om te pauzeren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2022 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noorwegen is veel meer bergop en kouder.
Soms zelfs zo koud dat zelfs hunnen diesel en billen bevriezen. Electrische wagens hebben daar geen probleem mee. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al aangetoond dat de gemiddelde EV-rijder de helft minder lang onderweg zal moeten stoppen dan een ICE-rijder. Daar verandert geen enkele draad over een bepaalde 2,5 ton instap-SUV met een relatief te klein batterijpack niets aan. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2022 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of een doorlopende verwarming. Één van de twee.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom de Noren zo gek op hun EV zijn?
De prijzen zijn gelijk of lager dan die van vergelijkbare klassieke auto’s. Brandstofkosten zijn verleden tijd. Parkeren doen ze gratis en als de batterij na een nachtje opladen toch leeg raakt overdag, zijn er nog de vele publieke laadpalen, op hun beurt ook gratis, natuurlijk. Betalen op de tolwegen of voor een ferryovertocht hoeft niet meer. En wie op drukke uren tijd wilt winnen, neemt zonder probleem de busstrook. Handig. Dat is hier nogal anders. De dag dat het hier ook allemaal gratis is koop ik mij er ook één.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 maart 2022 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laadpunten direct in de buurt van diverse toeristische plaatsen, ook in de Ardennen, voor diegenen die er een daguitstap van willen maken.
Zelfs voor een kleine EV. https://sosoir.lesoir.be/mini/18-end...-vos-batteries Vandaag niet aan te raden voor een diesel want die geven zoveel uit aan hun diesel dat ze geen geld meer over hebben voor een dagtrip. Die keren het best om bij de eerste de beste rotonde. lol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de 1000 km in Noorwegen deed de spaarversie e-tron 50 er - in slechtere omstandigheden, 8°C kouder - 1h 35 min meer over dan de e-tron 55 die een 21,8 kWh groter netto batterijpack heeft en 21.400 € duurder is.
De grotere batterij van de 55 kon ook aan 155 kW snelladen, de 50 aan 125 kW. Zo dom zijn die Nederlanders nog niet voor wie de instapversie voldoende was of nog een extra wagentje konden kopen voor hetzelfde geld. En op de oprit ziet sowieso niemand het verschil. ![]() ![]() De oude Audi e tron zal wslk afgelost worden door een nieuw of opgefrist model dat wat aerodynamischer mag zijn. de Audi Q4 e tron wordt namelijk al een tijdje verkocht. Ik zal de verse cijfers van de landen Noorwegen, Spanje, Nederland en Zweden hier plaatsen. Van de laatste 3 maanden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2022 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kon gemakkelijk met ene bak brandstof. Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 maart 2022 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Benieuwd hoe de noren na de komende wijziging nog zo enthousiast zullen zijn.
https://gocar.be/nl/autonieuws/belas...che-voertuigen
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel oppassen voor de flitsers, op het einde van de E40 stond daar altijd 50 kmh. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2022 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen enkel ander land kan zich zo'n subsidie van de EV permiteren ...
![]() |