![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betaal jij rekeningen via een automatische opdracht?Waarom je ook domiciliëringen beter niet uit het oog verliest
Een domiciliëring leent zich onder meer voor de energierekening, telefoniekosten of verzekeringen. Ik probeer dat echt te minimaliseren de domiciliëringen ondanks dat men dat in tegenwoordige tijden aardig weet op te dringen in bepaalde gevallen. Mocht er wat mislopen dan weet de ombudsman(vrouw) raad volgens de site???? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 maart 2022 om 02:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak geen gebruik van domiciliëringsopdrachten.
Alle facturen voor vaste kosten ontvang ik digitaal via e-mail. Die betaal ik via pc-banking. Uitzondering, één doorlopende opdracht voor het betalen van de huur voor een garagebox. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een zeer groot verschil. Bij een vaste opdracht bepaal jij hoeveel je betaald. De ontvanger kan dat niet aanpassen. Bij domiciliëring kan de ontvanger het zelf aanpassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Domiciliëringsopdrachten gebruik ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je energieleverancier doet je het voorstel dat je jaarlijks 15 euro korting krijgt bij betaling via domiciliëring. Wat doe je dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij, het is al een ganse tijd geleden, dat Telenet met zoiets op de proppen kwam. Wie betaalde via domiciliëring zou maandelijks een aanzienlijk stuk minder betalen. Of eerder, wie gewoon maandelijks zijn factuur betaalt moest meer betalen. Dit idee werd afgeschoten. Op basis van welk principe weet ik niet meer. Concreet, voor 15 euro korting op jaarbasis zou ik het niet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry, kleindochter
Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 maart 2022 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry kleindochter
Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 maart 2022 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt dan geen echte controle op wat er betaald word en hoeveel er betaald word. En als er iets fout loopt heb je een hoop ellende om je geld terug te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij betalen wel enkele zaken met doorlopende opdrachten.
En mijn tankkaart via domiciliëring. Ik tank aan hun pomp en zij tanken aan mijn rekening.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 maart 2022 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() niet zo veel , ik wil niet dat de mannekes van de waterleiding aan mijn rekening zitten
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klinkt ongeveer gelijk een huwelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me vaag iets dat er een nieuwe regel ingevoerd werd voor domiciliëringen. Tot twee ? maanden nadien kan je je betaling gewoon terugvragen aan de bank.
Wie zoekt dat eens op? Ik ben jaren geleden ook lid geweest van een club. Maandelijks moesten wij ons verbruik betalen. De schatbewaarder stelde voor op een zeker ogenblik: hij verstuurt de factuur zoals gewoonlijk, en pas een maand later, als er geen reclamatie was over de factuur, gaf hij de opdracht om het geld van de rekening van de intekenende leden te halen. Dat vonden we zo "eerlijk" dat quasi iedereen er op inging.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |