![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou hem nu niet direct "Putin's vriendje" gaan noemen...
Laat het ons anders stellen...Wie de Hongaarse geschiedenis bekijkt ziet hoe de Magyaren,van een dominante macht achteruitgegaan zijn tot bijna een restvolkje in een zee van Slaven en aan zijn westkant opdringerige Germanen. Hij wil eerlijk gezegd,NATO of niet,niet te veel betrokken worden in een "Slavische Oorlog",net terwijl Hongarije het voor het eerst sinds lang weer een beetje op zijn eigen kan doen... Het risico dat de staat Hongarije,met zijn bevolking die geen culturele affiniteit heeft met geen enkel ander Europees volk, "verdampt" is een diepe vrees.. Ja,het is een soort psychologie. Maar eerlijk gezegd is Hongarije niet nodig.De club is groot genoeg. Laatst gewijzigd door kelt : 4 april 2022 om 05:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ze hadden toch wel een soort affiniteit met de Oostenrijkers.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed zo, verstandige mensen die Hongaren.
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Het huidige Hongaarse leiderschap onder Viktor Orban bracht zijn land in 2014 in de richting van het verkrijgen van de status van waarnemer bij de Organisatie van Turkse Staten. “Hongaren beschouwen zichzelf als late afstammelingen van Attila, van Hun-Turkse afkomst, en het Hongaars is een verwant van de Turkische talen,” zei de Hongaarse premier in 2018 tijdens een bijeenkomst van de Samenwerkingsraad van Turkstalige Staten, die vorig jaar zijn naam veranderde in de Organisatie van Turkstalige Staten. Orban ging verder en verklaarde dat Hongaren “Kipchak-Turken” zijn en “ook trots waren” op zijn Turkse afkomst, ondanks het feit dat “hun tegenstanders in Europa hen bespotten als barbaarse Hunnen en het volk van Attila”." De Jonge Turken Organization of Turkic States Dus de Hongaren zijn geen buitenstaanders. ![]()
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1. Laatst gewijzigd door Ke Nan : 4 april 2022 om 06:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groot gelijk. Hou alvast de Grieken (niet Tom Van) in de EU, en stamp bruinhemd Vlaanderen er ook uit,
U mag verder gaan met Brussel hoofdstad DCEU en Wallonië als grote roergangers binnen dat politiek opgeblazen waterhoofd.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verenigd Eurofiel extreem links zag Orban graag in het zand bijten maar het draait anders uit.
![]() Marki-Zay zou zelfs in zijn eigen district niet verkozen geraken. ![]() Zelfs met 6 partijen samen en ondanks de inmenging van de EU, kunnen ze niet op tegen Orban. ![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren nog op de VRT news zender. Orban zou volgens de peilingen slechts een nipte meerderheid halen en de verenigde oppositie maakt een kans op het premierschap. Niet vermeld werd dat er nog andere oppositiepartijen de kiesdrempel halen en dat Fidesz de vorige verkiezingen 2/3 van de zetels haalde.
Een paar uur later erkent de oppositie de overwinning van Orban en zijn partij. Ze halen meer dan een nipte meerderheid. Minder dan 30% van de zetels gaan naar andere partijen dan Orban's Fidesz. Mocht er een Europese kieskring komen, mijn stem gaat naar Orban. Ik kan me niet vinden in de bewapening van de Oekraïense gebieden en Orban is hier 100% duidelijk in zijn communicatie dat hij er ook tegen is. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 april 2022 om 08:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Geld incaseren maar zich niet aan de spelregels willen houden, dan kan alleen bij de EU. Trouwens veel van dat EU geld verdwijnt in zakken van zijn hongaarse vriendjes. Eruit ermee. Wat mij wel ergert is dat de VRT de schijn probeerde te wekken dat de Hongaarse verkiezingen spannend zouden kunnen worden. Wat dus totaal in tegenstelling tot de realiteit was. Ik heb deze draad opgestart omdat ik toevallig Hongaarse mensen ben tegen gekomen die zich afvroegen waar ik de onnozelheid vandaan haalde dat het spannend kon worden. Zij hebben mij onmiddellijk gezegd, op voorhand, dat Orban een 2/3de meerderheid ging halen. Ik vind dit vreselijke fake-berichtgeving van de VRT. Het is niet omdat Orban niet mijn favoriet is, dat ik niet correct moet geïnformeerd worden als men dan toch iets zegt over de Hongaarse verkiezingen.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de regenpijpklimmer herkozen?
![]() |
#13 |
|
![]() De reacties hier lezende zijn er toch wel een aantal behoorlijk gefrustreerd over deze grote en zeer duidelijke overwinning van Victor Orban.
Ik had zelf een nipte overwinning verwacht, maar dit is gewoon een prachtig resultaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 april 2022 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat u de orgie-ontsnapper bedoeld. Geen idee, had die nog een carriëre buiten de EU bureaucratie?
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan schiet er geen EU meer over ... ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Turks en Hongaars hebben evenveel gemeen als Engels en Hongaars. Het Hongaars heeft wat woorden opgenomen van beide talen. Straks ga je nog beweren dat de Finnen Turken zijn. ![]() Orban zal wellicht eenzelfde afkomst voelen met elke dictator. Vermoedelijk zijn er ook speeches bij de opening van een haven of het verkrijgen van een investering of lening te vinden waarin hij declameert Chinees of Russisch te zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |