![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de gruwelbeelden van lijken op straat en in massagraven duiken uit Oekraïne ook meer en meer verhalen op van aanrandingen en verkrachtingen door Russische soldaten.
Bron: VRT NWS Verder in het artikel lees ik dat er binnen het Russisch leger een cultuur heerst waarbij verkrachting wordt genormaliseerd. Er is zelfs een ontgroeningsritueel met seksueel geweld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen de forumfans van Poetin malen niet om de beestachtige wijze waarop deze gek de mensenrechten schendt.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga m'n hand niet in het vuur steken, of zoiets als verkrachting onder de juiste omstandigheden, ook niet door een Westers leger kan worden gedaan. Maar ik heb dan wel meer vertrouwen, dat excessen worden aangepakt. Ook toen het Rode Leger optrok in WWII, was dit een van de redenen, dat Duitse vrouwen naar het Westen trokken en zich liever aan Amerikanen, Britten en Canadezen overgaven. Andere redenen waren uiteraard de ten minste vermoedens, geruchten en verhalen, wat hun regime in het Oosten allemaal had uitgespookt. Maar dat laatste gold voor alle Duitsers, die toen naar het westen van hun land vluchtten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is jammer genoeg van alle oorlogen. Oorlog is een vorm van wetteloosheid: plunderingen, verkrachtingen, het lijkt alsof men er ongestraft mee zal wegkomen. Wat misschien ook meespeelt is het gedacht: "morgen kan ik sneuvelen, ik kan dan zowel nog even dit meepakken".
Alleszins, voor een reeds zwaar geteisterde burgerbevolking, maakt dit het allemaal nog wat erger. Het is intriest.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik echter lees in het artikel in de beginpost is dat verkrachting behoort tot de bedrijfscultuur van het Russisch leger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vikingen deden het al.
Dood alle mannen en verkracht alle vrouwen. Tegenwoordig zouden ze alle vrouwen vermoorden en de mannen verkrachten. T'zijn andere tijden. Tip voor vrouwen in oorlogen : neem een wijnkurk en breek een giletemesje in 4 en steek dat in die kurk. Plaats het nadien in de vagina. De eerste die u verkracht heeft dan een gevierendeelde piemel.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 april 2022 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de kroeg maak ik ook de meest ranzige grapjes. Maak je gerust: die grapjes voer ik niet in de praktijk uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Akkoord, maar die miljoenen verkrachte Duitse vrouwen, dat is wel gebeurd.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grote opschudding hier: oorlog is smerig? Wie had dat gedacht. Zeker de Rambo’s niet.
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onderschat ook geen groepsdruk en groepscultuur, echt niet alle Russische daders van dit feit hadden dit onder andere omstandigheden ook gedaan. Onderschat ook geen verwachtingen, ze dachten te worden ingehaald als bevrijders met alle geneugten van dien. In plaats van in de armen van een lokale schone, zijn ook deze jongens in de hel terecht gekomen. Pleit dit ze vrij van hun acties, dat niet, maar dat doet wel wat met je. Kijk naar de Amerikanen in Vietnam of de Nederlanders tijdens de politionele acties in Indonesië. Misdaden absoluut, maar zoals in het geval Indonesië, zaten de ergsten veilig in Den Haag en nu zitten ze veilig in het Kremlin. Zij zijn verantwoordelijk niet de jonge dienstplichtigen, die ze vanaf hun zetels de strijd in sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is uitermate verwerpelijk dat vrouwen worden verkracht. Ook zonder dat er oorlog is, ook hier in ons land. Natuurlijk is een oorlog smerig. Hadden we geen para's die negertjes boven een vuurtje hielden? Die "van ons" zijn ook varkens als alle regels weg vallen.
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mambo pleegde hier plagiaat. Dat was de raad die tante Kaatova gaf aan haar lezeressen in het Oekraïense Lybelle-tijdschrift.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb idd nog niet één belgicist Poetin horen afkeuren.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's niet moeilijk: Zelfs Belgenlanders schrijven hier op Pol (ni twie) zijne site.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over degenen die de para's naar Congo stuurden zullen we maar zedig zwijgen, zeker? Idem over de Belgische varkens die Lumumba vermoordden. Of was dat hun opdracht niet?
![]() |