![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp de Vlaams Nationalisten niet meer.
Al die kritiek op Volksrepublieken. Ze zouden toch blij moeten zijn met die nieuwe Volksrepublieken in Oekraïne? ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar wie verwijst u als u het hebt over "de Vlaams Nationalisten"? En waar hebt u dan wel "al die kritiek" gelezen "op Volksrepublieken"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() ik snap de sossen niet goed , eerst ontvluchten russen de rode ellende en vestigen zich in Donetsk , dan roepen ze een volksrepubliek uit , nu gaan de russen weer komen met hun rode ellende om Donetsk in te nemen
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het niet leuk vinden, mocht Frankrijk proberen zoals Putin nu iets doet, om Wallonië in te lijven bij zijn land. Zelfs al zou hij ons er niet bijpakken.
Als Wallonië het zou wensen om mee te gaan met Frankrijk, dan kunnen we daar wel eens over klappen. (maar de andere groten in de EU zouden het niet graag zien, vermoed ik, dat La France zich wat beter positioneert tegenover hen, in de EU). Wat de ideale oplossing maakt: Wallonië onafhankelijk. Klein maar fijn, zoals het Gr Hertogdom Luxemburg. Over de Oekraïne intern weet ik niet zoveel. Hebben Russische minderheden daar leuke gegarandeerde rechten, of worden ze Franco-gewijs cultureel vermoord?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() ja ik denk dat Poetin gelijk heeft, etnische blanke Russen worden in heel Oekraine flink gediscrimineerd en verketterd. Harde druk om te assimileren denk ik.
Heb er totaal geen informatie over. Inlijven Oekraine bij Europese Unie is een Imperialistische stap vd EUSSR ok en Rusland heeft ergens wel gelijk om nu verzet te plegen maar kunnen zij niet liever Oekraine ook een Vette en hoerig subsidie potje bieden zoals de EUSSR het doet, via AFPERSINGEN en brandschattingen van het rijkere West Europa?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er "teveel" Russisch-blanke Russen in Oekraïne wonen, dan moet het zijn dat ze zich onvoldoende ingeburgerd hebben.
Doet me denken aan kolonisaties. Zoals Spanje doet met het koloniseren van Catalonië, begonnen met vb. Franco die alle boeken in het Catalaans deed verbranden. Waar de kolonisatie echt doorgedreven kon worden, is het "over and out": de vs, Zuid-Amerika, Australië, Frans-Vlaanderen, Bretagne, zelfs Frans-Catalonië en Frans-Baskenland ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beschouw mijzelf als Vlaamsnationalist. Maar ik zie toch niet waarom ik zou blij moeten zijn met die door Moskou tot nuttig dienstpersoneel verklaarde mini-republiekjes. Of is een onafhankelijk Vlaanderen volgens jou daarmee te vergelijken? Vergeet niet dat Vlaanderen zowel economisch als demografisch de dominante deelstaat is in dit land.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zoveelste tendentieuze troldraad van Dada
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Zuiver gezwam uit pure haat.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe meer separatisme hoe liever ik het heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard ben ik zeer tevreden dat het volk in Donetsk en Loegansk hun vrijheid krijgt. Nu Vlaanderen en Catalonië nog. Onafhankelijkheid tegen EU en NAVO in, desnoods met Russische militaire steun.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- via wederzijdse onderhandelingen - met geweld En eerlijk gezegd, ik zie noch de US, noch China, noch Rusland een wereldoorlog starten om Jan Jambon & co onafhankelijk te maken. ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke vrijheid hebt u het? In die twee maffiarepubliekjes heerst er gewoon geen vrijheid. Oekraïensgezinden worden bedreigd, afgeklopt, "vriendelijk" verzocht te vertrekken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Lijkt er sterk op dat u zich helemaal niet verdiept hebt in het ontstaan van die twee republiekjes. Wel eerder dat u de Russische propaganda zonder al teveel nadenken volgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen en Catalanen zijn een volk op zich. De inwoners van Donetsk en Lugansk zijn gewoon etnische Russen die naar Oekraïne gekomen zijn om het land te koloniseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Correct! Meestal onder dwang om te werken in de ondergrondse mijnbouw !
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |