![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() smakelijk...
https://www.bbc.com/news/av/world-europe-60266098 Het schijnt een "accident" te zijn geweest....... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's eten voor andere zeebeestjes nietwaar?
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijne doktoor he gezeid dak veel zalm, harink en tonijn moe eten. Iets met m'n triglycerides.
Noten en soja was ook goed. Gene alcool, nie smoren en veel bewegen. Ik heb een waarde van 231 en de normale waarden is maximum 150. Dus ik ga 2 tot 3 keer per week vis eten. Laatst gewijzigd door Onzijdig : 5 februari 2022 om 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad heel raar. Vooral omdat de visserij heel hard en streng gecontroleerd word. En een hele school als bijvangst lijk mij een beetje verdacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220205_94495661 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() bestaat er ook bokaalvis ?
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Drogen en opstoken in biokachel, heeft het toch iets nut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die fotos zijn er gekomen omdat de "Sea Shepard" toevallig DIT fabrieksschip aan het volgen was....
We kunnen ons inderdaad afvragen welke zwijnerij dergelijke operaties elders nog uitsteken op zee. Het is ook duidelijk,al dat gelul over "verdwijnende vis" door "klimaatverandering" is ZEVER....DIT ,visvangst en vernietiging op industriele schaal,is de reden,en het zijn dus niet alleen "de Chinezen" hé. Zo hebben we in de seventies de kabeljauw en haringstand in de Noordzee en aanbelanden onherstelbaar gekraakt,de tonijn- en sardienenstand van de Middellandse Zee en aanbelanden,en zo zijn er ongetwijfeld elders ook andere consumptievissoorten "gekraakt" (teruggebracht tot VEEL kleinere aantallen met ook zware schade aan de genetische diversiteit van wat overblijft).....en zo wordt de westkust van Afrika leeggeplunderd door schepen van elders op de wereld waardoor jonge Afrikaanse vissers (wiens voorouders verder niemand nodig hadden om een inkomen te verwerven) nog voor een laatste keer hun bootjes uitsteken......richting ons..... en ze nemen vrienden en familie mee Dergelijke schepen trekken gewoon de "continentale ondieptes" (waar de consumptie-vissoorten leven) leeg,en gezien het onpraktisch is om uitsluitend "aan de maat" te vangen wordt EERST gevangen en DAN gedumpt...Pech als het net eens volzit met "halfjaarlingskes"........dumpen maar,hoewel ze allemaal al kapot zijn.... Laatst gewijzigd door kelt : 6 februari 2022 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn moeder is groot fan van vis.
Ik noem haar soms zelfs Madame De Vis vrij naar de vrouw van de baas van de Cois uit de familie Backeljau Ik ben vis al serieus beu gegeten. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeebaars in reklame vanaf 14 Feb in de Lidl.
In de Match tonijnfilet aan 30 euro de kilo. Wat mag een mens nog eten tegenwoordig? Rundsvlees is slecht voor het milieu, varken mag niet van de moslim. Paard mag niet van de Queen. Kippen mag nie van Gaia. Vis mag niet van Greenpeace. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veganistischkosherhalalbonenpapbrei dus.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of gewoon wat zitten 'balkenbreien' zoals Paul Van Vliet het zo mooi wist te vertellen?
P.Van Vliet - De Boer
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_van_Vliet ![]() Vis , ik eet het soms , en meer dan soms niet ; ach , af & toe dus ![]() Mosselen => zeevrucht , heel & af toe ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() kweekzalm zit vol antibiotica
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle lekkere vis komt uit 'zeewater', schar, tong, kabeljauw, zeebaars, haring, pladijs, tarbot, tonijn, zwaardvis, hondshaai, skrei, zeeduivel enz enz.
In vergelijking daarmee is riviervis echt maar platte kak, smaakloos tot in het kwadraat. Ik snap niet hoe mensen bv karper kunnen vreten, of Tilapia... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eet nooit antibiotavis
Verse zeevis. Njamie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Freeeeeeeet
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |