Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2022, 21:09   #1
Erw
Secretaris-Generaal VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.063
Standaard Kamionrijbewijs voor elektrische Bentley

https://www.thedrive.com/news/bentle...-are-too-heavy
Ze gaan nu gaan lobbyen bij de EU nazi's om hun gewichtslimitering voor autorijbewijzen te verhogen.
Anders moeten die Bentley chauffeurs hier in de EU eerst een kamionrijbewijs halen.
De batterij ervan alleen al weegt anderhalve ton.
We zijn goe milieuvriendelijk bezig zunne.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 22:12   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
https://www.thedrive.com/news/bentle...-are-too-heavy
Ze gaan nu gaan lobbyen bij de EU nazi's om hun gewichtslimitering voor autorijbewijzen te verhogen.
Anders moeten die Bentley chauffeurs hier in de EU eerst een kamionrijbewijs halen.
De batterij ervan alleen al weegt anderhalve ton.
We zijn goe milieuvriendelijk bezig zunne.
Voor mij is elke auto van meer dan twee ton een camion.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 08:07   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Wel, als ze willen dat veel camionetten blijven bijdragen aan de ontwikkeling van de economie, dan gaan ze toch die grens van 3.5 ton moeten verhogen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 09:24   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.534
Standaard

Duizend+ keer meer fijn stof door banden van zware auto's dan door uitstoot uitlaat ...

Leuk vooruitzicht die zware wagens.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 15:01   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Duizend+ keer meer fijn stof door banden van zware auto's dan door uitstoot uitlaat ...

Leuk vooruitzicht die zware wagens.
Uit jouw link:

Citaat:
Bij de vervuiling door autobanden moet volgens de studie daarentegen een omgekeerd fenomeen worden vastgesteld. Hier dreigt de pollutie verder te zullen oplopen, te wijten aan de bouw van zwaardere wagens en een sterkere aandrijving.
Voor de rest weet ik van geen kloten van de betrouwbaarheid van de interpretatie van jouw aangehaalde website, alsook "het testbureau Emissions Analytics, in samenwerking met het Britse National Physical Laboratory."
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 16:10   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Duizend+ keer meer fijn stof door banden van zware auto's dan door uitstoot uitlaat ...

Leuk vooruitzicht die zware wagens.
Uit jouw link:

Citaat:
“Een voorzichtige bestuurder kan echter met zijn elektrische wagen, onder meer met behulp van regeneratief remmen, de extra slijtage door het grotere gewicht compenseren. Daardoor kan hij mogelijk toch een lagere bandenslijtage laten optekenen dan een voertuig met een verbrandingsmotor dat op een agressieve wijze wordt bestuurd.”
Meer massa aan fijnstof is weinigzeggend, PM10 van bandenstof is 100 maal groter in diameter dan PM 0,1 uit de uitlaat. Bereken eens het volume.



Bovendien worden de BEV steeds maar relatief lichter, het scheelt niets meer met een vergelijkbare dieselwagen (met vergelijkbaar vermogen)

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2022 om 16:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 16:12   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.733
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De huidige limiet van 3.5 ton voor de combinatie van trekker en aanhanger voor gewone wagens is redelijk royaal op zichzelf. Hoeveel kiesvee heeft behoefte aan een wagen waarmee je een op regelmatige basis die limiet voorbij gaat? Ikzelf heb het nog nooit voorgehad op mijn 32 jaar als automobilist.

Dat luxewagens die limiet gemakkelijk overschrijden als die luxewagens gebruikt worden als trekker is een ander verhaal. Dan moet de eigenaar maar een bestuurder inhuren die de juiste kwalificaties heeft.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 16:18   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
https://www.thedrive.com/news/bentle...-are-too-heavy
Ze gaan nu gaan lobbyen bij de EU nazi's om hun gewichtslimitering voor autorijbewijzen te verhogen.
Anders moeten die Bentley chauffeurs hier in de EU eerst een kamionrijbewijs halen.
De batterij ervan alleen al weegt anderhalve ton.
We zijn goe milieuvriendelijk bezig zunne.
Waar staat dat?

Je hebt het over die Bentley Bentayga EWB? (lange wielbasis of mogelijk de zwaarste versie)
Dat is een auto met verbrandingsmotor, een V8 twin turbo benzine:
Citaat:
2023 Bentley Bentayga EWB

In May 2022, Bentley Bentayga Extended Wheelbase was unveiled which replaces Bentley Mulsanne, with V8 twin-turbo 4.0-liter engine that produce 542-hp, active anti-roll bars, and rear wheel steering
Toch eens de context beter lezen.

Er bestaat ook een Bentley Bentayga plug-in hybride die heeft een relatief kleine Li-ion batterij van 17,3 kWh.
Bron:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_Bentayga

Hybrid

Bentley Bentayga Hybrid

A plug-in hybrid model was revealed at the 2018 Geneva Motor Show and went on sale in the UK, Europe, and North America in October 2019. It combines a 3.0 L V6 turbo petrol engine and an electric motor, for a system output of 449 PS (330 kW; 443 hp) and 700 N?m (516 lbf?ft) of torque. The 17.3 kWh lithium-ion battery pack offers a range of 51 km / 31.7 miles as per NEDC testing
Ern bestaat ook een diesel van, en ook een W12-benzine. Alles van VW Group.

Het kan zelfs zijn dat de dieselversie een van de zwaardere is tesamen met W12, dit bij dezelfde afmetingen, de PHEV met lichte V6-benzine met die extra 17,3 kWh batterij + relatief zwakke E-motor schat ik op 150 kg. Mogelijk is die PHEV niet of nauwelijks zwaarder dan de dieselversie.

Citaat:
Powertrain
Engine
Petrol:
4.0 L twin-turbo V8
6.0 L twin-turbo W12
Petrol plug-in hybrid:
3.0 L turbo V6

Diesel:
4.0 L twin-turbo V8

Electric motor: 94 kW (126 hp; 128 PS) AC induction motor (PHEV)

Transmission: 8-speed ZF 8HP90 automatic

Hybrid drivetrain: Plug-in hybrid (PHEV)
Battery: 17.3 kWh lithium ion (PHEV)
Electric range: 31 mi (50 km) (PHEV)
kzal nog een betere bron zoeken.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2022 om 16:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 17:44   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
kzal nog een betere bron zoeken.
Deze:
Citaat:
https://www.auto-data.net/en/bentley...yga-model-2102

Specs for all generations of Bentley Bentayga 2016 - 2020 / facelift 2020 - / 2022.
MTM is voor alle gelijk, 3250 kg over alle jaren.

Leeggewicht naargelang motorisatie, van de lichtste tot de zwaarste, leeggewicht he!
- Naargelang bouwjaren, na facelift 2020 werden ze wat zwaarder (facelift en meer luxe?), normale versies hebben ~ dezelfde lengte op een paar cm na.

- De EWB of extra lange wielbasis vanaf 2022 is met +5,3 meter ~17 cm langer en automatisch zwaarder.

- Er zijn ook 7 zit-versies, dus ook ietsje zwaarder. De versies met meer vermogen -voor dezelfde motor- zijn ook zwaarder.

1. Bentayga V8 benzine: 2416 tot 2428 kg
2. Bentayga W12 benzine: 2440 tot 2508 kg
3. Bentayga V8 benzine EWB: 2514 kg (of nietszeggende topic)
4. Bentayga V8 diesel: 2505 tot 2544 kg, niet meer gebouwd na 2020.
5. Bentayga V6 benzine PHEV: 2613 tot 2648 kg (17,3 kWh li-ion + 128 hp E-motor in automatische transmissie geïntegreerd)

Alle versies zijn AWD.

Er bestaat (nog) geen pure BEV versie, zie https://www.bentleymotors.com/en/models.html

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2022 om 17:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 18:34   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Kamionrijbewijs voor elektrische Bentley
WAAR staat dat?

Uw link over die Bentley EWB verwijst verder naar deze link:
Citaat:
https://www.thedrive.com/news/2023-b...ou-wanted-that

Some news: Bentley is replacing the Mulsanne supermegahyper 6¾-liter V8 limo. Not with anything similar, but rather, with a big SUV: the 2023 Bentley Bentayga Extended Wheelbase—or EWB to its friends at the golf club.

Some Numbers and an Engine

Besides the added length over the SWB version, the Bentayga EWB’s engine hardware remains the same. It’s powered by a 4.0-liter twin-turbo V8 that produces 542 brake horsepower and 568 pound-feet of torque. Bentley claims the SUV does zero to 60 in 4.5 seconds and has a top speed of 180 mph.

Bentley’s launching the EWB with that V8—though Mike Sayer, Head of Bentley Product Communications, isn’t ruling out a different motor. It’s just not the famed Bentley W12 you’re thinking of: “The V8 is the most popular powertrain for the Bentayga family, so it makes sense to launch with it,” he said. “The W12 in Bentayga is now limited to the Bentayga Speed and only in selected markets. We feel that the Speed remains suited to the standard Bentayga only.” Translation: The W12-powered Bentayga Speed likely won’t be extended-wheelbase-fied. However, as Sayer went on, “We are continuing to introduce the standard wheelbase Bentayga Hybrid across all markets, and we are evaluating when an EWB Hybrid could be introduced.”
@Erw ziet een EWB in de naam en leest diagonaal blind "electrisch". Amai, zover is het al gekomen.

Citaat:
We zijn goe milieuvriendelijk bezig zunne.
Bentley fan?

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2022 om 18:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 20:48   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Erw is gaan lopen
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 22:14   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Audi Q7 vanaf 2009 was vermoedelijk de zwaarste gewone SUV. En nog altijd is een rijbewijs B voldoende. Ja, nog 166 kg zwaarder dan de huidige langste Bentley Bentayga EWD (lengte 5,305 m)

Een Audi Q7 met V12-diesel, op een lengte van 5,089 meter (dus 22 cm korter dan de Bentayga EWD)

Citaat:
https://www.auto-data.net/en/audi-q7...tiptronic-4860

2009 Audi Q7 (Typ 4L, facelift 2009) 6.0 V12 TDI (500 Hp) quattro DPF Tiptronic

Space, Volume and weights

Kerb Weight 2680 kg
Max. weight 3475 kg
Max load 795 kg

Dimensions
Length 5089 mm
Width 1983 mm
Height 1737 mm
Wheelbase 3002 mm
Ook de Q7 V8 diesel (340 PK) van toen woog nog 2450 kg leeg:
Citaat:
https://www.auto-data.net/en/audi-q7...tiptronic-4859
Audi Q7 (Typ 4L, facelift 2009) 4.2 TDI V8 (340 Hp) quattro Tiptronic 2009, 2010 Specs

Engine specs
Power 340 Hp @ 4000 rpm.
Torque 760 Nm @ 1750-3000 rpm.

Space, Volume and weights
Kerb Weight 2450 kg
Max. weight 3275 kg
Max load 825 kg
Een veel recentere Audi Q7 V8 diesel vanaf 2019 vinden we nog bij de SQ7:
Citaat:
https://www.auto-data.net/en/audi-sq...iptronic-37439

Audi SQ7 (facelift 2019) 4.0 TDI V8 (435 Hp) quattro Tiptronic 2019, 2020 Specs

Space, Volume and weights
Kerb Weight 2320-2385 kg
Max. weight 3050-3155 kg
Een veel krachtigere Tesla X Long Range weegt 2.352 kg:
Citaat:
https://www.auto-data.net/en/tesla-m...70hp-awd-42386

Tesla Model X (facelift 2021) Long Range (670 Hp) AWD 2021, 2022 Specs

System power 670 Hp
System torque 755 Nm

Space, Volume and weights
Kerb Weight 2352 kg
Een schande dat veel krachtigere electrische wagens ~ evenveel en zelfs minder wegen dan vergelijkbare diesels.

ff naar middenklasse SUV/CUV kijken:

Citaat:
https://www.auto-data.net/en/audi-sq...iptronic-41845

Audi SQ5 Sportback (FY) 3.0 TDI V6 (341 Hp) MHEV quattro tiptronic 2020, 2021, 2022 Specs

Engine specs
Power 341 Hp @ 3800-3950 rpm.
Torque 700 Nm @ 1750-3250 rpm.

Space, Volume and weights
Kerb Weight 2010 kg.
Max. weight 2660 kg

Dimensions
Length 4689 mm
Width 1893 mm
Height 1633 mm
Citaat:
2021 Tesla Model Y Performance (534 Hp) AWD

Electric cars and hybrids specs
Gross battery capacity 80.5 kWh
Net (usable) battery capacity 77.0 kWh

Electric motor 1 Engine location Front axle, Transverse
Electric motor 2 Engine location Rear axle, Transverse
System power 534 Hp

Space, Volume and weights
Kerb Weight 1995 kg

Dimensions
Length 4751 mm
Width 1921 mm
Height 1624 mm

https://www.auto-data.net/en/tesla-m...34hp-awd-45719

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2022 om 22:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be