![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hieronder de resultaten van De Stemming. Ik heb de percentages steeds afgerond. De cijfers voor de verkiezingen zijn die van het Vlaams parlement.
De exacte cijfers vindt men hier terug: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...eg-bart-de-we/ CD&V wordt de kleinste partij in Vlaanderen en Coens stapt op. Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: Laatst gewijzigd door BWarrior : 6 mei 2022 om 17:37. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat Coens ging opstappen, stond in de sterren geschreven. Maar wie wil dat voorzitterschap overnemen? Maw, wie gaat zich willen verbranden tegen de verkiezingen van 2024?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En de parabool (letterlijk volgens zijn lichaamscontouren) trekt zijn conclusies, en bolt het Groensgewijze af:
https://www.standaard.be/cnt/dmf2022...BT=43268144455 Titel: CD&V-voorzitter Joachim Coens kondigt vertrek aan Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 mei 2022 om 17:41. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Citaat:
Opmerkelijk dat Groen stagneert...nooit verwacht had landslide down verwacht CD&V plukt de vruchten van Coens, Beke en Crevits. Een labbekak die niets aan een politieke partij kon bijbrengen. Dat wist ik op voorhand. Beke is een totale ramp en Crevits heeft de landbouwers een mes in de rug gestoken door de totale waanzin van Demir na te huppelen. Van de kaloten lijken wij verlost. Ik ben blij verrast met de resultaten van Vooruit. En de rechtse zooi blijft wel groot...maar de rek is uit de broek. Ze stampen ondertussen wat ter plekke...
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat dacht ik ook bij Groen. En de tsjeven-kopstukken hebben nu iets om zich achter te schuilen: die groene lafheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook weer op het SLECHTST DENKBARE moment,vanuit partijpolitiek standpunt dan...
2 jaar voor de officiele verkiezingen,dat is dus als de verkiezingsstrategie bepaald en de campagne ingezet dient te worden.... Maar kijk,misschien ook een duo-baantje? Laatst gewijzigd door kelt : 6 mei 2022 om 17:44. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
Citaat:
Gaat nog leuk worden in de Vlaamse regering. CD&V moet zich ergens gaan profileren...en ik denk dan aan de stikstofwaanzin. Ik hoop van harte dat CD&V eindelijk gaat beseffen dat ze moet opkomen voor haar potentieel kiespubliek en eens wat principiele ruggegraat tonen en de stikstof-onzin naar de prullenmand verwijzen. Er liggen 50000-70000 potentiele stemmen te wachten voor wie moedig is.
|
|
|
|
#9 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk naar Groen, daar zijn ze met zijn achten kandidaat. Wanneer je de groepsfoto ziet van die mensen, ik dacht eerst dat het reclame was voor het ene of andere idiote kleuterprogramma, stijl plopdingens daar. Dat moet een soort van zifting zijn, al de kopstukken geven niet thuis.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 mei 2022 om 17:53. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mahdi is de beste keuze. Maar die nu voor de leeuwen gooien is niet aangewezen.
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om wat te doen? Wat gaat hij anders doen?
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is het juist, te weinig tijd voor de verkiezingen. Coens had beter doorgedaan tot 2024.
|
|
|
#13 |
|
|
Ik vind het wel onnozel om op te stappen na een slechte peiling.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Is dat zo ?
Voor mij niet. Ik ben nu wel van mening dat de grootste rek eruit zou kunnen zijn voor links. Ik verwacht heel persoonlijk nog heel weinig verschuivingen tot in 2024 als alles bij de huidige algemene toestand blijft.
|
|
|
#15 |
|
|
De linkse partijen zitten aan ca. 35 procent, maar het zijn versnipperde stemmen…
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
de vld gaat pertank goed achteruit
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De ergste nachtmerrie van de extreemrechtse meute op dit forum is werkelijkheid.
Vooruit met Mateke wint de helft meer kiezers. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Was wat aangekondigd, deze peiling komt net op tijd.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Coens geeft er de brui aan.
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over zijn paard getild, vrees ik.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|